Okuduklarım ve Okuyamadığım

Aralık 15, 2017


Dün akşam eve geldikten sonra oturup bu kitabı bitirdim. Osmanlıdan Venedik'e uzanan bol maceralı bir kitaptı. Hem sürükleyici hem tarihi .



Evet bu kitabı trene bineceğim diye yanıma aldığım doğrudur.  Anacım herkes fotojenik kitap çekimleri yapıyor, benimki hep aynı koltuğun üzerinde :)

Kitabı yolda okuyup bitirdim. Ama tabii ki uçakta :) Pışıııık trende okur muyum be, dışarıyı seyretmek varken.

Çok sevdim bu kitabı.  Karakterlerin hepsini ayrı ayrı sevdim.  Trende kitap sayfası okuyan adamı, yılda bir kez tuvaletteki fayansları sayan tuvalet görevlisi kadını, kafiyeli konuşan kapı bekçisini,  kaybettiği bacaklarını toplayan iş arkadaşını. Sımsıcaktı.



Bu kitap ne zamandır okunmayı bekliyordu.  Başladım, bir müddet okudum ama baktım çok sarmadı bıraktım. Aslında konu güzel, aradaki sözleri de beğendim ama yazardan mı tercümeden mi anlatım ben yordu.


Belki başka zaman okurum.



Kitapçılı kitaplara bayılıyorum. Bu da kitaplarıyla,  macerasıyla, gizemi ve karakterleriyle bir çırpıda bitirdiğim bir kitap oldu. Çok sevdim.




Bunun niye kapağını çekmemişim bilmem :) Antabus.  Memleketimden kadın manzarası gösterirken insanın içi acıyor. Yüreğe dokunmaması imkânsız.



Bu ay oldukça verimli gidiyor. Kitapları da sevince daha hızlı okunuyor zaten.

Bakalım sıradaki kitap ne olacak.

Bu hafta sonunu bir atlatayım da ona pazartesi bakarım artık :)

Benzer yazılarım

30 Yorum yap

  1. Ben de bugün polisiye farklı bir kitaba başladım.Hep savaş ve silahtan bahsediyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap beni sarmadıysa hemen bırakıyorum Yurdagül. Eskiden illa bitirirdim o kitapta muhakkak benim için bir cümle vardır diye. Şimdi o kadar çok okunacak kitap var ki bir cümle için onlarca cümleyi heba edemem diyorum :)

      Sil
  2. Ya benim okuma perilerim sana gitti değil mi? Arıyorum bulamıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen aylarda da bende yoktu Tülin, hepimizi virden ancak böyle idare ediyor sanırım :)

      Sil
  3. Ne kadar çok okuyorsun Handan :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapları sevince güzel okunuyor Aze :) Bir de televizyon açmadım hiç sanırım :)

      Sil
  4. neden üç artı bir neden bir artı bir diye daha dikkat çekici değil ne diye o iki odanın özelliği nedir ;D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okuyup bitirmiş olsaydım bu soruların cevabını verebilirdim belki ama ne yazık ki okuduğum kısıma bakarak bir yorum yapamıyorum konuyla ilgili :)

      Sil
  5. Oyyy, nasıl canımı çektirdin bak şimdi, özellikle yolculukta okuma kısmını çok çekti canım. Ama ben trende okumayı da severdim sanırım, kitaba dalmışken arada başını kaldırıp manzaraya bakmak ve kitaba geri dönmek, uff yapmış gibi oldum şimdi. Ama ben on yaşımdan bu yana hiç tren yolculuğu yapmadım ki Handan, o yüzden trende kitap okumak hakkı da fikrim yok 😜🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğu Ekspresi'nde okumuştum Sevda, tren sesi eşliğin tıngır mıngır giderken hava kararmıştı ve kitaba gömülmüştüm :) Ama bu kırk dakikalık trendi, etrafı seyretmeyi tercih ettim. Bu yaz için de tren fikirleri uçuşmakta kafamda, dur bakalım :)

      Sil
  6. Yine şahane bir kitap okuma hızına ulaşmışsın Handan.. Bugünü atlat bir de kitaplarla dinlenirsin haftaya ♥

    YanıtlaSil
  7. Hayran oldum sana. Ben de 2018'de daha çok kitap okumayı hedefliyorum. Umarım gerçekleştiririm.
    Bu arada 6.27 Treni ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zamandır okuyamıyordum Sibel, bu kitaplar güzel olunca su gibi gitti. 6.27 Treni sımsıcak bir kitaptı :)

      Sil
  8. Kitaplar yine,yenmiş-yutulmuş kurtcuklar gibi.
    Helal sana,kim tutar seni,yola devam.
    Bazılarını Not aldım teşekkür ederim.

    Sahi Handan hep aklımda unutuyorum bir ara arsivinde aradım bulamadım,ya da dikkatimden kaçtı.
    Geçen sene bir ÇİN yazarın kitabını okumuştun onu hatırlarsan yazsana,
    Ben not aldığım-yazdığım yeri unuttum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mo Yan'ın Değişim kitabını okumuştum Merih :)

      Sil
  9. Seu blog é uma maravilha,
    por isso eu vou segui-lo.

    Um abraço. Espero você no
    meu.

    silvioafonso



    .

    YanıtlaSil
  10. trenli kitaba kanım kaynadı :)

    YanıtlaSil
  11. 6.27 treni ve 24 saat açık kitap evi ilgimi çekti not alıyorum. Teşekkürler :)
    Çocukların Yanına gelince daha çok kitap okuma fırsatım oluyor. örgüler şişler Duru'cukla ortaya çıkacak şeyler değil :)) akşamları okuyabiliyorum iyi geliyor. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ikisini çok hevesle almıştım ve tam düşündüğüm gibi çok sevdim Hatice.

      Evet ya, şişlerin tehlike arz ettiği zamanlar da vardı, değil mi :) Olsun arada mola verip kitaba yönelmek için harika sebep. Duru da üzerine kaymaklı kadayıf.;)

      Sil
  12. 6.27 treni benim de çok dikkatimi çekti, listeme ekleyeceğim, teşekkürler :)
    Yolculukta okumanın tadı da bir farklı oluyor. Hem nostaljik, eski upuzun otobüs yolculuklarını anımsattı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belediye otobüsü, minibüs ve arabada okuyamıyorum ama diğer vasıtalarda çok severim. En çok metro ve uçakta okuyorum (Hahaha ikisine de çok bindiğim yok ama) onlarda seyredecek bir manzara olmadığından kitaba gömülüyorum. Ama manzara varsa dışarıyı izlerim :)

      Sil
  13. Aralarından bir tek Antabus'u okudum. Çok beğendim. Hem etkileyici hem komikti. Yazarın üslubu çok hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağlak edebiyatı yapmadan, dalga geçer gibi insanın yüzüne gerçekleri vurması güzeldi gerçekten de Şule.

      Sil
  14. şifacı'yı bende okumuştum.Sürükleyici ilginç bir konusu var.Ama gerçeklikten uzak bulmuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ona tarihi bir kitap olarak değil, macera kitabı olarak baktım Beyaz Begonvil. Gerçekçi olmasını beklemedim bu yüzden.

      Sil
  15. Bir kitap sarmayınca, ben de okuyamıyorum. :((
    Trende manzara seyretmek varken haklısın ben de okuyamam sanırım. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manzarası olan yerlerde dışarıyı seyretmeyi seviyorum ama uçakta metroda falan güzel okunuyor Müjde :)

      Sil