Bir Hayalim Daha Gerçek Oluyor Gibi...

Temmuz 15, 2018

Can yanımda söyleniyor , oturup kalkıp hayal mi kuruyorsun, gerçekleştiriyoruz gerçekleştiriyoruz bitmiyor diyerek :D

Napalım , gençliğimi lisans, yüksek lisans,  üstüne müfettişlik, peşine evlilik , doğumla falan geçirince hayal gerçekleştirmeye zamanım mı vardı benim.

Sonra bir baktım topallıyorum , oram ağrıyor buram ağrıyor, daha ertelemeyeyim şu hayalleri dedim.


Bu hafta Sirkeci Garı'na gidip biletlerimizi aldım. Hatta gitmek isteyenlerin aklında olsun eğer iptal ettirmem ben diyorsanız %15 indirim yapmaya başlamışlar. Daha bir kaç gündür varmış öyle bir şey. Biletlerimi geç almanın avantajı oldu bana bu :)

İnterrail, benim üniversite yıllarından hayalim. O zamanlar sadece gençlere vardı. Sonra bir baktım biraz daha pahalı ama yetişkinler için de çıkmış bu uygulama. Bunu öğrendiğimden beri de bir on beş yıl geçti herhalde. Nihayet bu sene tatil planıma trenleri koymayı başardım.

Türk parası pul olmuş, olmasa çok uygun bir gezme yöntemi ama euro almış başını giderken, biletler de euro cinsinden olunca azıcık pahalı. Gelgelelim Can'a dediğim gibi ne kadar erken o kadar iyi, daha beklersek daha da pahalıya patlar matlar :D

İnterrail bileti tarifeli, tur gibi falan bir şey değil. Bu bilet Avrupa'da belirli hatlarda belli bir süre bedava trene binmeyi sağlayan multi pass :) Bizim fazla vaktimiz olmadığından 15 gün içinde 5 gün kullanmalı tarifesinden aldık. Yani -adı üstünde - on beş gün içerisinde kendi seçtiğimiz beş gün istediğimiz trenlere bineceğiz :)

Ne yazık ki Can'ın iznini son anda kurtardık, ilk beş gün bizimle olacak. Biz de zaten bir hafta kalacağız. O bir haftada kuzey diyarlarına gidip bol bol tren yolculuğu yapıp doğanın tadını çıkartmayı plânlıyoruz.

Ne zamandır buna çalışıyorum . Muhakkak ki sürekli yollarda olacağımızdan yorulacağız ama kendimize sakin bir rota çizip, az ama öz gezerek her anından keyif almayı planlıyorum .

Dönünce bir tatile ihtiyacımız olacak orası kesin :D

Bekleyin bizi trenler , gemiler, fiyordlar ve yollar.

Dua edin herşeyimiz yolunda gitsin. Yarın sabah uçakta boş yer olsun. Hiçbir bileti önceden ayırtmadım, hepsine yer bulalım, sürekli dolanırken dağılmayalım ve yorulup birbirimize girmeyelim 😬

İnternet buldukça instagramdan kısa paylaşımlar yaparım. Bir hafta sonra burada bol fotoğraflı uzun uzun anlatırım. Zaten bir hafta gidip üç ay anlatıyorum , adım çıkıyor sonra hep geziyor diye :D

İnterrail'i merak edenler için TCDD sayfası işte şurada . Orjinal interrail sayfası da şurada.


Benzer yazılarım

32 Yorum yap

  1. Merakla bekliyorum fotoğrafları, çok eğlenin bol bol çekin. Sizin önerileriniz bizi de teşvik etsin biraz diyorum. Biz de gidelim ilk fırsatta, iyi yolculuklar şimdiden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraf çekmeden bir an bile durabilecek miyim bilemiyorum Mehmet :) Bir sürü plân yaptım ama hâlâ belirsiz çok şey var, umarım işlerimiz yolunda gider. Darısı başınıza diyeyim. Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Güzel bir gezi diliyorum o zaman.Planlıyorum dedikçe, acaba neresi?diye merak etmedim değil:)Bu sıcaklarda kuzey güzel bir tercih.İyi yolculuklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzuuun zamandır plânlıyorum Mehtap, planlamaktan yoruldum . Sürekli tarih değiştirmek zorunda kaldım.

      Evet yaz sevmeyen benim için çok sıcak olmayan yerler iyi olacak gibi, ama güneşli olsunlar :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Vayyy demek hala varmış. Benim de hayatımdı, kalkıp da gidemedim. Hep bahanem vardı, heyecanla bekliyorum artık haberlerini. Böl şans tüm yolculuk boyunca, dilerim harika bir gezi olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim De Kubad, darısı başına olsun. Sen de oğluşlarınla gidesin bir gün :)

      Sil
  4. Herşey güzel olacak pıt diye biletler bulunacak hoop diye uçulacak çuf çuf trenlere binilip bol bol foto çekilecek miiis gibi hava olacak ve çoooook eğlenceli geçecek����������������
    Any :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilet sayısı azaldıkça gerilmekteyim Zu, öff ya, yılda bir bilet veriyorlar topu topu , yerini de verseler sanki çok bir şey.

