Çalışkan Çarşamba

Ekim 02, 2019

Böyle de bir yazı dizim vardı ama ne zamandır baktığım yok.

Geçen gün çok güzel bir konu gelmişti aklıma,  düşün düşün bulamıyorum şimdi. Gelir gelmez not almalıydım.

Neyse ben başka konuya bakıyorum bugün.

Daha önce haftanın isimlerini yazmıştım,  bu sefer de ayları öğrenelim.


Ocak : Yanan ocaktan gelmiş

Şubat : Süryanice şabattan gelmiş. Şabat dinlenilen gün anlamındadır ve şubat ayı hava koşullarından dolayı tarımla uğraşan Anadolu süryanilerinin dinlenme ayı.

Mart: Bütün dillerde savaş tanrısı Mars'tan geliyor. Kış bitince savaş zamanları başlıyor tabe, dinlendik o kadar :)

Nisan : Farsça, süryanice, sümerce de kullanılıyormuş. Sümerce ilk meyve,  taze mahsul, tufanda gibi anlamları varmış.

Mayıs : Haha bu çok iyi. Mai yağmur bereket tanrısıymış. Bize ise mayıs latinceden geçmiş, taze yaş sığır gübresi de demekmiş. Ben yağmur tanrıçasını aliim.

Haziran: Süryaniceden geliyor, sıcak demekmiş.

Temmuz : Yine süryaniceden geliyormuş. Çok sıcak cehennem anlamına gelen tamuzdan.

Ağustos : Latinceden geliyor. Augustus'un ayı olmasın mı :) Aynı zamandan büyümek,  artmak, yücelmek anlamına da geliyormuş.

Eylül : Süryanice İlul dan geliyormuş,  hasat mevsimi anlamındaymış.

Ekim : Türkçe,  ekim yapıldığından böyle isimlendirilmiş.

Kasım : Arapça'dan gelen kasım ayıran bölen anlamındaymış. Bu ayda hızır günleri bitip kasım günleri başladığından öyle deniliyor denmiş.

Aralık : Eski yıl ile yeni yıl arasında kaldığı için böyle isimlendirilmiş diye düşünülüyormuş.

Şurada yabancı isimlerinin anlamları ile birlikte uzun bir yazı var, oradan daha ayrıntılı bakabilirsiniz :)

Bakın yine çok bilgilendik. Unutmazsak  iyi :)

Çalışkan çarşamba yazılarını "biliyor musunuz?"  etiketine tıklayarak topluca görebilirsiniz :)

Benzer yazılarım

22 Yorum yap

  1. Ne güzel, ne ilginç bilgiler. Çok teşekkürler Handan :))

    YanıtlaSil
  2. Cidden ne çok şey öğrendim şu an :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel, ellerine sağlık, aklına sağlık, paylaşımına sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli kullandığımız kelimelerin ardında yatanları öğrenmek hoşuma gidiyor Ecehan :)

      Sil
  4. mayısı daha önce çok beğenip araştırmıştım, gübre çıkınca tam bi yıkım olmuştu :)

    YanıtlaSil
  5. Bizim oralarda zaten sığır gübresine Mayis denir:) O yüzden iyiki Mayis ayinda dogmamisim derdim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bugüne kadar hiç duymamıştım Berfin :)

      Sil
  6. Augustus'u biliyordum. Diğerlerini ilk defa duydum. Çok ilginç bilgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin komiği yabancı isimleri daha iyi biliyoruz Edishar, ben de onları biliyordum.

      Sil
  7. Bildiğim yoktu, olmamakla beraber hiç de tahmin etmediğim bilgiler :) Ocak ayı keşke daha afilli yerden gelseymiş :) yanan ocaktan yola çıkmak zor olmamıştır :) çok güzel bir yazı olmuş ayrıca =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekim, aralık, kendi dilimizde olunca basit geliyor sanırım Mels :)

      Sil
  8. İyi ki elimi çabuk tutup turfanda ayında doğmuşum, yoksa mayısa kalacaktım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah, öyle de severim ki mayısın adını, anlamı duyunca içim bi hoş oldu Tyrha :)

      Sil
  9. Teşekkürler, eline sağlık Handan. Bilmiyordum ve merakta etmemişim sanırım bugüne kadar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatımızdaki en sıradan kelimeler çünkü Kadriye, insan sorgulamıyor bile :)

      Sil
  10. Aralık doğumlu olarak şimdi ben arada mi sıkıştım yani )))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, bence sıkışmamışsın, kendine yer açmışsın Sev :)

      Sil
  11. İlk önce nedense doğduğum aya baktım :)
    Arafta kalmışım ben hahahahaa :) Ne yeni ne eski bence :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tarlalarda çapa modundayım felan Şebo :)

      Sil