Sabır

Mayıs 16, 2005

" Bir çocuğun bir erişkine her zaman öğretebileceği üç şey vardır: Nedensiz yere mutlu olmak, her zaman meşgul olabilecek birşey bulmak ve elde etmek istediği şeyi vargücüyle dayatmak." diyor Paulo COELHO Beşinci Dağ adlı kitabında. İlk ikisi güzel ama şu son madde yok mu bir annenin korkulu rüyası. Hele de ağzınızdan hayır çıktığında evete dönüştürmemek gerektiğini yazan kitapları okuduktan sonra. Hadi bakalım bir sinir harbidir gidiyor..
(Tam kafamı toparlamıştım ki Bilgehan uyandı, yanına gittim, yatağında oturdu, eline geçen tüm oyuncakları, örtüleri, yastıkları arkasına doğru attı, bir yandan da bana açıklama yapıyor " Buraları toparlıyorum. Bak işte toparlandı.." Gel de yazı yaz şimdi ne diyecektim ki ben.)
Tamam söyleyeceğim şuydu ki gerçekten vargüçleriyle dayatıyorlar haklarını alabilmek için . Sen istersen hiçbir hayırı evete çevirme, demiyor ki çocuklarım "ya annem de hayır dedi bir kere".. İyi bir anne olmanın bence ilk şartı hatta ikinci üçüncü şartları da "SABIR" . Öyle kitap okumuşsun, biliyormuşsun psikolojisini falan yok. Son altı yıldır bu konuda eğitiliyorum ben onlar tarafından , yakasına yapışıp sarsmak istediğin zamanlarda sabır yoksa istediğin şeyi bil hiçbir işe yaramıyor .

Benzer yazılarım

0 Yorum yap