Beni Bu Güzel Havalar Mahvetti :-)

Kasım 19, 2014

Aslında azimliydim, güzel güzel işlerimi hemen bitirecek sonra da kitaplarıma gömülecektim:-)

Çarşafları asarken bir baktım hava harika. Nefis lodos esiyor bir de güneş çıktı üzerine. Bunun peşi kesin çok soğuyacak diye aklımdan geçti. Sonra dedim ki madem soğuyacak sen ne arıyorsun evde şimdi.

Annemi aradım:

- Biz neden bu güzel havada evde duruyoruz ki hadi Capitol,e gidelim, sana yemek de ısmarlarım.
- Ben ısıtmıştım yemeğimi ama.
-Akşama ye sen onu, hadi hava alalım biraz.

Hemen peşinden yine aradım:
- Ya niye Capitol'e gidiyoruz ki, mahalledeki bir yere gidelim, bahçede otururuz, kapalı yerde havanın tadı mı çıkarmış.
- O zaman bana gel , yiyelim.
-Dışarısı diyorum , evde duracaksak.
-Pencere önüne otururuz, balkoda çamaşır var şimdi.
-Eh öyle olsun bari. ( Hah, hastalıktan yeni iyileşiyor olmasan sürüklediydim ben seni dışarı ya, neyse:-) Ben de salata yapayım. Hale bak, dışarıda yemekten salata yapmaya döndü iş...

İşte böyle sevgili arkadaşlarım. Süpürgeyi bir kenara bırakıp makinaya yeni çamaşırları atarak salatamı yapıp gittim anneme:-)

Sokakta kaldırım taşları arasından kendine yer bulan çimenleri çektim cep telefonumla:-)


Eve gittiğimde annem sofrayı hazırlamıştı bile, tam camın önüne.


Güneş ışığı vurmuş incirin sarı yaprakları ve serçeler eşliğinde yemeğimizi yedik. Aaa, annem taflan da kavurmuş:-) Üzerine de çay keyfi:-)

Eve döner dönmez süpürüp sildim etrafı. Çamaşır topladım astım. Akşam yemeğine dünden kalanlarla idare ederiz. Birazdan bir film açıp ütüyü de yaptım mı, kitaplara gömülme vakti gelir artık:-)

Benzer yazılarım

13 Yorum yap

  1. Anne ile başbaşa ne güzel....Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. Ah, ne güzel bir gün olmuş anneciğinle birlikte. Allah içinize sindirsin. Yalnız bu taflan kavurması nedir? bak şimdi çok merak ettim bunu:)))
    çenebaz

    YanıtlaSil
  3. Tesekkürler Özii:-)

    Taflan (Kara yemiş de denir) Karadeniz'de bir meyve Çenebaz. Gerçi burada bizim sitenin bahçesinde de var. Bizim oralarda kiraz, taflan tuzlanarak saklanıyor. Sonra da bol soğanlı kavrulup yeniyor:-) Gerçi ben kiraz kavurmasını severim.

    YanıtlaSil
  4. handan,
    kaderin sana güldüğü zamanların tadını çıkar:))
    ben annemle bişeyler yapabilmeyi öööyle çok isterdim ki!

    YanıtlaSil

  5. Anneyle geçen zaman her yerde güzel, keyfiniz bol olsun. Ben de taflan ve kiraz kavurmasını merak ettim doğrusu.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ben de yıllarca ayrı kaldıktan somra anneme kavuştum Havva, anlıyorum seni.

    Amin Çınar. Taflan ve kiraz kavurması ilginç yemeklerimizden gerçekten:-) Acaba Karadeniz yemekleri olan restoranlarda var mıdır, bilemedi, şimdi.

    YanıtlaSil
  7. Annem olunca kimseyi aramıyorum bende, birtek annem olsun bana yeter :))

    YanıtlaSil
  8. Kesinlikle Gülçin. Allah annelerimize sağlıklı, mutlu, uzun ömür versin.

    YanıtlaSil
  9. En güzel keyif... evde yapılan keyiftir zaten.. :)

    YanıtlaSil
  10. Her satirinda özendim :) Seni ve annenei cok öperim ...

    YanıtlaSil
  11. Kesinlikle Hayalperest:-)

    Anneden uzak olmak nasıldır bilirim.Biz de seni kocaman öpüyoruz Evren.

    YanıtlaSil
  12. Paylaşımın çoook tatlııı...beni biraz hüzünlendirdi ama ...annem olsaydı böyle şeyler yapardık diye düşündüm neyse işte..kaçtım ben..güzel günler dilerim..

    YanıtlaSil
  13. Bir gün ayarlayalım , annem sana da böyle sofra kurar eminim ki Yaz. Anneciğinle başbaşa olmanın yerini tutmaz ama anne sofrası keyfi olur en azından:-)

    YanıtlaSil