Kendime Çeki Düzen Vermem Gerek

Mart 05, 2023

Yine !

Dün kitap listeme şöyle bir kitap ekledim. 

 


Geçtiğimiz ayda hem annemin katarak ameliyatı , üzerine ülkede yaşananlar falan derken ben yine alıp başımı gitmişim. Üzüldükçe kendimi yemeye veriyorum. Ama ne yemek. Kesinlikle açlıkla alâkalı bir şey değil, hani at gibi çatlayabilirim. Sürekli yiyorum. Olayın psikolojisine inmem gerekiyor ama insem ne olacak, hayatımdaki sinir bozucu şeyleri atabilecek miyim ? Hayır. 

Neyse böyle sermiş giderken tabii ki vücudum imdat sinyalleri vermeye başladı hemen. Sırt ağrısı, kalça topallaması, burun tıkanması.

Geçen hafta üşenmeyip, ertelemeyip bilimum doktor randevusu alıp gittim. 

Burun tıkanıklığı alerjik. E gündemdekiler alerji yapıyor bende tabi.

Ciğerim sağlammış, o daraltı da başka yerden geliyormuş .

Yarın kalbime baktırıcam. Her kan tahlilinde kolestrolüm yüksek çıkıyor, ona da baktırıp rahat edeyim bari.

Kalça MR ı çektirdim. Doktora göstereceğim 

Her ne kadar hastane doktor işlerinden nefret etsem de bunlar kolay kısımlardı.

Asıl hayatımı hale yola koyma kısmı, burna fıs fıs sık, ilaç içle olmuyor ne yazık ki.

Yeme düzenine ne yapacağımı bilmiyorum.

Şu halimden nefret ettiğimi biliyorum ama.


Handan Hanım Teyze moduna geçmişim. Ruhuma uymuyor anacım. 

Oturup elimde olmayan şeylere üzülüp, gerileceğime, kendime çeki düzen verip toparlanıp, elimde olan şeylere odaklanmaya karar verdim.

Siyaset de beni şişirdi iyice. Hayır şişiyorum da noluyor.

Dünya üzerinde daha kaç günümüz var, belli mi ? Olaylar bitsin dersek, bitmeyecek. Hiç bitmemiş. En kötü dönemi yaşıyoruz diyoruz. Bence hayır. Her dönem böyle. Kötü insanlar biz iyileri şişiriyor. Bizden öncekiler de başka şeyler yaşıyorlardı. Ha, gençken biz ilgilenmiyorduk, göremiyorduk, şimdi görmeye başladık. 

Yarın Bilgehan'ın okulu açılıyor. Şansımıza hibrit eğitim yapacaklar. İsteyen okula gidecek.  Bilgehan online eğitime uygun değil, onun insan görmesi, iletişim kurması, hocasını sevmesi, onunla muhabbet etmesi lâzım. 

Sabahları sekiz buçukta başlıyor dersleri. Erkenden kalkacağım onun için. Bu erken kalkmalarda, yedi buçuğa kadar onu yolcu edip, günlük yemeğimi ayarlamayı. Sonrasında sporumu yapmayı hedefliyorum. Umarım MR sonucundan kalçam için bir tedavi çıkar ortaya. Gerçi umudum da yok, henüz herhangi bir ortopedik sıkıntım iyileşmedi hiç, hep ben onlarla yaşamayı öğrendim ama , kim bilir .

Örgü grubu bahar okuma şenliği yayımlamış, az önce gördüm. Ona katılayım da kitap okumaya başlayayım yeniden.

Çiçeklerimi düzenleyeceğim. 

Çizmem gereken dolap dizaynları var, hazırını bulamadım, yaptırırız belki.

Ne bileyim, internetten uzaklaşıp kendi yapabileceklerime odaklanmalıyım.

Yaza kadar hafiflemiş, durulmuş, yaralarıma merhem olmuş olacağım. Bu benim ruhum, onu benden başka kimse kurtaramaz. 

Ben Handan. 52 yaşındayım. Oburum. Bu işten nasıl sıyrılacağımı bilemiyorum. Du bakalım. Çözeceğim bir gün elbet.

Benzer yazılarım

19 Yorum yap

  1. Sen obur olamazsın:)) keşke senin ölçülerinde olsam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oburum gerçekten de Özlem. Ağzım hiç durmuyor. Şu ağrılarım canımı yakmasa rejim de yapmaya kalkışmam, kaç kilo olurdum kim bilir. Vücudum isyan ediyor da duruyorum. Ama aralıklı oruçtan da sıkıldım. Kendime yiyecek sağlıklı değişik yemek tarifleri bulayım da onları yapmaya uğraşmak da iyi gelir belki diyorum.
      Seksen bir kiloyum, ideal olmam gereken 65 miş ama ben en son 70 in altına otuzlu yaşlarımda inmiştim :D 74 ten aşağı inemiyorum. O bile yeter bana .

      Sil
  2. Aynı durumdayım, bir çözüm bulursanız bana da bildirin:)) Buzdolabının kapağı açıp kapamaktan yalama oldu :) Bu memleket hep böyleydi, gittikçe dozu artıyor. Öğrencilik yıllarımda MC hükümetlerinden çektiklerimizi hala unutmuyorum. Memlekette ne olduysa hepsini yaşadık da hala doyamadık, devam edip gidiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam bu son dedikten on beş dakika sonra yeni bir şeyi yerken buluyorum kendimi. Her şey öyle tatsız tuzsuz ki yemeklerden medet ummaktayız sanırım.

