Bizim Evin Halleri

Temmuz 23, 2012

Benim çocukların büyüdüler artık eskisi gibi beni yormuyorlar.

Sadece

Günde 5-6 defa "Abiiii yumurma beni!" bağırışı, "Bilgehan onu bırak!" sinirlenmesi, bu 5-6 defanın sonlarına doğru pata küte sesleri, odaya girdiğimde cırmık izli Metehan , mor yanaklı Bilgehan'ın sinirle birbirine geçmiş halleri;

Günde 10- 15 defa "Hayır, legolarla oynayalım.", "Hayır düello yapalım" tartışması;

Günde 2-3 kere kumandayı bana ver atışması;

Günde 3-4 kere "Senin bilgisayar süren bitmedi mi?" konuşması;

Günde 1-2 kere "Şu Bilgehan'ı al başımdan" narasını müteakip "Ağbiii" cırlaması;

Günde 1 kere ikisi birlikte bana karşı "Niye bizi zorla dışarı oynamaya gönderiyorsun kötü anne" duygu sömürüsü;

Her akşam yatmadan önce "Bilgehan beni gıdıklıyor" , "Abim beni yumuruyor" düeti;

Birkaç günde bir "Yastığımı bırak abi" haykırışı;

Tarafımdan

Günde 10 kere "Elinizi yıkadınız mı?" hemen akabinde "Yıkayın" daha da akabinde "Sabunla" hatırlatması;

Günde 4-5 defa "Hadi Bilgehan yemeğini bitir" umutsuz çırpınışı;

Günde 3 kere "Metehan yutma yemeğini çiğne biraz" uyarısı;

Günde- sinirlerim yeterince kuvvetli değilse birkaç günde- 1 "Odanızı toplayın artık yoksa..." tehditini izleyen 10 -15 dakika içinde "Onu sen dağıttın bunu ben dağıtmadım" dıttırısı;

Sayısız defa içinde kızgınlık, umutsuzluk ve üzgünlük barındıran "ÇOCUKLAARRR" bağırtısı

vuku bulmakta, bu rutin sürekli tekrarlanmaktadır...

Benzer yazılarım

26 Yorum yap

  1. Bizim evi anlatmışsın sanki... :( Çok şükür büyüdüler ama zırıltıları da, çıkardıkları gürültü de büyüdü galiba. Bir de pabuç kadar dil her birinde yemin ederim bir gün sinirden bir yerime inme falan inecek.

    YanıtlaSil
  2. Tek çocuğun en iyi tarafı bu , ancak en kötü tarafı o kardeş yerine seni koymuş olması,

    any:)

    YanıtlaSil
  3. Su tüm saydiklarini... her iki oglumun da su evde seslerini duymayi okadar özledim ki... ama bir daha geri gelmeyecek maalesef....:((

    YanıtlaSil
  4. Selencim gördüğün gibi yakın gelecekte bir fark olmuyor hallerinde :) Biraz daha dayanacağız .

    Tek çocuk hiç çocuk Anycim :)

    Ayşecim beni yüreğimden vurdun. Çok çabuk geçiyor günler tadını çıkartmak lâzım oğluşların.

    YanıtlaSil
  5. Oyyy,daraldım haaa.Standart çocuklu ev durumu.Bazen üniversiteti dışarıda evden uzakta okusalar da başımızı dinlesek diyorum ama sonra da len biz bunları acayip özleriz bee diye telaşlanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok özlüyorum şu anda Sevda. Evimiz sessiz kaldı. Arada liseyi bitirene kadar burada kalayım mı yoklaması yapıyor ama yemesler :)

      Sil
    2. Kesinlikle özlersin Sevda. Bu günlerizin degerini bilin lütfen... bak yine duygulandim o günkü yorumumu okuyunca..


      Eminim sen de özlemissindir Handan:)

      Sil
    3. Özlemez miyim Ayşe.

