Bu Kitaba Bayıldım

Aralık 12, 2017

"Mutlu sersemler konusunda haklısınız. Ama onlar mutlu olmaktan çok beyinleri çıkarılmış tipler. Beri yandan asık suratlı mutsuzun durumu da aynı oranda gülünç. İnsan mutsuzken dikkati hep kendine döner. Kendini çok ciddiye alır. Mutlular, yani kendilerini gerçekten sevenlerse pek düşünmezler kendilerini. Mutsuzu neşelendirmeye çalıştığında, istemez,  karşı çıkar. Çünkü dikkatini kendinden ayırıp evrene yöneltmek zorunda kalacaktır. Mutsuzluk kendine düşkünlüğün varacağı son noktadır."



"İnsan soluk almaya devam ederken bile ölüm onun hayatını yine de mahvedebiliyor."


"Lamalar içlerinde ölüm korkusu olmadığını söyleyip duruyorlar ama ölmeden önce ölmelerine sebep olan da korkudan başka nedir ki? Ölümü evcilleştirebilmek için hayattan zevk almayı tümüyle reddediyorlar. Önceden yarı yarıya ölü onlar."


"Ben selamet istemiyorum. Ben hayat istiyorum. Hayatın da tümünü istiyorum. Sefaletini de harikuladeliğini de. Eğer tanrılar zevkten vergi istiyorsa öderim. Ama vergilerine her seferinde de itiraz ederim,  karşı çıkarım. Woden ya da Şiva  ya da Buda ya da o Hıristiyan adam.. Neydi adı?  Onlar buna saygı göstermiyorlarsa o zaman onların gazabına da razıyım. Hiç değilse bu zengin, yuvarlak gezegende  önüme serdikleri şöleni tatmış olurum, dişsiz bir tavşan gibi ondan kaçmamış olurum. En güzel şeylerin, bu dünyaya sırf bizi denemek için,  büyük ödülü almamızı daha zorlaştırmak için getirildiğine inanmıyorum. Hayatı bu kılığa sokmak insanlara da tanrılara da yakışmaz."


"Eğer insanda kendi kaderini kendi eline alacak o demir güç yoksa,  o insan kaderini tanrıların eline bırakırsa,  o zaman tanrılar zayıflığının cezası olarak böyle alay ederlerdi işte onunla. Kendi gemine kaptanlık edemiyorsan hangi yanlış limana varlığına şaşırmamalısın."


"Eski zamanların Hindu'su berbat durumdaydı. Hayatı boyunca gösterilen yerde oturmak, gösterilen aileyle yaşamak, gösterilen işi yapmak zorundaydı. Kıpırdama olanağı yoktu. Doğumda sana ne el dağıtmışlarsa, onunla oynuyordun. Her şey hazırlanmış bir yazgıydı. Bir noktasını bile değiştiremiyordun. Adamlar bu hayatta değişiklik yapamadıklarına göre de değişikliği öteki hayatta hayal ettiler. Yeniden doğuş yalnızca Hindular'ın bu katılık kendilerini delirtmesin diye buldukları bir çare."


Benzer yazılarım

13 Yorum yap

  1. Bu güzel satırlar demek Parfümün Dansı'na ait. Mutlaka okunmalı diye not aldım. Çok teşekkürler. Eline sağlık. Yine şarkılar var mı resimlerde?:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yokmuş, hehehe:))))desene, soracağına tıkla kız tembel:))

      Sil
    2. Hahahah, bir ara şarkı koysam mı dedim ama konuyu dağıtmamak adına vaz geçtim Müjde :)

      Sil
  2. "Kendi gemine kaptanlık edemiyorsan,hangi yanlış limana vardığına şaşırmamalısın."

    Kitap kurdu arkadaşım,fotoğrafların,konuşuyor yine.
    Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Fotoğraflara bayıldım zaten de kitap da etkiledi beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap gerçekten çılgın birşeydi Nihan. Teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Konusu ilginç geldiğinden kitabı ilgiyle okumuştum. Hele bir de yazarın hayal gücüne bayılmıştım. Kralların dünyası mutlaka okunmalı diye düşünüyorum. İyi yönleri, zaafları ve hayal ürünleriyle birlikte. Ölümsüzlük arayışı güzel bir yaşama doğru götürecektir kanımca:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazarın başka kitaplarını da okuyacağım Mukaddes, şimdiye kadar okumadığıma şaşırdım. Kesin bir blogdan görüp almışımdır ama kimden gördüm bilmiyorum. Bloglar okuma kültürümü arttırdılar. Hep aynı yazarlarda dolanmayı aştım :)

      Sil
  5. Bayıldım, ne güzel satırlar onlar.. Merak ettim kitabı. Alınacaklar listeme eklemeliyim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap insanı bayağı düşündürüyor Kerime, hikâyesi de çok eğlenceli :)

      Sil
  6. bayadır merak ediyorum bu kitabı bi türlü okuyamadım ama. kendimi nası bi koşulladıysam artık kitap almamaya, yılbaşında şöyle kendime bi dolu kitap hediye mi alsam diye düşünüp sonra anında vazgeçiyorum sanırım yapamayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de almamaya uğraşıyorum Poşet:) Ama ilk alacapın zaman listenin başında olsun bence :)

      Sil