Rubber Soul (Kültür Sanat Mevsimi 1)

Eylül 25, 2017

Beatles benim için amcamlarda geçirdiğim tatiller, Alper Abimin odasında Gülay'la barbi bebek oynadığımız yıllar demek. Teypte çeşit çeşit albümlerini çalar, zaman zaman eşlik eder zaman zaman bebeklerimize dans ettirirdik :)

Bu albümse kendime ilk aldığım albümü. Doğrusu dün akşama kadar ne zaman çıkmış neyin nesiymiş hiç ilgilenmemişim. Kültür Sanat Mevsimi etkinliğindeki madde bir albümden bahset demese yine de bakmazdım sanırım :)

1965 yılında -ilginç bir şekilde- benim doğum günümle Can'ın doğumgünü arasında kaydedilmiş bu albüm :) Beatles'ın altıncı albümü. Daha derin konulara inip müziklerini başka bir seviyeye taşıdıkları albüm olduğunu söylüyorlar.

1965 yılı Aralık ayında piyasaya çıkmış, İngiltere'de dokuz haftasında bir numara olarak toplamda 42 hafta listelerde kalmış.

14 şarkı var. (Şarkı isimlerini şu siteden aldım, linkleri de gelmiştir umarım. Gelmediyse de gidip bakabilirsiniz, tam bir Beatles hayranları sitesi. Yalnız n yazık ki İngilizce,  Türkçe kaynak bulamadım)

Drive My Car
Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
You Won't See Me
Nowhere Man
Think For Yourself
The Word
Michelle
What Goes On
Girl
I'm Looking Through You
In My Life
Wait
If I Needed Someone
Run For Your Life

Ben en çok In My Life'ı seviyorum. İlk zamanlar sadece müziğiyle vuruyordu, derken ben ingilizce öğrendim ve yaşım da ilerledi, bir baktım sözler bambaşka etkilemeye başlamış.

Michelle ve Girl ise insanı yürekten vuran aşk şarkıları. İnsan her dinlediğinde aynı şekilde etkilenebilir mi?

Ve Nowhere Man,

Nowhere Man, please listen
You don't know what you're missing
Nowhere Man, the world is at your command

Neyi kaçırdığını bilmiyorsun, dünya senin emrinde sözleri çok güzel değil mi sizce de. Şarkı yazmayı çalışıp yazamazken kendini  hiçlikte hissedip yazmış bunu John Lennon.

Sözü fazla uzatmadan son olarak da albüm kapağından bahsetmek istiyorum.


Fotoğraf çekildikten sonra fotoğrafçı bir kartonun üzerinde slayt şeklinde gösterirken karton devrilip fotoğraf normal haliyle değil böyle ince uzun şekilde belirmiş. Bu halini sevmişler :) Ve dikkat ederseniz grubun adı yazmıyor kapakta.  Herkes kim olduklarını bildiğine göre ne gerek var ki :)

Benim albüm tanıtımım bu kadar olabiliyor canlarım. Haydi aşağıdaki fotoğraflardan sevdiğinize tıklayıp Beatles şarkınızı alın :)






(Kültür Sanat Mevsimi nedir? )

Benzer yazılarım

14 Yorum yap

  1. 1965 ha, tam ilkokula başladığım yıl. Aşağı Ayrancı, her yer bomboş, caddelerden tek-tük araba geçer, mini etek modası, maksi manto modası, ne güzel günlermiş o günler:( Beatles'ın sadece Michele ve Girl şarkılarını severim. Michele'i biraz daha çok. Michelle'i buldum tıkladım, çok teşekkür ediyorum. Hakikaten çok tatlı şarkı...beni böyle ta o yıllara götürüyor.
    Japonya resimleri, nilüferler çok hoş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne güzel günlermiş Müjde. Michelle daha ilk notadan insana huzur veriyor. Nilüferleri ben de çok sevdim.

      Sil
  2. Beatles bana kendimi suçlu hissettiriyor.
    Çünkü kendimi, hayat ve kendim adına hiç bir şey yapmamış olarak görüyorumo mütevazı başarıların eşiğinden geçerken.
    Yine de onları dinlemekten vaz geçemiyorum

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de vaz geçemiyorum Kadriye, o kadarını yapabiliyoruz en azından.

      Benden de sevgiler canım.

      Sil
  3. Bence gayet başarılı tanıtmışsın.Ben pek bilmiyorum şarkılarını.İkinci sıradaki parçayı açtım şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa Beatles'ın insana enerji veren bir sürü şarkısı var Yurdagül, dinlemelisin bence, çok hoşuna gider. Teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Ne güzel anlatmışsın. Tek tek dinlicem ama yatarken ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Tülin :) Misafir sonrası yorgunluk almak için birebir :)

      Sil
  5. Beatles benim anılarımda da dayımla özdeşleşiyor:) Drive My Car çıktı bana. Hey Jude çıksaydı keşke:)))
    Sevgiler Handan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hey Jude bu albümde olmadığından yoktu şarkılatın arasında Sezer, ama bir gün karma Beatles yaparsam söz onu da koyacağım :)

      Sil
  6. günaydın Handan:))) Sabah sabah çok iyi geldi bu şarkılar. favorim; Michelle <3
    Çenebaz

    YanıtlaSil
  7. CANIIIM günaydın bana Michelle çıktı:) Beatles çok severim. Linkler için teşekkürler mutlu günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Derya, sana da mutlu günler :)

      Sil