      Ne tuhaf değil mi. Uğraşıp didinip tam büyüdüler artık düzenimiz oturuyor diyorsun. Hoop gidiyorlar. Haydiii işin yoksa başa çık şimdi...

      Sil
  6. Ahahahaaaa :)))
    Sabunla hem de :))) Bende bunu çok sık tekrarlıyorum... Ellerini suya tutmak işlevi daha kolay bu çocuklara galiba...
    Bazen neden 2. çocuğu düşünmedim hiç diyorum, sonra birisiyle başedemiyorsun iyi etmişsin diyorum :))
    Ama bu kavgalar şahane :))) Ama dışarıdan tabiki...
    Ne güzel günlermiş öyle... Bak ben bile duygulandım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eller suya tutulup kirleri havluyla silinir Şebnem, sabun falan ooom kim uğraşacak :)

      Günlerin tadını çıkartmak gerek, hemen gidiyor bu sıpalar :)

      Sil
  7. Güzel zamanlar...
    Yaşların yakın olması çocuklar için iyi bir durum diye düşünüyorum.
    Günaydın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşları yakın da olsa huylar farklı olunca zor Şenay :) Ama sonunda bir araya gelecekler :)

      Sil
  8. ay ne güzel sesler. itiraf et, özlüyorsun arada o günleri, de mi? Bizim ev şimdi suyu çekilmiş değirmen gibi. Oğlan 24 yaşında, işe de başladı. sabah çıkıyor, akşam geliyor. bazen ona da gelmiyor, arkadaşları ile buluşuyor, haklı olarak. onunla yemek yediğimiz geceler, neşe içindeyiz, hep o anlatıyor, biz de yüzümüzde salakça bir gülümseme ile onu dinliyoruz. her anın kıymetini bilin, evlenince o da yok:)))))
    Çenebaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle öyle Çenebaz. Bir varlar bir bakmışsın kendi yollarına gitmişler.. Hepimiz de öyle yapmadık mı, arkamıza bakmadan :)

      Sil
  9. Ayyyy kiyamam yaa, bende diyordum oh be gittilerde ev sakinledi diye. Ama gecen hafta ufaklik geldi, (hic buyumuyor benim gozumde) yemek hazirlarken mutfakta sarilip sarilip optum, ozlemisim sipami:) Ama yinede arada cekilsinler ayak altindan iyi oluyor:))
    ( Duygusuz, ruhsuz anne:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha ne zaman kendi evinize çıkıyordunuz siz diye az sormuyorum Mevlüde :)

      Sil
  10. Çocuklar ne kadar hızlı büyüyor değil mi Handan. Daha dün gibi dünyaya gelişleri. Bak iki kocaman delikanlı olmuşlar. Benimkiler de büyüdüler. Küçük henüz 6.sınıf ama onun da her geçen gün büyüdüğüne şahitlik ediyorum. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hızlı büyüyorlar Nermin. Ne kadar öpüp koklasak kâr :)

      Sil
  11. Bu şikayetler özlenmekte değil mi? Şu an tekil çocuk tek çocuk :)
    Sağlık olsun yeter ki. Neredeyse yarısı bitti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık olsun yeter Zeugma. Sonuçta herkes kendi yoluna gidecek :) Ama biraz daha vaktim var henüz :)

      Sil
  12. İkinciyi yapasım geldi Handan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, sen başa çıkarsın kaç tane olursa olsun Ceren :)

      Sil
  13. Guncellemenin vakti gelmis. En kotu hali ile cirmik yoktur artik :))

    YanıtlaSil
  14. Ne gülmüştüm bu yazına :))) Şimdi okuyunca hatırladım...
    Sabunla durumu bizde hala vazgeçilmezlerden, benimki büyümemiş anlaşılan :)))

    Şimdiki hallerini de yazsana bir ara Handan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabunla konusu değişmiyor Şebo, değişmiyooor :D

      Sil