Kitap Salı

Nisan 07, 2020

Bakalım bu hafta salımızda neler var.


Ömer Seyfettin hikâyelerini ortaokul lise çağlarında okumuşumdur herhalde bol bol. Seri halde vardı bizde. Bu yaşımda tekrar okumak iyi oldu. İnsan yaş aldıkça yeniden okumalı kitapları.


" Ey genç muharrir! Gel, sen kahraman ol! Nefsini düşünme. Boş gururu, menfaatperverliği bırak. Milletini uyandır."


36 yaşında akciğer kanseri olan bir beyin cerrahının hayatının son günlerinde yazdığı kitabı. Öyle bir insan ki hem edebiyat hem tıp okumuş. Sonra beyin cerrahı olmayı seçmiş uzmanlığında. Bir yandan nörolojik çalışmalara katılmış. Eşi de doktor. Çılgın çalışma tempolarında bir anda hastalıkla yüzyüze geliyorlar.

Konusuna rağmen hiç duygu sömürüsü yapmamış, bundan özellikle kaçınmış. Hatta salya sümük ağlarım diyordum ama son sahnesi dışında ağlamadan bitirdim kitabı.

Hayatın bir varmış bir yokmuşluğunu insanın yüzüne çarpan böyle kitaplar insanın kendisine çeki düzen vermesi için iyi oluyor.


Ölüm varsa hayatın anlamı ne diye soranlar,
Her nefesle günden güne havaya karışanlar!
Meçhuldür sizden sonrakiler, unutuldu hep öncekiler.
Ruhlar baki olsa da,  zamana yenik,düşer fani bedenler.

Ey okur! Öyleyse,  zamanın hakkını ver, hâlâ vaktin varken,
Niye ölümü kovalarsın,  henüz hayattayken!

                  Baron Brooke Fulke Greville

" Kusursuzluğa ne kadar yaklaşırsanız yaklaşın asla ulaşamazsınız, ama yaklaşmak için hiç durmadan çabalayacağınız sonsuz bir hedefe pekâla inanabilirsiniz"

"Öğrenmenin azı tejlikeli bir iştir. İlham pınarından içeceksen ya kana kana iç ya da taına bile bakma hiç" (Alexander Pope)

"Aslında sorun bilimsel değildi. Ölümün kendisi zaten rahatsız edici bir gerçekti ,  ama ne yazık ki yaşamanın başka bir yolu da yoktu."


Bu kitabıma yeni başladım.  (Tamam hâlâ yapboz çok vaktimi alıyor :) Bir sokağın sakinlerinin hikâyesi. Anlatımını sevdim,  daha çok başındayım. Haftaya biter herhalde.


Bu haftalık da bu kadarrrr :)


Benzer yazılarım

33 Yorum yap

  1. Bizim okulda bazı kitapları okumak zorunluydu, Ömer Seyfettin hikayeleri de dahildi. Bazı hikayeleri beni çok etkilemişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, beni de çok etkileyen hikâyeleri vardı.

      Sil
  2. Me encantó el post, gracias por compartirlo. Besos.

    YanıtlaSil
  3. huzurlu bir şekilde okumanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
  4. Son Nefes'in konusu etkileyiciymiş.

    YanıtlaSil
  5. Ömer Seyfettin'in kitaplarını ben de hep çok sevmişimdir:))

    YanıtlaSil
  6. Midak Sokağı ne kadar naif bir kitaptı, değişik bir coğrafyanın bildik
    insan öyküleri hoşuma gitmişti yıllar önce okuduğumda. ömer Seyfettin
    zaten tartışılmaz !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de hoşuma gitti Buket. Henüz başındayım ama hemen sardı.

      Sil
  7. Midak sokağı dikkatimi çekti... Mahalle insanlarının öyküleri hoşuma gider eğer öyleyse... Yorumunu bekleyeceğim ♥

    Son nefesi ben de severek okumuştum ve ağlamıştım sonunda... Bir durmak ihtiyacı hissetmiştim..
    Keyifli okumlar ♥

    YanıtlaSil
  8. Ayy taa çocukluğuma gittim. Tüm seriyi okumuştum Ömer Seyfettin..Ama benim çocukluk kahramanım Jules Verne idi..

    YanıtlaSil
  9. Güzel bir paylaşımdı doğrusu. Feyzaldık. Blog yazılarını okumak iyi geliyor, en az kitap okumak kadar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de blog yazıları iyi geliyor Profösör.

      Sil
  10. Ömer Seyfettin bir beni travmatik anlamda etkilememiştir sanırım. Ben okurken baya irkilmeden okurdum kitaplarını 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kaç hikâyesi gerçekten de pek travmatiktir ama benim çocukluğumda masallar da travmatikti zaten Belle :) Yine de Beyaz Lale'yi okutmazdım çocuklarıma sanırım.

      Sil
  11. keyifli okumalar efendim
    http://islekbox.blogspot.com
    bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yazıma iki yorum yapmışsın , çok çok keyifli okuyacağım sanırım :)

      Sil
  12. Çocukken izlediğimiz filmleri, okuduğumuz kitapları şimdilerde tekrar ele alınca daha farklı anlamlar yüklüyoruz. Daha farklı şeyler öğreniyoruz. Ömer SEYFETTİN kitapları da öyledir muhakkak. Okumalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamışlıklarımız, hayatta üstlendiğimiz değişik rollerimiz kitapları tekrar okuduğumuzda farklı algılayıp görmediklerimizi görmemizi sağlayabiliyor Rehitu.

      Sil
  13. Midak Sokağı'nı merak ettim, böyle kitapları seviyorum. Ömer Seyfettin'in bu kitabını okumamışım. Sevgiyle:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha da elime alıp devamını getiremedim kitabın Elif, yapboz başından kalkamadığımdan :) Ama çok duru ve akıcı başladı.

      Sil
  14. Necip Mahfuz’un Aşk Zamanı adlı kitabını okumuştum, tarzını sevdim :)

    YanıtlaSil
  15. 3 kitapla dolu bir hafta geçirmişsin bence. Arada da 1000 parçalık yapboz bitirmişsin. Tebrikler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki diyelim, üçüncüsüne ancak başladım :)

      Sil
  16. Son nefes i okumam lazım, diyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir farkındalık yaratıyor Minikmini.

      Sil