Ortaya Karışık

Kasım 21, 2017

Çekmecelerin bir kısmından çıkmayı başardım :) Aslında her gördüğüm şeyle ilgilenmesem daha kısa sürecek ama ben ne bulsam baktığımdan ve okuduğumdan bitmiyor tabi :)


Legolara bayılıyorum. Lütfen bakar mısınız, elindeki büyüteç gerçekten de büyüteç :)


Bu saksı yirmi yıldır kalemlik olarak kullanılıyor bizim evde. Yapan kişi geçen senelerde vefat etti. Her zaman enerjik, bol kahkahalı, yaratıcı, hastayken bile pes etmeyen sevgili Meliha Teyze evimin bir çok köşesinde benimle. Çevremizdekilerin yüreğine dokunmak ölümsüzlüğün sırrı olmalı.


Jeton diye bir şey kaldı mı hâlâ?  1990 yılında basılmış bu jetona mutlulukla ve hayranlıkla bakan sadece ben miyim bilmiyorum :)


Mürekkebi bile kurumamış, inanılmaz. Otuz yıllık geçmişimiz var kendisiyle :) Sevgili rapido takımım vasıfsız bir ev hanımı olmadan önce yüksek mühendis olduğumu hatırlatma görevini başarıyla yerine getiriyor :D Aman, tabii ki vasıfsız ev hanımı falan değilim, mübalağa sanatı yaptım :) Hehehe, kendini beğenmişim ben bi kerem :D


Patates salatası. Bakmayın öyle, başlıkta ortaya karışık diye yazdım, ne ararsan var burada. Değişik bir sunum olduğundan hoşunuza gidebilir dedim. Patatesi haşladığınızda tuz ve limon suyuyla (yanında yağ da olabilir, ben pek koymam ama) ezip yuvarlak toplar yapıyorsunuz.  Bu topları incecik doğranmış dereotuna bulayıp ortasını hafifçe çukurlaştırarak tabağa yerleştiriyorsunuz. Biraz yağla kavurduğunuz rendelenmiş havuçları o çukura doldurup üzerine yoğurt ve kırmızı biberle ikram ediyorsunuz. Hem görüntüsü şık hem de tadı güzel. Daha ne olsun :)


Mutfaktan çıkıp fuara gidelim. Şu kitapların kapaklarına bayıldım.


Fuarda bu sene ilk önce sergi gezdik oğluşla, yorulmadan önce gezince pek keyifli oluyormuş. Aslında daha buraya koymadığım sergi fotoğraflarım da bayağı var, bir ara ilgilenmeliyim onlarla.

Şimdi ben hafta sonuna kadar yetişecek pek önemli işlerimle meşgul olmaya gidiyorum.

Gitmeden son olarak şunu da diyeyim. Yine bütün güzel günler papuca girmiş gibi dünkü yağmurda çıkıp paketlerimi postaladım (hep böyle yapıyorum). Çok mutlu ve gururluyum. Bir de Nilgün'le buluşabilirsem bloğun yeni yaşı gelmeden bütün çekiliş hediyeleri yerine ulaşmış olacak :)

Hepinize günaydın gözünüzde büyüyen işlerin pıt diye hallolduğu verimli bir güne açılsın sabahınız :)

Benzer yazılarım

30 Yorum yap

  1. Şu patates çanaklarından doğumgününe yapsam mı acaba? Dediğin gibi çok şık görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapabilirn Nil, pratik bir şey de üstelik. Şimdiye kadar beğenmeyene rastlamadım :)

      Sil
  2. Bir süredir yoktum tembellikten, ay ne özlemişim senin cıvıl cıvıl yazılarını :D
    Dün bugün evde kullanma ihtimalimin zayıf olduğu eşyaları atmakla meşgulüm, eskiden kibrit çöpünü bile hatıra diye saklayan bana ne olduysa son senelerde gözüm hiçbir şey görmüyor. Minimalist miyim yoksa depresyondayım bilmem :D
    RApido takımımı vereli yıllar oldu, kitaplarım da hediye değilse eşe dosta gitti. Bana göre "less is more" Şööyle taşınacak gibi toplanıp tek tek ev yerleştiresim var, mevcut eşyaların da yarısını atasım.
    Hahhhaha, evet evet özlemişim ben seni <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seni özledim De Kubad :)

