Aklımdan Geçenler

Ağustos 13, 2020

Yemeğimin son lokmalarını ağzıma atarken bakışlarımı kitabımdan tabağıma çevirdim. Geçen gün nachos yapmak için kavurduğum kıyma, içindeki çeşit çeşit sebzelerle rengârenk, yumurta,  domates, salatalık, ekmek. Çok şükür dedim kendi kendime. 

Sonra aklıma bir düşünce takıldı. Ne zamandır keyfim yok. Evdeki işleri şalap şulup hallederken hayatımdan pek mutsuzum. Hayatımda o işleri yapmaktan başka yaptığım değerli bir uğraş da yok .  Boş boş yaşıyorum.  Sonra boş yaşamamak ne oluyor ki diyorum kendi kendime. Sonuçta bir şekilde dünyaya gelmişiz, ne kadar ulvi modlara da girsek karnını doyurup yatacak rahat bir yer bulmaya çalışan hayvanlar aleminden bir farkımız yok.


Neyse, önümdeki yemeğe baktım. Çok şükür, her ne kadar maaşımız kuşa çevrilmiş, pandemi falan bahane edilip bir geçici olarak elimizden alınıp bütün haklarımızın üzerine yatıp kalıcı hale getirme yolunda ilerleseler de, yemek konusunda bir sıkıntımız yok . İstediğimizi alıp pişiriyoruz.


Belki de dedim, belki de  hayatta kalma problemini atlatmış kişiler, elinde olan fazlaları başkalarıyla paylaşıp kendilerini yine mücadele içinde bulmadıklarından bu cehennem soruları,  bunaltıları, bulantıları,  abukluklarıyla saçma sapan bir şekilde baş etmek zorunda kalıyorlar. 


Ne bileyim.


Çok sıcak,  üzerime gelmeyin.


Neyse ki cennetin rüzgârları esiyor hafiften.


Zaten on beş güne geçer biter hepsi.


Sonbahar aşığı bile olsam başlarım yaz bitti hüznüne.


Kitabıma döneyim ben.


Sabahattin Ali'nin hayatı da ayrı gerdi beni.


Diğer kitabım da ayrı bitmiyor. 


Ama tam da şu şarkı bana uyuyor. 



Benzer yazılarım

8 Yorum yap

  1. Halimize bin şükür Handan giyimden kısarım ama yemekten kısmam benimde böyle bir huyum var. Candan Erçetin buralı olur. Ayvalı köyünde çiftliği var hatta. Arkadaşın köyü oluyor o söylemişti, bende severim kendisini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bin şükür Özlem.

      Güzel şarkıları var Candan Erçetin'in, en sevdiğim de bu :)

      Sil
  2. bu şarkıyı bir ara ne çok dinlerdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kere başlayınca tekrar tekrar dinleniyor Bahar :)

      Sil
  3. Bu ara senle aynı moddaymışız.
    :(
    Bazı şeyleri zoraki yapıyorum.
    Ev süpürülmeyi bekliyor.
    Sonra bir silinse enfes olur aslında.
    Yapmayı düşündüğüm an enerjim sıfırlanıyor. Yapacak hal ve güç kalmıyor. Yapamam, yatmam lazım diyorum kendime.
    Oturup tembellik yapıyorum.
    Çocuklarla vakit geçirmek bile bazı anlarda bunaltıcı olabiliyor. Öylece yatmak ve ya telefon karıştırmak ya da tv izlemek istiyorum.
    Uyumak da istemiyorum işin garibi. Normalde böyle olunca kafam yatmak isterdi hep.
    Değişik.
    Aslında yapacaklarımı yaparım ama bir şey sanki beni tutuyor.
    O kadar uzun yazdım ki, bloğa konu olur bu yazı.
    Kopyalayıp konu mu yapsam ne ben bunu.
    😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam beni tarif etmişsin Hayalperest.E hadi bence bloğa yaz bunu sen :)

      Sil
  4. Bazı kitaplar kendi psikolojilerini okuyucıya aktarmakta çok başarılı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaba da çol şeetmiyim şimdi, okuyamıyorum ki sıkılmaktan, bana aktarsın :D

      Sil