Nostaljik Pazartesi

Eylül 21, 2020

Nostaljik gezilerde bu hafta Tel Aviv - Yafa var. Ben yeşillikli kısmını seçtim. Siz etiketlerden tıklayıp diğer kısımları da gezebilirsiniz. Hele Eski Yafa sokaklarında dolaşmadan günü bitirmeyin :)

Bu arada ne olduğuna bakacağım dediğim kuş " İbibik" miş. Sonradan yazmıştım sanırım ama siz merak etmeyin diye buraya ekliyorum.

İyi gezmeler.


26 Nisan 2017 Çarşamba

Bizim Handan'ın Nereye Olsa Giderim Halleri

Cumartesi günü baktık ki Can'ın programı değişmiş pazartesi Tel Aviv'e gidip bir gün orada kalıyor.

Hadi sen de geliyor musun dedi, ama sanırım evet diye cevaplayacağımı düşünmedi :)

Yenilenen pasaportum o sabah elime geçmiş, yapmam gereken bir iş yok, kafamı dağıtacak bir şey arıyorum, indirimli biletim var, otel parası vermeyeceğim, e daha ne olsun.

He canım ya, valla hiç üşenmeden bir günlüğüne Tel Aviv kaçamağı yaptım. Pazartesi akşamı gidip bu sabahın köründe de döndüm.

Sanırım bütün gün boyunca Can'ı on kilometre falan yürüttüm. Gitmeden önce gözüme kestirdiğim kocaman parkı (İki buçuk üç km uzunluğunda, gerçekten kocaman yani:),  sahil şeridini ve eski liman Yafa'yı gezdik, bol fotoğraf çekip kuş sesleri ve dalga sesleriyle terapi yaptık, ayağımızı denize soktuk, dilek diledik ve lezzetli yemekler yedik.

Hiç aklımda yokken farklı bir yer görmüş oldum.

Tel Aviv'e iki - iki buçuk saatlik bir uçak yolculuğuyla varılıyor. Yalnız erken gitmekte fayda var uçağa binmeden güvenlik şirketleri uzun uzun çantaları didikliyorlar, ayakkabılar falan çıkıp sıkı aranıyorsunuz.

Kudüs'e de gidebilirdik o bir günde, zira bir saat mesafedeymiş ama ben sadece sakin, tembel bir gün geçirmek istedim, Yafa'yı da görmediğimden başka bir yere gitmeyi düşünmedim.

Pazartesi akşamı otele gidip uyumak dışında bir şey yapmadık. Dün sabah erkenden kalkıp yollara düştük.

Bu yazıda otele kırk dakika yürüyüş mesafesinde gittiğimiz Yehoshua Park'ta Yarkon Nehri'nin kıyısından denize doğru uzun yürüyüşün fotoğrafları var.

Çılgın kuş seslerinin sahiplerini çopunlukla yakalayamasam da eldekilerle yetineceğiz artık.

Burada koşanlar, kanoya, bisiklete, scootera, kaykaya binenler, kişisel antrenörüyle spor yapanlar en çok da bebek arabalarıyla yürüyüşe çıkan anneler (Koşanı da vardı) ve köpek gezdirenler vardı. Ben pek insanları çekmediğimde ne yazık ki o kısımları hayal gücünüze bırakıyorum :)


Yafa portakalı görür müyüm dedim ama sadece bu mandalinamsı meyveli ağaçla karşılaştım, oysa portakal çiçeği kokusu ne iyi gelirdi.


Fethiye'de de vardı bu çiçeklerden.


Kıyafete uygun siyah ayakkabılarımı almayıp bunları giymem iyi olmuş. O kadar kilometre yürüyüşten topallayarak çıkardım aksi halde :)







Bakmayın dalda güvercin olduğuna şu kocaman yuvalar ihtimal papağan yuvası, çılgın sesleri geliyordu ama yakala ki çekesin.