      Ama bak çekmecelerden iki koca torba çöp çıkarttım ben de. Meselâ film festivali ve kitap fuarı broşürlerimi, caz festivalinden kalan yelpazeyi falan attım. ( Daha çöpe gitmedi gerçi, alsam mı :) Rapido takımımı annem saklamış sağolsun, t cetvelim de duruyor. Kitaplarımın da çoğunu veriyorum tekrar okumak istediklerimi saklamaktayım. Unutuyorum anacım ben. Cehennem'in kitabını okuyup filminde şaşıran benden başka balık hafızalı varsa beri gelsin :)

      Sil
  3. Jetonlar vardı bir zamanlar hayatımızda hakkaten, şıngır şıngır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok da zarif ve güzel durmuyor mu Mehtap :)

      Sil
  4. Jeton ♥ ben
    Ne kaybederdim 2 dakikada o jetonu da yeniden alırdım :)))

    Sergi fotolarını müsait zamanında bekliyoruz ;)

    Kitaplara sarılasım geldi, nasıl da içini açıyor insanın kapakları hakikaten...

    Öperim yüksek mühendisim seni ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, jetonlar kaybolma konusunda pek uzmandılar Şebo.

      Sergi fotoğrafları en kısa sürede gelecek :)

      O kitapları hepsini alasım geldi benim de.

      Mühendis olana kadar psikoloji, ev ekonomisi felan okusaymışım iyiymiş :)

      Sil
  5. O legoya bayıldım, jetonu iyi ki saklamışsın antika olur gün gelir:) rapidolar ahhh, beni 17 yaşıma götürdün üniversiteye ilk başladığım yıllara:)alır okulun lavabosunda içlerini temizlerdik lavabo simsiyah olurdu. Şimdi bende hiç yok hepsi abimin evinde kaldı. Karpuz apt. çizerken keşke bir, iki rapido bıraksaydım diyorum, ne de pahalıydılar di mi? Hey gidi günler....eline, emeğine sağlık, nostalji yaşattın bana:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lego çok şirin, değil mi Müjde :)

      Ne otobüs biletlerim falan da var, bir gün pek zengin olacağım :)

      Rapidolar hem de ne pahalıydılar, gözümüz gibi bakardık, ödmüz kopardı bir şey olacak diye.

      Çekmece nostaljisi, iki gündür ben de aynı moddayım :)

      Sil
  6. O kalemlik,beni duygulandırdı.İnsanlar gitseler bile hatıraları kalıyor....

    YanıtlaSil
  7. Ben de hep detaylarda kayboluyorum. O kadar ince şeyler üzerinde duruyorum ki işin sonunda genel temizliğe takat ve şevkim kalmıyor.

    YanıtlaSil
  8. Bir an benim çekmeceleri karıştırdın sandım. Pes!
    Bak sayayım,

    Jeton aynen duruyor. Ve ben Ankara da yaşıyorum. Şehir hatları vapuru... çık çık çık...

    Rotring rapido takımı, bir grafos takımı ( tirlesi de içinde) , 2,5 mm Rotring yazı şablonu ve bir pistole takımım yazı çekmecemde pamuklara sarılı desem yeri var.

    Broşür, program, sanat rehberleri falan çöpe gidiyor bende de. Biletler kalıcı yerini alıyor biriktikçe.

    Ah, legolar başkalarının dolabında çok şükür.

    Dahası vardır da, unuttum :))

    YanıtlaSil
  9. Allah rahmet eylesin, ne güzel onu yaşatıyorsunuz
    bir anlamda. iyi haftalar hepimize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiklerimizi hatırladığımız sürece bizimleler Buket :)

      İyi haftalar.

      Sil
  10. ne güzeldi her biri. zamanda yolculuk yaptırdın bana.

    YanıtlaSil
  11. A rotringlere bayıldım ben de... Hİç öyle çekmecelerim yok benim:)

    YanıtlaSil
  12. Postacı kapıyı kaç kez çalacak bilmem ama sen kapıyı gözle😘

    YanıtlaSil
  13. Anılar ne güzeldir, insana huzur verir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Huzur veren anılar en büyük zenginliklerimizden Elif :)

      Sil
  14. ayyyyyy nostaljiiiiii jetooooon :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa öylee, nasıl da güzel, değil mi Deep :)

      Sil