Yaz Okuma Şenliği 2019

Haziran 16, 2019


Yaz okuma şenliği kategorilerini heyecanla beklemekteydim. Çıktığından beri de eve gelip kitap seçme işini yapmayı bekliyordum. Nihayet bugün kütüphanemin başına geçip bu en keyifli işi yapacağım :) Liste açıklanana kadar 2,5 kitap okumuşum,  onlara da yer bulayım hemen. (Şenliğe katılmak isteyenleri şuradan Nilgün'ün bloğuna alalım)

1.Kategori (10 puan):  İsminde YAZ mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen yada olayların Yaz'da geçtiği bir kitap.

Olağanüstü Bir Gece / Stefan Zweig / Koridor Yayıncılık / 84 sf

2.Kategori (10 puan): Adında bir Ağaç ismi/ Ağaç kelimesi geçen yada Ağaç ile ilgili olan bir kitap.

Ağaçtaki Kız / Şebnem İşigüzel / Can Yayınları /359 sf

3.Kategori (10 puan):  Adında Gemi kelimesi geçen yada konusu Gemi olan/ Gemi'de geçen bir kitap.

Hayalet Yüzler / John Flanagan/ Beyaz Balina Yayınları /397 sf

4.Kategori (10 puan): Beyazperde'ye aktarılmış DİZİ/FİLM olmuş bir kitap.

Yitik Ufuklar / James Hilton / Can Yayınları /206 sf

5.Kategori (10 puan): Orhan Kemal yada Nurullah Ataç'dan bir kitap.

Küçücük /Orhan Kemal / Varlık Yayınları / 79 sf

6.Kategori (10 puan): Anton Çehov yada Tolstoy'dan bir kitap.

Tanrı'nın Egemenliği İçimizdedir / Lev Tolstoy / Kaos Yayınları / 351 sf

7.Kategori (10 puan): Kitabın isminde -ler -lar eki almış bir kelime geçen bir kitap.

Hayal Kahramanları / Sunay Akın / İş Bankası Yayınları / 197 sf

8.Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.

Üvercinka / Cemal Süreya / Cem Yayınevi / 71 sf

9.Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK veya 30 Ağustos Zafer Bayramı ile ilgili bir kitap

Anafartalar Kumandanı Mustafa Kemal'le Mülakat / Ruşen Eşref Ünaydın / Varlık Yayınları / 80 sf

10.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): Türk yada Dünya Klasik' lerinden iki kitap.

Kuyruklu Yıldız Altında Bir Evlenme /
Hüseyin Rahmi Gürpınar / Atlas Kitabevi / 135 s
Ruhun Ölümü / JP Sartre/ Morpa Kültür/271 s

11.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): YKY yayınlarından herhangi iki kitap.

Anadolu Efsaneleri/ Yalvaç Ural/ YKY/ 122 sf
Çocuk Yasası/ Ian Mcewan / YKY / 148 sf

12.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): Birinin ismi H harfi le başlayan diğerinin ismi B harfi ile başlayan iki kitap.

Hayata Aşk Mektupları/ Osho / Doğan Novus / 171 sf
Başka Gökler Altında / Ataol Behramoğlu / Cumhuriyet Kitapları / 263sf

13.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): Kapağındaki baskın rengin YEŞİL olduğu iki kitap.

Tarihi Kırıntılar / Barış Bıçakçı / İletişim Yayınları / 194 sf
Şamanlar Diyarı / Barış Müstecaplıoğlu / İthaki Yayınları / 394 sf

14.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Şimdiye kadar HİÇ kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap.  [Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı]

Her Şey / Nicola Yoon / Pena Yayınları /335 sf
Locke Lamora'nın Yalanları / Scott Lynch/ İthaki Yayınları / 581 sf
Adalet Yıldızı ve Kayıp Pusula / Cem Gülbent / Timaş Yayınları /366 sf
Flamingolar Pembedir / Aslı Perker / Everest Yayınları / 237 sf

15.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uygun dört kitap.

Elimdeki seri kitapları okuyorum bu kategoride.

Akrep Dağı / John Flanagan / Beyaz Balina Yayınları / 487sf
Volkandan Kaçış / John Flanagan / Beyaz Balina Yayınları / 389 sf
Doğruluk Kılıcı Serisi/ Terry Goodkind / Pegasus / 399 sf
Doğruluk Kılıcı Serisi (2)/ Terry Goodkind / Pegasus /399 sf 



Şimdilik 19 kitap yazdım. Yaz olunca daha fazla okur muyum bilemiyorum. Bu kadar okur muyum onu bile bilemiyorum ya :D Haydi bakalım :)

Benzer yazılarım

12 Yorum yap

  1. Ben etkinliğe katılamayacam maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden ki? Kitap sayısı önemli değil ama her halükârda insanın daha fazla okumasını sağlıyor :)

      Sil
  2. 10 puanlı olanlar iyi, extra 20-40 puanlı olanlar daha iyi o zaman..güzel etkinlikmiş,emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun süredir devam eden bir okuma etkinliği, ben de severek kayılıyorum.

      Sil
  3. ÇOK GÜZEL ETKİNLİK EMEĞİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çok güzel etkinlik, katılmayı seviyorum:)

      Sil
  4. İçinde bilmediğim kitaplar var. Keşke bende katılabilsem ama maalesef listelere bağlı kalma sorunum var. Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listelere koyduklarım zaten okunmayı bekleyen kitaplarım olduğundan benim için iyi oluyor Beyda. Sevmediklerim olursa listeyi değiştiriyorum :)

      Sil
  5. Locke Lamora'nın Yalanları serisini çok merak ediyorum. Yorumunu esirgeme. Ağaçtaki Kız'ın ortak kitabımız olmasına sevindim. Umarım okumayı başarabilirim.

    Keyifli ve bol okumalar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Centilmen Piç serisinin ilk kitabını bitirdim Şule. Önce entrikalara gerildim. Yaş ilerledikçe bende böyle gerilmeler oluyor niyeyse, ama bir yerden sonra alışınca devamı hızlı geldi. Metehan çok sevmişti. Ben de keyifle okudum. Ama ikinci kitabına başlamadan önce biraz ara vereceğim zira yoruldum.

      Sana da keyifli okumalar canım.

      Sil
  6. keyfili okumalar dilerim canım..

    sevgiler ♥

    YanıtlaSil