      Her gün bu da olmaz ki diyebiliyoruz, bazılarının kötülük yapma kapasiteleri benim hayal gücümün çok ötesinde .

      Çözüm bulursam söylerim :)

      Sil
  3. Sanırım ellilerden sonra kilolar inatla yerleşiyor bedenlere. Bendeniz hiç yemesem de gram veremiyorum,fazla kilo kalça protezime zarar verecek korkusuyla aç bileç gezsemde ı ııhh inmiyor o kilolar . Kitap ismi ilginç gerçekten, yazarı ne kadar bıktırdıysa durumu.
    Anneye geçmiş olsun, benimki de gözcüdeydi son günlerde. Allah sağlık versin hem annelere hem bizlerle ve tabii ki evlatlara:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de kilolar çok zor gidiyorlar artık, aç kalıo kilo aldığımı görünce sinir basıyor bana.

      Kitabı merak ediyorum :D

      Amin.

      Sil
  4. Ben de senin düşündüklerini düşünüp duruyorum. İnanılmaz stresliyim. Kendime zarar verdiğimi biliyor, ruh halime telkinlerde bulunuyor, hatta "Miktir et her şeyi, olacağın önüne geçemezsin nasıl olsa!" diyorum ama fayda etmiyor. Midemde yanan bir ateşle geziyorum. Mutlu olduğum zamanları tespit ettim: Sadece hafta sonları. Çünkü evde oturup kimseyle ilişki kurmuyorum. İşten, etrafımdaki insanlardan, bunalımlarından bıktım. Ülkenin halini hiç söylemiyorum bile. Çekip gitmek istiyorum. Bir ömrümüz var yahu! Banane ya, ölüp gideceğiz ama her gün ülke daha kötüye gidiyor.
    Ay ne yapsak ki? Ahhh, ahhh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi içimize kapanıp sevdiğimiz şeylere yönelmemiz gerekiyor sanırım Özlem. Sosyal medya iyice yıprarıyor insanı bir noktadan sonra. Kendimizi laybedersek kimseye de hayrımız dokunmaz.

      Sil
  5. Kitabın adı tam benlik :)) Hiç tutmuyorum kendimi, ne istersem ne zaman istersem yiyorum. Çünkü hayat yeteri kadar sıkıyor insanın canını, bir de ben kendimi tutup sıkamam üstüne.

    Ben Rüya, 36 yaşındayım tam bir pisboğazım. 52 yaşında senin gibi olmayı hayal ediyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Sen kendini dirayetsiz görsen de bana yansıman inanılmaz azimli ve dirayetli bir kadın. Vallahi ben senin yaptığın ne diyeti yapabiliyorum ne de sporu.... Yürüsem mucize... O yüzden lütfen kendini hırpalama. Sen yine yaparsın biliyorum ♥

    Bu arada seninki oburluk değil, yemek yemeyi sevme ayrıca :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke senin gördüğün gibi görebilsem kendimi Şebocum. Teşekkür ederim canım.

      Yok yok, bir yerden sonra cidden oburluk, sadece deli gibi yiyorum. İnan keyifle yediğim yemekler için hiç üzülmüyorum, tıkındıklarıma kızıyorum.

      Sil
  7. Ben Hülya bisküvi - kurabiye çay görünce gözüm dönüyor itiraf ediyorum. o kitaptaki diyet tam bana göredir diye düşünüyorum.Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı alınca söylerim sana içindekileri :)

      Sil
  8. Size Canan Karatay diyetini önerebilirim hanımefendi veya diğer benim uyguladığım ve 7 ayda 15 kilo verdiğim aralıklı oruç diyetini önerebilirim. Sağlıklı ve huzurlu günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli yemediğim günlerde aralıklı oruç yapıyorum zaten ama bünyem ona da alıştı, sadece yeni kilo almamama yarıyor artık.

      Sil
  9. İnsanın kendinde memnun olmadığı şeyleri fark edip düzeltmeye çalışması, buna istek bulması bana göre çok güzel bir adım. Son zamanlar içimizde bir şeyler için istek duymak da zorlaşmaya başladı. Dediğiniz gibi gündem, olanlar, siyaset insanı tüketiyor. Ben sosyal medya kullanımımı olabildiğince azalttım. Her şeyden elimizi de çekemiyoruz o da sorumsuzluk olurmuş gibi geliyor ama her kafadan çıkan sese kulak verince de daha kötü hisseddiyor insan. İnşallah sağlık kontrolleriniz çok iyi sonuçlanır. Geçmiş olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyal medyada durup durmamızın da kimseye faydası yok aslında, onun yerine gidip fiziksel meşguliyet bulsak kendimize herkese daya faydalı olacağız da işte, bir silkinmek gerek.

      Sil
    2. Teşekkür ederim bu arada, neyse doktor kendice ilaç yazdı ama ben kendimce almamayı uygun gördüm. Asıl dişçi seferlerim başlayacak ramazandan sonra, oy ki ne oy :D

      Sil