26 Temmuz 2018 Perşembe

İnterrail 3. Gün 1. Bölüm: Bergen - Flam Gemi Yolculuğu

Gezide interrail biletinden sonra en çok para harcayacağımız yer Bergen'den Flam'a giden deniz otobüsümsü şeydi :) Ama taa oralara gitmişken fiyord turu yapmadan dönmek istemiyordum. Ayrıca Flam'a gidip oradaki trenle de yolculuk yapacaktım (ki bu da en çok para harcadığım diğer şey, interrail hattına dahil değildi ama %30 indirimli alabiliyordum bileti).

Bu iki isteğimi birleştirince fiyord turları yerine Bergen Flam hattına bilet almak mantıklı oldu. (Şuradan diğer seçeneklere de bakabilirsiniz )

Bu turların biletleri online alınabiliyordu ama ben hiçbir şeyimiz kesin değil diye almamıştım . İyi ki de almamışım, üç defa tarih değiştirmek zorunda kalmıştık.

Bence en turisrik sezonunda gidip de rahat rahat bulabildiğimize göre çok da gerekmiyormuş erken almak.

Ben evde Bergen-Flam-Myrdal-Oslo turu planlamıştım. Bir baktım aynı tur zaten planlıymış. Turist Bilgilendirme bürosuna gidip oradan isteğinize uygun seçeneklere bakabiliyorsunuz.

Sonuçta en çok para harcadığımız gezi bu oldu. Ama her anına değdi.

Bergen-Flam tam 865 NOK öğrenci 435 NOK

Araya kısa bir not : Öğrenci deyince bir şey sormadan indirim yaptılar burada. Bazı yerlerde sordular onlarda da İstanbul kartlarını gösterdi bizimkiler, çok ender bazı yerlerde sadece kendi öğrencilerine vardı indirim. Bir de sormak gerekiyor, 15 yaş altı genelde oldukça indirimli ama bazen 20 yaş altına da indirim olabiliyor.

Flam tren hattı  270 NOK

Myrdal- Oslo rezervasyon ücreti 50 NOK

Kişi başı fiyatlar bunlar.

Şimdiiii gelelim fotoğraflara. Handan her kuruşuna değmiş diyeceksiniz :)



Biletler numaralı değil, içeride istediğiniz yere oturuyorsunuz. İçeride oldukça boş yer vardı o gün.

Kafeteryası var, üstelik dışarıya göre pahalı da gelmedi.Hahahah, zaten o kadar pahalı ki artık battı balık yan gider modundaydık :D

Dışarıdan yiyecek içeceğini de getirebiliyorsun. Ben İstanbul'dan çantama  gong, tuzlu çubuk, leblebi falan atmştım, çok işimize yaradı. Daha da koyulabilirmiş. Kapalı paketlerinde olduklarından uçakta yanımdaki çantamda götürdüm oraya.

Durun durun fotoğraflardan önce son bir şeye daha değinmek istiyorum. Biliyorum çok uzadı ama anlatmasam olmaz.

Bergen'dekiler oldukça sohbete meraklılardı. Kafede masamızı temizleyen çocuk yarım saat sohbet etti, markette arkamızdaki adam keza öyle. Hepsi de İstanbul'a gelmiş :D

Bunlar tamam da gemide tuvalete gittiğimde içeride at kuyruklu birisi temizlik yapıyordu. Bekledim biraz. Az sonra içerideki gülümseyerek çıktı. Ben kadın diye düşünmüştüm tabi, anacım içeriden bir tip çıktı, insanın tuvalet temizleyicisi olası geliyor. O ne yakışıklılık , o kısım neyse de o ne karizma. Bir an fantastik bir dünyadayım diye düşündüm, adam tuvaleti temizledi ve tam da olması gerektiği gibi kendinden memnun bir şekilde çıktı oradan. Harika bir şey değil mi ?

Tamaaam önce selfiler gelsin.






Bu da çocuklarımızın yukarıda durup etrafa baktıkları beş dakikadan. Neyse ki biletleri indirimliydi. Sizi niye bu tura getirdim ki direk trenle Oslo'ya dönseydiniz diyordum bir ara. Hiç mi kafasını kaldırıp bakmaz insan ?

Ve içinde kaybolup gittiğim yerlerde sıra. Yalnız önce şuraya Norveç'li grup A Ha'nın en sevdiğim şarkılarından birisini koyuyorum, önce onu açın. Zira ben etrafa bakarken hep bu şarkı geldi aklıma.



Müzik de hazırsa , ta daaam :)





















Sabah sekizde başlayıp beş buçuk saat süren bu harika yolculuğun ardından Flam'a ulaştık. O da bir sonraki yazı olsun :)


18 yorum:

  1. Masal ülkesi gibi, şelaleye bayıldım. Ne iyi etmişsiniz yahu gitmekle. Eline sağlık fotoğraflar için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yer şelaleydi Müjde, beş saat nasıl geçti anlamadım.

      Sil
  2. Ne kadar masalsı, huzur verici bir yer gibi gözüküyor.
    İnsan bir 10 gün kalsa tamamen yenilenir değil mi?
    Bu arada hiç Vikingleri düşündün mü oraları gezerken? O nehri, tepeleri görünce aklıma Vikings dizisi geldi hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook huzur verici gözüküyor Sibel, evet yenilenir insan orada biraz vakit geçirse.

      Hahaha Vikingler düşünülmez mi :D

      Sil
  3. Tek kelimeyle ba-yıl-dım. Ne güzel yerler oralar. 💕

    YanıtlaSil
  4. Fotoğraflara bittimmm
    Hayatta görmeyi en çok istediğim yerler yaklaşık olarak
    Benim için de bir nefes al Handannn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Darısı başına Kadriye. Ben de çok istiyordum :)

      Sil
  5. Gittiğinize kesinlikle değmiş :))

    YanıtlaSil
  6. Çok ama çok güzel fotolor, gezdiğine değmiş:)
    Şelaleler ne kadar da yüksekten dökülüyor öyle;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve o kadar çok şelale vardı ki Mukaddes, fiyord turunda da trende de sürekli fotoğraflarını çektim. Bir o kadar da sadece seyrettiğim var.

      Sil
  7. yaa şimdi baksanaa, önce baştan bir interrail bileti alıyon istanbuldan, sonra da gittiğin yerlerde bir daha mı alıyon yerel biletleri :) daha sonra, istanbuldan biniş ve sonra durak durak indiğin yeerleri listelesenee, ve sonra nereye gittin hangi duraktan filan işte, bir liste yapsana olur muuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'dan interrail biletini alıyorsun. Sana bir harita veriliyor. Daha doğrusu bizimkiler vermedi, internette hangi hatların dahil olduğunı gösteren harita var bir de rail planner diye bir aplikasyon indiriyorsun telefonuna. Burada tren saatleri ve rezervasyon isteyip istemedikleri yazıyor. Normal şehir hatlarına direk binebiliyorsun, hızlı tren, ülkeler arası veya gece treni gibi olanlara rezervasyon yaptırırken bilet alıyorsun yeniden . Ama asıl hat fiyatına göre çok cüzi bir rakam ödüyorsun . Hepsini tekrar anlatacağım Deep :)

      Sil
  8. Çok romantik bir yolculuk olmuş bu Handan ♥
    Evlere, manzaraya bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleydi Şebo. En çok bu geziye para harcadım ama her kuruşuna değdi.

      Sil
  9. Gerçekten çok güzel görünüyor manzara. Bence de iyi ki yapmışsınız :-)

    YanıtlaSil