Çalışkan Çarşamba

Mart 07, 2018

Bu haftaki konumuz ansiklopediden değil. Sabah televizyonda gözüme ilişen ilginç kertenkeleyi sizlerle paylaşmak istedim .

Dikenli kertenkele, dağ şeytanı gibi isimleri olan bu kertenkele (thorny devil ) Avustralya'nın çöllerinde yaşıyormuş.


Gördüğünüz gibi yanından geçsek çalı falan zannedeceğimiz şekilde kamuflajlı bir gövdesi var. On beş santim kadar boyuyla ele bile sığabilir.  Gayet yavaş hareket eden bir canlıymış.

İki özelliği beni şaşırttı.

Birincisi sadece karınca ile beslenen bu hayvanın karıncaların yolu üzerine gidip orada bekleyerek karnını doyurması. En aşağı üç bin tane falan yediği düşünülürse çok akıllıca bir taktik :)

Diğeri de su içme şekli.

Aşağıdaki videoda görebileceğiniz üzere su birikintisi içine geçip durduğunda, derisi o suyu ayaklarından itibaren çekip ağzına kadar ulaştırıyor. Bu şekilde gecenin nemi de dahil olmak üzere bütün su damlacıklarını kullanıyor. İnanılmaz, değil ?

Benzer yazılarım

18 Yorum yap

  1. doğa muhteşem, 1001 çeşit yaşam formu var
    Çenebaz

    YanıtlaSil
  2. Ayyyyyyyy Handannnn çok korkunç buuuu...:)))))görsem korkudan ölürüm herhalde:)))))
    Emeğine sağlık canım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında küçük ve zararsız bir hayvan Müjde, tipiyle kendisini iyi korumaya almış, değil mi :)

      Sil
  3. Doğa harikalarla dolu, sadece karınca yemesine sevindim, görüntüsü ürkütücü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de ürkütücü ama zararsız bir hayvanmış Kadriye :)

      Sil
  4. Ay hakikaten nasıl birşey bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suyun ayağından ağzına doğru ilerlemesine inanamadım Sev, inanılmaz.

      Sil
  5. Ah böyle bir şeye dokunup çalı zannetsem ve sonradan farkına varsam ne tepki verirdim acaba! :) Pek iyi bir tepki olmasa gerek :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, sanmam ki dikenli bir çalıya dokunmak isteyesin Mutlu :)

      Sil
  6. vayy muazzam bi canlı. kamuflaj konusunda da bi harika kırk yıl düşünsem bu bir hayvan demezdim dışarda görsem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su içmesine ne demeli Bi Poşet, yok böyle bir şey :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Dünyada ne canlılar var, insan öğrendikçe hayran oluyor Yıldız :)

      Sil
  8. Offf çok güzelmiş Handan...
    Nasıl çekiyor suyu, muhteşem ♥

    YanıtlaSil