Sherlock

Nisan 02, 2015

Sherlock Holmes kitabı okuyorum şu anda. Küçük hikâyelerden oluşuyor, kolay okunuyor. Ama hayrettir ki filminin verdiği keyfi vermiyor. Her halde ilk defa, filmi daha güzel dediğim bir kitapla karşı karşıyayım:-) ( Şenay, seninle aynı fikirdeyim yani:-)

Neden böyle diye düşünürken çok basit bir sebepten olduğunu fark ettim.

Kitapta her hikâyenin başında gelen müşteriyi tasvir ediyor. Sonra Holmes onun nereden geldiği ne iş yaptığını falan sayıp döküyor. İşte bu aşamada başlıyor rahatsızlık. Çünki filmde, bu kişi içeri girmiştir. Karşımızdadır. Holmes sayıp dökme faslına geçtiğinde gördükleri bize de gösterilir ve biz deriz ki "Aaa, sahiden de öyle, ben nasıl fark etmedim!" Oysa kitapta sayıp döktüklerini biz o sırada öğreniriz, ve tabii ki bunları bilmediğimizden bize haksızlık yapılmaktadır:-) Bu hikâye boyunca böyle sürüp gider.

Yine de çıtır çerez olarak okunabilir. Sanırım oğlanlar benden çok sevecekler, zaten onların kitabıydı:-)

Benzer yazılarım

6 Yorum yap

  1. Bende çok seviyorum çocuklardan önce onların kitaplarını okumayı!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Helen sonradan şu da vardı bu da vardı diye sohbet etmesi yok mu Sebuş:-) Şimdi biraz zor yetişiyorum bizimkilerin hızına ama hemen hepsini okumaya çalışıyorum. Çok da güzel oluyorlar:-)

      Sil
  2. Katılıyorum heyecanı filme göre yüksek değil, hikayeler ilginç, Sherlock ve Watson eğlenceli. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda bitirdim Şenay. Bir kitabı daha vardı, onu da okuyacağım bir ara, tam kafa dağıtmalık:-)

      Sil
  3. Çok zekisin Handan bak çok güzel bir tespit yapmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuya ciddi ciddi kafa yordum Kadriye:-) Teşekkür ederim:-)

      Sil