Mart 01, 2011

"Hafif bir yağmur yağıyor,sokaktasınız,şemsiyenizi açarsınız olur biter. " Yine mi şu pis yağmur " demenize ne lüzum var? Su damlalarına, bulutlara, rüzgara bunun bir tesiri olmaz ki.Neden " Aman ne güzel yağmur " demiyorsunuz? Biliyorum bunun da su damlalarına bir tesiri olmaz,doğru, ama sizin için iyi; bütün vucudumuz hareket edecek,gerçekten kızışacak; neşe veren en küçük hareketin neticesi böyledir işte;yağmur altında kalıp da nezle olmamak için bu şekilde hareket etmektir.

İnsanları da yağmura benzetin.Kolay değil diyeceksiniz.Kolay hem de yağmurdan çok daha kolay.Çünkü gülümsemeniz yağmura tesir etmez,ama insanlara fazlasıyle tesir eder;hatta sırf taklit yüzünden,daha az üzüntülü,daha az can sıkıcı bir hal alırlar.Üstelik,siz kendi içinize bakarsanız,onlarda bir sürü mazeret bulmakta güçlük çekmezsiniz. Marcus Aurelius her sabah " Bugun kendini beğenmiş boş bir adamla,bir yalancıyla,doğrulukla ilgisi olmayan bir insanla, can sıkıcı bir geveze ile karşılaşacagım;onlar cahil oldukları için böyledirler ",dermiş."

Alain

(Takvimin Biri için buldum bu yazıyı, ama iki gün daha sabredemeyip hemen buraya alıyorum :)
(Bugün doğanlar kısmına koyacağım da onun için iki gün daha sabretmem gerekiyor :)

Benzer yazılarım

1 Yorum yap

  1. Keyifli,anlamlı bir yazıymış...
    Handan'cım malum bloglar bir kapanıyor,bir açılıyor?
    Benim sayfama girebiliyormusun?Açık gibi görünüyor ama yorumlarda bir problem var sanırım?
    Bana yorum yazarmısın rica etsem?
    (Bunca yıllık blog yazarım bunu da dedim ya?Ben iflah olmam artık?:P)

    YanıtlaSil