Doğa İnsana Umut Veriyor

Ağustos 16, 2017

Parkım fırtınada çok zarar gördü, biliyorsunuz. Ortasında bir yerinden giren hortum ağaçların çoğunu kökünden sökmüş ya da kırmıştı.

Az ağlamadım onlara bakıp.




Eskiden şehrin ortasında vaha gibi duruyordu küçücük park. Çocukluğumdan beri oradaydı o ağaçlar.


Bu akşam çektiğim fotoğraf ise şöyle.


Dallarla sarılıp sarmalanmış halinden eser yok.

Hüzünle yerdeki devrilmiş ağaçlara bakarken gözlerime inanamadım.


Yaklaştım biraz daha..


İşte tam orada, yaşıyorum diyor..


Köklerim topraktan ayrılmış bile olsa tutunuyorum.

O çok sevdiğim kırmızı yapraklı, her sabah fotoğrafını çektiğim ağacım dibinden kırılmıştı.


Baksanıza her sabah çekilmez miydi bu renkler. Ağlanmaz mı ardından.


Ama o da miniminnacık bir yaprağını çıkartmış. Eğilip sevdim, kırıklarına dokunup gülümsedim ona..

Ah, doğa insana umut veriyor.

Benzer yazılarım

24 Yorum yap

  1. Ah zavallıcık yaaaa hakikaten içim burkuldu:(((nasıl köklerinden sökülmüşler:(

    YanıtlaSil
  2. Okurken ben de duygulandım :( Hala tutunmaya yaşamaya çalışan filizler de gerçekten ders verir gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yeniden büyümeyi başarırlar Yurdagül.

      Sil
  3. İnsan nasıl üzülmez ki bu manzara karşısında. Ama herşeye rağmen filizlenen yapraklar da insana umut veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzüldüm çok Ebemkuşağı, umarım filizlerden yeniden büyürler.

      Sil
  4. Doğa da kendini. Yeniliyor. Bu kış kardan ne çok ağaç devrildi
    İnsan eliyle yok edilenler daha fazla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan eliyle yok edilenler zaten içimde bir acı Makbule Hanım. Hele İstanbul'da yoldu havaalanıydı derken geriye bir şey bırakmıyorlar. Dalga geçer gibi otobanların yanına çiçek dikip durmalarına da ayrıca sinir oluyorum.

      Sil
  5. İki gün önce bizim burası da bir kasırga ile dağıldı.
    Park yerinde bir ağaç devrilip gitti hem de kökünden insan üzülüyorum çünkü bir ağacın büyümesi yıllar gerektiriyor çocuk gibidir yavaş yavaş boy alır ve büyür ancak doğa onarıyor kendini hamdolsun.
    Umut daima var Handan onsuz olmaz ki❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ağaçlar benim çocukluğumdan kalmaydı Sevgi, üzülmemek elde değil. Evet doğa kendi içindeki yıkımları onarıyor. Umut hep olsun 😊

      Sil
  6. Çox üzücü haldır doğurdan da. Səssiz-səmirsiz yaşayıb, elə o şəkildə də vəda edirlər bizə bitkilər. Yaşıllığın getdikcə azaldığı, bir ağacın belə çox dəyərli olduğu bu dünyada belə itkilər hüzün verir insana :(

    YanıtlaSil
  7. Okurken için gitti... Dediğin gibi, doğa insana umut veriyor..

    YanıtlaSil
  8. Off kıyamam nasılda harap olmuş...Ama yeniden yeşermeleri gerçekten mucize gibi...Yarınlar güzel olacak umudumu yine yeşertti bu kareler...İnsanoğlu duy doğanın sesini..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım büyürler yeniden Güliz, umut belirdi içimde. Benden de sevgiler :)

      Sil
  9. Ağaç kendini yaşıyor sanıyor, filiz veriyor. Marangozdan aldığımız odunları mobilya için kullanırken reçinesi akar, ağlar gibi... Her defasında etkilenirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemiyorum Burcu, ağaçları normalde topladılar, bu köklü olanları öyle bıraktılar. Acaba yeşillenenleri ekecekler mi yeniden. Belki bir umut vardır.

      Sil
  10. Yaşam beklemez, kıyıdan köşeden çıkıverir...

    YanıtlaSil
  11. Sen dokundunya acısı azalmıştır eminim...!
    Off sanki yarası kanıyor gibi gelir bana,Handan'ım nasıl dayanacak bu yürekler,bu olanlara.
    Bak gene canım acıdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne can acıyor Merih, umarım dokunuşlar işe yarar, bu çok sevilenler kurtarırlar kendilerini.

      Sil
  12. Geçmiş olsun. Çok üzücü

    YanıtlaSil