Bizim Can'ın Müzelik Halleri (Yaşlanmışız Yav)

Şubat 06, 2018

İstanbul'a geldiğimizden beri Havacılık Müzesi'ne gidelim deriz bir türlü denk düşmemişti. Cuma günü Can evde olunca plan yaptık nihayet.

O gün de bir soğuk bir rüzgâr daha kötü gün olamazdı sanırım. Donduk :)


Müze askeri kart sahipleri ve öğrencilere bedava,  büyüklere 8,5 TL.


Kapıdan girişte pilotların büstleri karşıladı bizi.


Bahçede Can'ın rehberliğinde gezdik. Bu uçak F5, bizzat kendisini meydanda görmüşlüğüm var ama o bundan eski gözüküyordu :) Çok severim ben bu uçağı. Çok zariftir. Artık sadece gösteri uçağı olarak kullanılıyor.


Tabi bütün uçakları anlatamam, aklımda kalanları söyleyeyim. Böyle önü açık modellere kuş çok giriyormuş.


Müze sanki çok büyük değilmiş gibi geliyor ama bahçede uzun zaman geçirdik.







İçeride bol miktarda maket ve fotoğraf vardı. Havacılık tarihi ile ilgili bilgi edinmek için güzeldi.




Bu ise bizim evde küçük bir replikası olan şey. Yanında insan çekemediğim için (havada asılıyken biraz zor tabi :) büyüklüğü anlaşılmıyor ama uçağın yarısı kadar var. (Bakınız şurada bir fotoğrafı var uçakla birlikte. Hem de güzel bir hikâye)

Bu bir dart. Hava hava muharebelerine çalışmak için önden bir uçak bunu çekiyor, diğerleri atış yaparak vurmaya çalışıyorlar. İşte Can da bu şeyi ipinden vurmayı başararak bir ödül kazanmıştı. Hahaha, ondan başka ne olduğunu anlayan yoktu ama olsundu :)

Ama müzelik olduğunun hikâyesi bu değil.


Kıyafetler,komutanların büstleri, uçak motoru, iç kısım da oldukça doluydu ama sanırım biz zaten senelerce içinde yaşadığımızdan sizlere daha ilginç gelecektir :)


İşte Can'ı yıkan an bu andı sayın okuyucular. Bu uçak, kendisinin bizzat neredeyse bin saat uçtuğu uçak olup, müzede yerini almış olmasıyla dünya üzerinde geçen senelerimizi bize sorgulattı. Yaşlandık mı yoksa yav...

Son olarak bu uçaklarla jübile günümüze ait fotoğrafları da buraya eklemek istiyorum.

On bir yıl geçmiş dile kolay.




Zalimsin seneler :)

Benzer yazılarım

28 Yorum yap

  1. Ne kadar güzel fotoğraflar! Ne harika anılar! Eşin pilotmuş demek şimdi öğrenmiş oldum, köpek balığı gibi dişli uçak çok şirindi:)yaşlanmışız deme senden yaşlılar ne yapsın?:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sondaki fotoğrafı çok severim Müjde. Çocukların tişörtlerinde trouble yazıyordu. Double trouble oluyorlardı birlikte :)

      Yaşlanmışız ben demiyorum ki, müze diyor ;D

      Sil
    2. Double trouble mı ahahahahahaaa.....:)))))

      Sil
  2. Çok hoş:) Ama ne güzel uçak orada, hep göz önünde.
    Epeyi oldu Havacılık Müzesi'ne gitmeyeli. Havanın güzel olduğu bir zaman tekrar ziyaret etmek lazım. Bu hatırlatmalar şahane oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hep göz önünde Sezer :)

      Kesinlikle havanın güzel olduğu bir gün seçilmeli, iliklerimize kadar donduk :)

      Sil
  3. Tamamdır tavsiyeni not aldım :) Double Trouble iyiymiş, anlattıklarından yola çıkarak tam uymuşlar :D

    YanıtlaSil
  4. Ne ara geçti bu yıllar dedirten fotoğraflardan,çok da hoşsunuz hepiniz her zaman ki gibi.
    İyi uçuşlar olsun yine de her zaman,sayın yolcular...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tam da o fotoğraflardan Merih :)

      Teşekkürler :)

      Sil
  5. Vay beee diyorum Handan...
    Çocukluğum geçti bu uçakların arasında benimde.... Babam rahmetlik hava bakımcıydı benim de... Bazı günler onun yanına giderdik sonra da bize oyun çıkardı tabi :)
    Uçaklar kalkarken çok korkardım ben, nereye saklanacağımı bilemezdim. Çok iyi hatırlıyorum.

    Etimesgutta karga çoktu, babam delirirdi onları gördüğünde ahahaaa :) Saydırırdı muhtemelen de bizim yanımızda ağzının içinde gevelerdi...

    Sizinle birlikte ben de maziye çıktım ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babacığın huzur içinde yatsın Şebo. Boşuna çocukluktan beri arkadaşımmışsın gibi hissetmiyorum ben, ne çok ortak noktamız var :)

      Sil
  6. bin saat uçmak mııııı nasıl yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uçuş öğretmeni olursan öyle oluyor işte ya. Bin saat bu uçakla toplamda kaç saat bilmiyorum :D

      Sil
    2. aaa eski pliot mu yani sonra öğretmen mi olmuş.

      Sil
    3. Eskiden uçuş öğretmeniydi şimdi pilot :D Hahaha, böyle de olmadı ama neyse öyle bir şey işte :D

      Sil
  7. Ben de hic gitmedim Istanbullu olmama ragmen😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'da her yere yetişilmiyor ki Derya :)

      Sil
  8. Nə maraqlı! Muzeyləri istədiyim qədər gedə bilməsəm də çoox sevirəm. Sizin yoldaşınızın çox çətin və məsuliyyətli bir məsləyi varmış. Pilotluğu mən çox təhlükəli bir məslək kimi görürəm nədənsə. Məsələn, bizim oğlanlardan heç biri olsun istəmərəm:) Allah yardımcınız olsun sizin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müzelere çocuklarla gitmeyi çok seviyorum Umman :)

      Pilotluk tehlikeli, evet ama hepimiz Allah'a emanetiz. Onun için aklıma hiç kötü bir şey getirmem.

      Sil
  9. Ankara da da var, gelin gezelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gelsem ,gezdir beni Tülin diyeceğim sana zaten :)

      Sil
  10. ne güzel müze ziyareti olmuş :) tatil bitti ama sen de etkinlikler bitmiyor galiba :))
    sondaki fotoyu görünce "daha küçücükmüş çocukları" dedim :D
    zaman birazcık hızlı akıyor galiba :)
    iyi gezmeler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok, bu hâlâ tatilde yaptığımız etkinliklerden DrC ,tatil bittiğinden beri evde temizlik etkinliğiyle meşgulum :)

      Hem de ne birazcık hızlı akıyor :D

      Teşekkürler :)

      Sil
  11. Ayy burası çok güzel bizde gitmiştik babam ve kardeşimle. Kardeşim hava harp okuluna gitmeyi çok istiyor. Müzeye gitmeyi de o istemişti. 😄 çok keyifli bir gezi olmuştu. 🤗

    YanıtlaSil