12 Mayıs 2021 Çarşamba

Ramazanın Son Günü Gelmiş

Ne yaptım, nasıl geçti hiçbir fikrim yok. Eskiden sokağa çıkıp gezip tozmayı özlediğimden bayramı heyecanla beklerdim ama şu anda akşam yemek saatimizin altıya dönmesi dışında değişecek bir şey olmayacak.

Bir ay boyunca ne bulsam yedim,  şimdi yeniden yemek düzeni oturtmam gerekecek. Bu arada görümcemin de aklını çeldim, birlikte rejime başlayacağız. Aldığım 2 kiloyu + 3 kilo daha verirsem benden mutlusu yok. Bu kilo verme işini eklemlerimdeki ağrılarımı azaltmak için istiyorum. Taaa bundan 15 kilo zayıfken ortopedistim kilo almasan iyi olur dediydi :D Adam haklıymış.

Bugün evi temizlerim diye düşünüyorum.  Yani toparlarım. Bayramdan sonra yatak odası ve banyonun kıyı köşe temizliğini yapmam lâzım, bahar temizliğimden onlar kalmıştı.

Ramazanda duolingodan fransızca çalışmak iyi oldu. Bugün 24. günüymüş. Yarım saat bir saat, ara ara oturduğum yerden baktım. Nasıl o kadar unutmuşum inanamadım. 


Bu arada Fransızca-Türkçe olmadığı için İngilizceye de çalışmış oluyorum.  En güzel özelliği kulak dolgunluğu yaratması. Şu pandemiden sonra ilk Fransa'ya gitmeli.  Gerçi Can euro aldı başını gidiyor ben seni Kongo'ya Togo'ya felan götüriim diyor ama şimdi baktım Şeyşeller de olurmuş :D

Saat dokuz. Jonathan mutfak camımı rezil etmekle meşgul. Gagasından damlayan sularla mahvediyor camı. Hayır kocaman ve silemediğim bir cam zaten. Kuşa da kıyamıyorum ama bu duruma ne çözüm bulacağım bilmem.


Şu anda bu vaziyette,  benden peynir,  et falan bekliyor. Pencereyi açıp uzattığımda elimden alıp gidiyor :)


Camın hali de böyle.

Güneşli pırıl pırıl bir sabah. Üç gündür oldukça serin gerçi, akşamları polarla oturuyorum. Rüzgâr durmuş en azından, balkondaki fidanlarım zarar görecek diye korktum, elime ne geçerse onunla demire bağladım dün.


Şu şalap şulup halimle yanlarında diz çöküp çektim ki boyları belli olsun. Üstteki kayısı alttaki kiraz.


Çam ve limon mu portakal mı  bilmediğim bir ağacım daha var. Hatta onlar dışında elma ve şeftali olduğunı düşündüğüm iki tane daha var. Yediğim meyvaların çekirdeklerini saksılara sokuşturuyorum,  oradan çıkıyorlar. 

Ne tuhaf, değil mi?  Bir avuç toprak bile yeterken bir insana dünyalara sığamamamız...

Bu sabah da böyle.

Sosyal deneyimin son halini de paylaşıp gidiyorum. Şu anda oda bu durumda.



Fotoğraflara Haluk Levent'in son albümünden türküler koyuyorum,  ben çok sevdim bakalım sizin de hoşunuza gidecek mi? 


Son Dakikaaa..

İnanılmaz ama gerçek.Kupaların bir kısmı makinaya girdi.  

Kalan tabakları da kaldırmasını ve çöpleri atmasını söyledim artık.

8 yorum:

  1. Günaydın Handan sanırım sosyal deney işe yaramıyor bizimkinede söylemessen çöp kapıda aylarca durur üstünden atlar geçer. İlla dürtmek lazım. Neyseki odasını toplar. Ama mesela yastık çarşaf değimesi gerek biz değitirmessek aylarca üstünde yatar. Sağlık olsun ne yapalım evlenince öğrenirler. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sonunda kupaların bir kısmını getirdi Hülya, devamını da ben söyledim öyle getirdi.

      Yatak değişimii düşünmeleri benim için çok ütopik zaten :D Neyse bir ara kolum sakatlandığında çarşaflarını serme işini onlara paslamıştım, yıkadığım zaman seriyorlar :)

      Sil
  2. Fidanlara maşallah 👏👏👏
    Bilgiç çok sevimli gözüküyor.😊🤗
    Geçti dost kervaaanıı 🎶
    İyi bayramlar...

    YanıtlaSil
  3. Kirlenecekse de Jonathan'ın elinden kirlensin. Ne kadar da sevimli😊🧿

    Bugün bu güzel yazıdan pek çok
    dost kervanı geçsin, mutlu bayramlar olsun Handan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevimli ama camdan dışarıyı göremiyorum arrık :D Hayır, sabit, zor silinen cam olmasa umrumda bile olmaz, silerim. Silinemeyince kötü.

      Sil
  4. Jonathan ne kadar cesur:-)) Geçmişinizi bilmiyorum ama sanki evcilleşmiş:-) Son dakika haberi sevindirici hemde bayram öncesi:-) Şimdiden Mutlu Bayramlar:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evcil, evcil. Elimden alıyor peyniri, eti.

      Mutlu bayramlar.

      Sil