      Neyse neyse, evet öyle olacak, değil mi :)

      Sil
  5. Umut ediyorum ki fotograf cekmekten gezmeye vakit bulursun. :))
    Bizim gecen sonbahardaki gezimiz karadeniz kiyilarini gezmek iken yanimizdaki arkadas sayesinde, Trabzon sinirlarinin disina cikamadik:))) Hadi iyi yolculuklar, insallah hersey gonlundeki gibi olur:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah, yok biz trene binmezsek biletler yanacak. Ben pencere önünden çekeceğim fotoğrafları Mevlüde.

      Koşturup durmaktan ne yaptın diye de soramadım, özledim seni :) Öpüyorum kocaman.

      Sil
    2. Hah iyi bari:)))
      Bu fotograf cekme isi fena:))
      Ben dondum ama 1 agustosta yine geliyorum, 12 gunluk bir tatil, 5 gunu Antalya, kalani Istanbul. Ama Ekim Kasim gibi yine gelirim:))
      Koca kisisyle anlasma yaptik, 1 hafta 10 gun kalarak senede 4-5 defa gelecegim:))
      Iyi bir anlasmi kotumu henuz farkinda degilim:))))

      Sil
    3. Hahah, bakalım nasıl olacak. Beğenmezsen cıvızla hemen :D

      Sil
  6. Adına çok sevindim gerçekten inşallah yolculuğunuz sıkıntısız ve eğlenceli geçer :) Benim de aklımda bu interrail olayı, hadi bakalım! iyi yolculuklar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz Nidal. Gençken daha da eğlenceli olur, ertelemeden yap sen de :)

      Sil
  7. Güzel olacak, güzel. Aldın iyi dilekleri topladın gidiyosun.
    Mutlulukla dön insallah canım. Biz buraları bekleriz merak etme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haydi inşallah Tülin :) Size güvenim tam, aklım arkada kalmadan gidiyorum :)

      Sil
  8. iyi yolculuklarr :)
    bizim yerimize de bol bol gez :)
    tatil sonrası fotoğraflarını bekliyoruz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraf konusunda bıktırabilirim bile Dr Coffee :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  9. ne güzeeeel iyi yolculuklaaar, ben de trenle belgrad filan düşünüyodum, ama bu da iyiymiş, gezip bazı avrupa şehirlerinde kalcaksınız herhalde :) çokooş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oslo, Bergen, Stockholm, Göteburg düşünüyorum Deep. Uzun tren yolculukları yapmak istiyorum :)

      Sil
  10. Süper bir yolculuk. İyi gezmeler

    YanıtlaSil
  11. Güle güle git ve bol fotoğraflarla gel canım.
    İyi yolculuklar.

    YanıtlaSil
  12. Harikasın!!!
    Her dakikasından keyif alacağın, unutulmaz bir gezi yaparsın umarım.

    YanıtlaSil
  13. Heycanla beklıyorum fotoğrafları , anılarını , gözlemlerini .bubtren seyahatinide ilk defa duydum.seninle ordanoşmayı cok ısterdım.tadını cıkar canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat buldukça fotoğraf yükleyeceğim Mehtap :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  14. Trenle seyahat benim de hayalim. Ben üniversite öğrencileri yapabiliyor sanıyorudum. Bizim gibi hayalini geç gerçekleştirebilenlerin de yapabileceğini duyduğuma sevindim. Merakla gezi yazılarını bekliyorum. İyi eğlenceler canım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim için de var artık, evet Şule :) Teşekkürler :)

      Sil
  15. Ne kadar güzel ya. Size bakınca umutlanıyorum. Bir gün benim de gezme hayallerim gerçek olur diye. Ama siz daha şanslısınız.Ailecek gezmeyi seviyorsunuz galiba. Bizde bir tek ben :( Çocuklar hiç sevmiyor. Eşim de sırf benim için katlanıyor.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah benimkinde de mızıldananalar oldu Umman, mümkün olduğunca herkesin ilgi alanına göre hoşlarına gidecek birşeyler koymaya çalışıyorum tatillere. Olmadı eşinle başbaşa gidersiniz, o gelecek, eli mahkûm :D Ben Can'a diyorum ki hazır sağlıklıyken götür beni aksi halde tekerlekli sandalyeyle falan taşımak zorunda kalacaksın ona göre :D

      Sil