Kitap Salı

Temmuz 16, 2019



İlk kitabım Her Şey beni kapağıyla büyüledi :) Çok güzel değil mi gerçekten de.

Hastalığı sebebiyle evden dışarı çıkamadan doktor olan annesi ile yaşayan Madeleine'nin hikâyesi. Evde kitaplarıyla geçen hayatı yanlarındaki eve bir ailenin taşınmasıyla değişiyor. Ailenin karizmatik oğluna aşık olduğunda yaşamını sorgulamaya başlıyor.

Bir günde bitirdiğim kitap tam yaz kitabıydı. Sayfa sayısı 335 gözüküyor ama sanırım 150 sayfaya da sığardı. Çizimleri, kısa notları ile kabarmış.

Gençlik romanı gibiydi.

Aman işte, alın okuyun, pişman olmazsınız. Ha çok bir şey kazanır mısınız, sanmam ama olsun :)


" Olly'yi tanımadan önce mutluydum. Ama şimdi yaşıyordum ve bu ikisi farklı şeylerdi."

" Belki de büyümek sevdiğimiz insanları hayal kırıklığına uğratmak anlamına geliyordur."


"Normal yaşantımıza geri döndük. Her gün bir öncekinin aynıydı ve bir sonrakinden de çok farklı değildi. Anastas Mum Satsana"


" Yaşadığımız her an, hayatınızı binlerce farklı yola sokabilirdi. Hayatınızın yaptığınız ve yapmadığınız tercihlerle şekillenen başka bir versiyonu daha olabilirdi."



Bu arada nasıl hep bu tarz kitapları bulabiliyorum diye gülümsedim kitabı okurken. Geçen gün okuduğum Flamingolar Pembedir kitabındaki paragraf ile bugünkünün benzerliğine bakar mısınız :)

Daha tam bitiremesem de ikinci kitabımdan da bahsedeyim.


Barış Bıçakçı'nın cümlelerini kitaplarından daha çok seviyorum sanki :)

" Bu hayranlık dolu bakışları üzerinde hisseden insan hiçbir tehlikeye maruz kalmadan alçak gönüllü bir hayat sürdürebilir, diye düşünüyor, her enlemde ve boylamda, çöllerde ve kutuplarda."

" Öyle ya da böyle küflenecektim çünkü şairlerin en iyi bildiği şey budur: Duyguları anlatmaya çabalarken, duyguları anlatmak için kendilerini donatırken duygusuzlaşmak ve küflenmek. Hiç kimseye, hiçbir şeye yakın olamamak."

"İnsanlar kendilerinin ve birbirlerinin ayak izlerine basıyor, ayaklarının altında aynı hayatı çiğniyor, hatıraları mayalıyorlar."

"Öyle çok canlı yaşamın bütün olanaklarını denemeden cansızlığın bir örnekliğine mahkûm oluyor ki, ne yaşam denir buna ne ölüm.

Öyle çok şiir anlaşılmazlığın bütün olanaklarını denemeden bir şey anlatmanın bir örnekliğine razı oluyor ki,  ne söz denir ona ne müzik.

Yetinmek mümkün olsaydı, şiir yazarken yaşadığım o bozgunla yetinirdim."

"Zaman ve mekân birlikte daralıyor, insanlar ne oldukları yerde durabiliyorlar ne de başka bir yere yetişebiliyorlar."


Bu haftalık bu kadar. Bakalım haftaya neler okumuş olacağım :)

Benzer yazılarım

19 Yorum yap

  1. Gençlik romani tam yaşıma gore

    YanıtlaSil
  2. Kitap salı şeysini seviyorum. Okumasak bile binbir alıntıyla fikir sahibi oluyoruz. Sağolasın Handancım.

    YanıtlaSil
  3. KİTAP TANITIMLARI GÜZELDİ HANDAN HANIM, ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  4. awesome article.
    thanks for sharing

    YanıtlaSil
  5. İlk kitabın kapağı çok güzel, neşeli. İçerik olarak bazen öyle kitaplar iyi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçeriği kapağı kadar neşeli değil ama yine de hızlı okunuyor ve ilginç Kadriye.

      Sil
  6. "Öyle çok canlı yaşamın bütün olanaklarını denemeden cansızlığın bir örnekliğine mahkûm oluyor ki, ne yaşam denir buna ne ölüm." ne kadar güzel cümle gerçekten.
    Barış Bıçakcı'nın ilk hangi kitabını okumalıyım Handancım? Senin yorumlarını çok sahici buluyorum, tavsiyene ihtiyacım var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk Veciz Sözler'ini okumuştum Ecehan. Dediğim gibi kitaplarını bir bütün olarak sevdiğimden çok içindeki cümlelerine bayılıyorum. Genel itibariyle depresif oluyor hafiften. Ama insanın tam yüreğine dokunuyor.

      Sil
  7. ilk kitabı bulayım ben de..bu aralar kafam dolu ..ligt kitaba çok ihtiyacım var....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında gençlik kitabı hafifliğindenin biraz üzerinde ama akıcı ve ilginçti B.

      Sil
  8. Çok güzelmiş gerçekten kitabımın kapağı :) ben buna bir bakayım :) Alıntılar da çok güzeldi emeğine sağlık güzel kadın sevgiler canım benim :)

    YanıtlaSil
  9. Her şey kitabını okumadım ama filmini izledim. Güzeldi ama eminim kitabı daha güzeldir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi olduğunu bilmiyordum, sen deyince baktım. Hahalimde esas oğlan çok daha yakışıklıydı :D

      Sil
  10. Her Şey'in kapağı gerçekten çok hoş. Barış Bıçakçı yorumuna da sonuna kadar katılıyorum. Kitaplarında birçok cümlenin altını çizerim, bayıldığım alıntıları olur ama kitapları benim için ortalamadır.

    YanıtlaSil