Ramazan Gelmiş

Nisan 24, 2020

Ramazan, dışarıdan elimi ayağımı çektiğim, gecenin sessizliğinde tek başıma sabahlayıp, günü çoğunlukla mutfakta geçirdiğim, kalabalık sofralı, sakin, içe dönük bir dönemdir.

Bu bağlamda şu sıralar bayram gelmiş olmalıydı :D

Bir buçuk aydır evdeyim, sürekli mutfaktayım, yemek çeşidi bulma yetimi kaybettim ( Bu genelde ramazanın üçüncü haftası başlardı bende :). Üstüne üstlük gece tek başıma sakin sakin oturamıyorum herkes ayakta,  gündüz sadece kahvaltı hazırlıyordum, şimdi öğle yemeği de girdi işin içine,  bu akşam annem, Aynur, Kürşad bizde olmalılardı,  ilk gün iftar bende yapılır, o da yok. 

Neyse, Allah sağlık sıhhat versin, hepsi yine yapılır.

Migros alış verişimi bekliyor olmasam şimdiye yatmıştım yeniden ama beklerken mutfağımı toparladım, bulaşık makinasını çalıştırdım (Neredeyse günde iki defa çalışacak :),  pirinç suya koydum ( O da bitmiş, makarna pilav bir gün ancak gidiyor.),  pişireceğim şeyleri planladım. Adana kebap yapacağım bugün. Haha, artık neye benzer bilmiyorum,  b plânı olarak bir küçük parça tavuk çıkarttım, ne olur ne olmaz, bişeye benzemezse Metos iftarda aç kalmasın :D Asıl kebap kuyruk yağı, tuz ve acı biberle yapılıyormuş ama ben soğanlı sarımsaklı türünü deneyeceğim.

Yemek kitaplarımı dökmeli, aklıma yemek fikri gelmeyince en iyisi öyle oluyor ,  Bakarken canım çekerse pişiriyorum.

Derken mucizevi şekilde alışveriş teslimi erkenden yapıldı.

Hımmm, torbalar balkonda havalanırken,  ben de biraz battaniye altına kıvrılayım. Sonra işlere başlarım.

Kitabımı da aldım. Sessiz, huzurlu bir sabahın tadını çıkartmalı şimdi :)

Yalnız mutfağı toparlayana kadar içi sıkılmaktaydı, şu an keyiflendim. Negatif çilerden kurtulmak gibisi yok anacım. Ayy akşama bezelye de kavurayım, patlıcan bozulmadan onunla da bişey yapayım. Tamam yemek konusu bugün de  hallolmuştur. Yarına Allah kerim.



Benzer yazılarım

22 Yorum yap

  1. Evde olunca mutfakla mücadeleye girişiyor sanki insan:) Sürekli bir pişirme,toplama ve temizleme döngüsü.

    YanıtlaSil
  2. Rahatsızlığımdan dolayı artık oruç tutamıyorum eşim oğlum tuttuğu için iftar yemekleri bizde öğlende planlanmaya başlıyor. Allah hayırlı ramazanlara erişmek nasip etsin cümlemize. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Hülya. Sen tutamasan da hazırladığın sofraların sevabı büyüktür.

      Sil
  3. Akşam baya güzel yemekler olucak sofranızda. Şimdiden afiyet olsun o zaman. Hayırlı ramazanalar..

    YanıtlaSil
  4. Mönü güzel Handan. Hayırlı ramazanlar 😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  5. Bugün canım yemek falan yapmak istemiyor. Tükenmişlik sendromu yaşıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Metos oruç tutunca uğraştım Sezer, cidden aklıma bir şey gelmiyor. Hiç huyum değildir ama yemek bloglarına bakmaya başlayacağım sonunda :)

      Sil
  6. Benim ablam da ilk defa deneyeceği bir tarifi yaparken, kenara bir fasulyesini koyup kendini garantiye alıyor önce, senin tavuk da öyle olmuş :)) Ama gerek kalmaz ona, bence çok güzel yaparsın sen o kebabı :)
    Bu sene dengeler bi' değişti, kendi değişik düzeni ile geldi Ramazan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ramazan da olunca yedek yemek hazırlama ihtitacı duydum Zeynep. Neyse gerekmedi:D Ablana sonuna kadar katılıyorum :)

      Sil
  7. 1000 parçlaık puzzel görüyorum 👏😱

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan önceki 1500 lüktü. 10 gün sürdü. Bu 1000 ama sanırım yine zorlayacak, renk yok çünkü :)

      Sil
  8. Allah masanız ne kadar büyük diye büyütmek isterken yine gizli güzel bir müzikle karşılaştım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet arada küçük sürprizler yapıyorum :) Masam salondaki yemek masası, bizde üzeri hiç boş kalmaz :)

      Sil
  9. Hayırlu, sağlıklı,huzurlu bir Ramazan diliyorum canım. Kolay gelsin 😊

    YanıtlaSil
  10. Ay evet yemek sorunu var bende de. Annemle birbirimize soruyoruz ne pişirsek diye. Sağlık olsuuun hepimize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya, artık çin mutfağı, kore tavuğu yok udan yok kebab, değişik birşeyler peşindeyim Minikmini :)

      Sil
  11. ah o mutfak yok mu 😊😁 beni beni benden alıyor 😁 sevgiler canım benim 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutfakta iş bitmez Özlem, neyse, bitmesin zaten :)

      Sil