Başarız denemelerin sonunda bu flu görüntüyü elde edip yetindim artık.



Doğru düzgün kuş çekemedim diye üzülürken yerde dolaşan bu kuş beni mutlu etti :)


Ağaçkakan gibi gözüküyor ama bakacağım ne imiş.




Topluca spor yapan ekibi çekmeden duramadım :)



Bu güzel ötüşlü kuş karatavuk mu emin değilim. Bilen söylesin.




Ah ufukta deniz gözüktü. Çılgın rüzgâr dalgaları şahlandırmış, siz biraz parkın keyfini çıkartın, sonra kumsaldayız.

Benzer yazılarım

18 Yorum yap

  1. İsrail görmek istediğim yerler arasında. Tabi ki Kudüs' de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim sadece bir günüm olduğu için Tel Aviv'de geçirdim. Şehir çirkin ama benim dolaştığım yerler, sahili, büyük yeşillik alanı ve Old Yafa çok güzeldi. Kudüs de aklımda, belki daha uzun bir gidişte olabilir. Eminim orası çok daha büyüleyicidir.

      Sil
  2. O güzel ötüşlü kuş gerçekten de kara tavuk. Burada dünya kadar var. Hiç görüntüsünden beklenmeyecek ölçüde nefis melodilerle ötüyorlar. Ayrıca çok da şakacı ve insana yakın kuşlar. Kızım onları Usein Bold diye çağırıyor. Onun gibi koşuyorlar zira 😂😂😂. Konuşmanızı kafayı dikip dinliyorlar, başınızın yanından teğet geçerek uçuyorlar falan. Çok tatlılar 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlılar gerçekten. Ben bizim buralarda hiç görmedim ama rastladığımda sesini duyunca öyle olmalı dedim. Haklıymışım :)

      Sil
  3. çiçeklerin renkleri yaa hayatta en sevdiğim şeylerdeen :) bak koşa koşa çok incelmişsiin, sonlardaki fotilerde var ya koşuyon yaa kikiriki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, öyle olmak için dünyayı koşarak dolaşmam lâzım diyeceğim ama bende bu mide varken o bile işe yaramaz Deep :D

      Sil
  4. Ağlamak istiyorum Handan. Corona patlamasaydı biz Eylül 2020'de İsrail'e dönecektik 1 seneliğine. Çocukların okulunu bile ayarlamıştık...... Corona Allah belanı versin.
    En azından sayende "gitmiş kadar oldum" ya.... Kudüs'e gittin mi peki, orası bambaşka...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa. Neyse vardır herşeyde bir hayır Ceren. Valla versin :)

      Yok, Kudüs'e gitmedim. Bu Can'nın uçuşuydu, bir gün orada kalacak diye peşine takıldıydım. Tek günde koşturmayayım diyerek şehirde kaldım. Belki bir gün oraya da giderim :)

      Sil
  5. Ay ne iyı yapmışsın. Ne güzel kareler.
    Maşallah çok fit duruyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O pantolona şu anda sığmıyorum Gezgin Kova, büyük geliyor :D

      Sil
  6. Çok güzel yerler gezmişin :) çiçeklere bayıldımmm.
    Sevindim adına, Allah daha güzellerini nasip etsin inşallahhh

    YanıtlaSil
  7. İstediğin yere gidebilme özgürlüğü, maskesiz günler... Üzerinden bin yıl geçmiş gibi :(
    'İyi ki" dediğimiz gezilerimiz olmuş iyi ki. Bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de bin yıl geçmiş gibi. İyi ki...

      Sil
  8. Ne kadar renkli fotoğraflar. Günümüz gerçeğine bakınca, gerçekten çok uzaklarda kalmış gibi gezmeler. Kaleminize sağlık... Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni görmek ne güzel Persephone:) Benden de sevgiler :)

      Sil
  9. seninle gezdik bizde teşekkürler :)

    YanıtlaSil