Evde Duran Handan'ın Başına Açtığı İşler :)

Ağustos 20, 2017

İki sene önce bir heves evi boyatırken kapılara da yağlı boya yaptırmıştık. Eskiler sararmışlardı iyice.

İki senedir boyattığım güne sövmekteyim. Boyadan mı boyamadan mı nedendir bilmiyorum boyalar itinayla soyuluyor.

Önce yerde sürekli beliren boya lekelerine anlam veremedim, sonra ev süpürürken bir baktım süpürgenin değdiği yerler sıyrılmış.
Bir el attım komple soyulmaya başladı.


Boyacıyı yeniden çağıracaktık, denk düşmedi. Zaten ne yapacak güvenim de kalmamış.

Evelsi gün gidip zımpara ve zımpara makinası aldırdım. Hoş Can makinadan iyi zımparalıyor :)

Dün başladık bir ucundan. Üçüncü kapıda baktık artık savsaklamaya başlıyoruz diğer üçünü bugüne bıraktık. Aslen bugün pazar diye yapmam diye düşünüyordum ama sabah birilerinin torna sesiyle uyanınca fikrim değişti.

Bu arada alacakları oyunlar için paraya ihtiyacı olan ama yaz tatilinde harçlık vermediğimden okulu bekleyen çocuklarıma kapı başına on beş lira önerdim. Lord yavrum bunlar, o paraya bu iş mi yapılırmış moduna girdiler.

Akşam hemen kendisine otuz liralık oyun bulan Bilgiç on beş lirasının üzerini tamamlamamı istedi. O zaman bir kapı daha yapman gerek dedim. Yapmak istemiyorum dedi. İstediği  şeyler hemen olsun diyor, istediğini elde edene kadar peşini bırakmadığını sanıyor ama kılını kıpırdatmadan benim başımın etini yemek suretiyle peşini bırakmıyor beyefendi. Bu senin yaptığın bebeğin mama istediğinde ağlamasından öte değil diye açıklıyorum, elde etmek istiyorsan çalışacaksın, paranı biriktirene kadar bekleyeceksin diyorum ama kime söylüyorum. Neyse akşam olayı kısa kestik, sabah da hangi kapıydı diyerek oturdu başına. Çok şükür..


Bir de boymak var bunları ama şu pis işler bitsin o kısım kolay :)


Benzer yazılarım

22 Yorum yap

  1. E hadi kolay gelsin Handan,zor işi halletmek üzeresiniz,boya işi en zevkli kısmı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevksiz ve pis kısmı bitti Sevda, boya işi biraz bekleyecek, önce evim kirlensin :)

      Sil
  2. Kolay gelsin;sanırım boyanın tam tutması için zımpara yapıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında zımparasız da tutması gerekiyordu Neri, ilk defa kapı boyasının soyulduğunu görüyorum. Neyse biz önce soyulanları söküp sonra zımparaladık. Yine olmazsa üstünde tepineceğim artık :)

      Sil
  3. Kolay gelsin. Tevafuk oldu gerçekten bizim evde de boya işi var. Hemde kapı boyanıyor. Sizi anlıyorum. :)

    YanıtlaSil
  4. Bu ustalar yüzünden bolca ağlamışlığım vardır.Tek yaşayınca daha da sıkıntı oluyor :( Gerçekten ülkemizde teknik eleman ihtiyacı var.Usta sayıları da yetersiz.Bir hava atıyorlar sorma :( Yalvar yakar iş yaptırıyorsun :( Yazdıkça yazıyorum.Yarama bastın sen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Usta olmanın ilk şartı söz verdiğin saatte gelmeme, bir şeyi yaparken on şeyi bozma, baştan savma bitirmek olmalı herhalde Yurdagül. Gerçekten de ellerine düştük mü vay halimize...

      Sil
  5. Ah, Handan'cığım hayran oldum inan, benim kızkardeşim ve kocası olacak adam maalesef paranın kıymetini bilecek şekilde yetiştirmediler iki yeğenimi. :( Ben bilmiyordum şimdi sıkıntısını öyle çekiyorlar ki....hele tutumluluk filan hak getire:( nasıl öğrenecekler bilmiyorum belki kendi paralarını kazanınca anlarlar...tebrik ediyorum seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Müjde, elimden geleni yapmaya çalışıyorum umarım bir işe yarıyordur.

      Sil
  6. Hahahahaaa biliyordum birgun seninde bu islere bulasacagini:) Salla salla nereye kadar?:))
    Ahh anacim o lordlardan bizdede var 3 tane. O yuzden ben boyuyorum 14 tanecik odayi:))
    Hadi kolay gelsin. Zor olan bolum bitmis. Sira en zevkli bolumde:) Cok kolay gelsin:))
    (Erken haber vereydin bizim ekibi yollardim sana:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyse ki bizde üç oda var, salonla mutfağın da kapısı yok Mevlüde :D Senin ekip çok iyi olurdu bak,zımpara konusunda uzmanlaşmışlardı hem de :)

      Sil
  7. benim bey de kapıları boyatacağım diye tutturmuştu.Bu yazıyı tam zamanında okudum. Kolay gelsin.Neyseki yardımcıların var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman dikkatli olun Mehtap, boyasını falan siz alın en azından.

      Teşekkür ederim :) Oğlanlar kaçacak yer arıyorlar Can da baştan savmaya çalıştı ama beni baştan savamadığı için olaya el koydum :) Yalnız bu sabah dayak yemiş gibiyim :)

      Sil
  8. Kolay gelsin Handan ablacığım :)

    YanıtlaSil
  9. Benimde dıs kapim sac döker gibi boya döküyor. Bir zimparada bize lazim :) simdiki cocuklar bu kadar paraya tenezzül etmiyorlar malesef 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sıkıcı boya dökülmesi Özlem. Çocukları uygun ücret karşılığı sana yollayayım diyecektim ama bizimkilerin uygun ücret anlayışı bi tuhaf olduğundan diyemiyorum :D

      Sil