Liste

Ocak 04, 2020


  1. Koltuklar için örtü diktir. Silme derdinden kurtul. 
  2. Sandalyelere de diktirmeyi unutma. Neremizle yemek yiyorsak hepsi yağ lekesi olmuş.
  3. Epeydir yapmadın fotoğrafların içinden seçtiklerini bastır.
  4. Evdeki kıyafetleri ayıkla. Yılda bir gün giyerim belki diyerek tuttuklarını ver. Zayıfladığın için bol gelenleri de ver, yine şişmanlarsam diye tutma bi kenarda. Şişmanlama git rejim yap tepemin tasını attırma.
  5. Sağa sola sokuşturup durduğun kutuları,  kartonları falan at gitsin. 
  6. Süpürgene torba al. 
  7. Takıların için bir çözüm bul, fazla kullanmadıklarını kaldır, diğerlerini düzenle.
  8. Çiçeklerinin saksılarını temizle, yenile.
  9. Şubat tatili plânları yap, tatil dönüşü 15 gününüz kalacak,  güzel değerlendir.
  10. Neyse süsleri topladın, evini temizle, bi kendine gel. 
  11. Koltukta oturup kukumav kuşu gibi düşünüp durmayı bırak, kalk da iş yap, bi işe yara.

Benzer yazılarım

36 Yorum yap

  1. liste bir harika... umarım hepsini gerçekleştirisin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şubat sonuna kadar bitirmeyi hedefliyorum, bakalım Özlem :)

      Sil
  2. Liste
    .........
    Güzel bir liste yapılmış. Bize de örnek lsun ve biz de gereken dersi çıkartalım sayenizde.

    1. Koltuklara örtü diktirmek onlara bir koruyucu başına dikmek gibi oluyor. Çekip çıkartıp yıkıyorsunuz makinada ve işlem bitiyor. Ne güzel!.. Benim minderli bir sandalyam vardı yerine bildiğimiz çam ağacından yapılmış bir sandalyeyi ikame ettim rahat ettim.
    .....
    2. Sandalyeleri nostaljik yazlık sinemalarda oturduğumuz mavi, yeşil, sarı, yeşil, pembe renklerle de boyayabilirsiniz. Biz cilaladık çam yapımı sandalyelerimizi.
    .....
    3. Fotoğraflarımıza baktığımızda hep hüzün hep hüzün.
    .....
    4. Ne kadar fazlalık gardırobumuzda elbise varsa yerini buldu şükür. Gereksiz bir hacet insanın zihnini köreltiyor.
    .....
    5. Bilhassa ayakkabı kutuları. Ama işe yarıyorlar. Torunlar gelirce soruyorlar, hadi dede kartondan kutudan ev yapalım!..
    .....
    6. Eskiden süpürgelerin torbaları yoktu. Çalı süpürgeleriyle süpürge yapılır ve halının altına süpürülürdü.
    .....
    7. Bence insan takı tasarımı da yapabilir kişiye özgü. Folklorik değerler, otantik ve mistik fikirleri, duyguları yansıtır takılarımızda. İnsan öyle de terapi olabilir.
    .....
    8. Çiçek olmalı mutlaka hayatımızda. Bir pencere kenarıhda, bir masada, mutfakta. Bu da yetmez güzel koku da olmalı kullandığımız, kimseyi rahatsız etmeden. Derinden asalet duygusu.
    .....
    9. Onbeş tatili torunlarla bir arada geçirmek gerek. Masal gibi.
    .....
    10. Kendine gelmek ne demek. Kendi kendinle ol demek. İnancını ve ümidini tazele demek. Hayatı içselleştir demek.
    .....
    11. Oturmak da bir iştir. Kukuman kuşu oturuyorsa inan tefekkür ediyordur. Vardır bunda da bir hikmet. Elbette bir iş yaparsın ve bir işe yararsın. O zaten sizde var. Bakın oturmuş liste yapmak demek, bunun yüzde doksandokuzunu yerine getirme iradesini göstermek demektir. Kutlarım vesselam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin liste benimkinden daha keyifli olmuş Profösör :)

      Fotoğraflarda biraz hüzüm biraz mutluluk oluyor, seviyorum o hissi.

      Ben de oğluşlarımla kutulardan birşeyler yapıyordum hep ama büyüdüler. Nereye el atsam kutu çıkmaya başlayınca bir dur dedim kendime :)

      Kıyafetler gitti bende de. Çok ilginç, ihtiyacım olmadıkça almam ve sürekli de giymediklerimi ayırırım ama yine de kocaman bir çanta çıkartmayı başardım.

      Oturmakta da vardır bir hayır elbet, haklısınız, zamanı gelince kalkmaya üşenmeyelim yeter.

      Teşekkür ederim bu güzel yorum için :)

      Sil
  3. Offff senin listene yakını benim de beynimşn için de ve beni yiyip bitiriyor. Nasıl bir tembellik çöktü üstüme anlatamam Handan Abla. Evi anca süpürüp siliyorum... Bu sene kendime çeki düzen vermem gerek.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizi yeni yıl çarptı heehalde Gülşah :)

      Sil
  4. Zor iş kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En zor kısmını yaptım :D Teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Ooo liste süperde, mesele hayata geçirebilmekte 🤔Haydi kolay gelsin size🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyafetleri verdim bile, kaldı on maddeeee.. Hımmm, kıyafetleri verdiğime göre aonnmaddeyi de yapmaya başlamış sayalım kaldı dokuuuz :)

      Sil
  6. Ohh harika bir liste olmuş ,, benimde ilk yapacaklarım arasında sandalyelerime kılıf dikmek :)
    Umarım bir an önce listelerini gerçekleştirirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yetenekli hatun olunca kılıfı kendisi dikiyor.tabi, kolay gelsin Nesrin :)

      Sil
  7. Selam beni güldürdün hangi madde diye düşünüyorum.Kaç gündür evdeyim yarından itibaren kendime gezme programı yapayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezme programı iyi fikir. Aksi halde insan soğukta hep evde durmak istiyor Zehra :)

      Sil
  8. ev düzeniyle ilgili başak burcu bi arkadaşım belgesel izletti (silah zoruyla) ne kadar giysimiz varsa yatağa yığmalı sonra da o giysi tepesine bakarak kendimizden utanmalıymışız. çoğuna teşekkür ederek vedalaşmalıymışız. hepsini toplu görmek bence de işe yarar bi yöntem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O programı ben de izledim Burcu :) Oradakilerin onda biri kadar kıyafet vardır bende. Üç beden arasında gidip durmasam daha da azaltacağım da. Neyse şişmanlarsam diye tuttuklarımı verdim, zayıflarsam diye tuttuklarım kaldı bir tek :)

      Sil
  9. Ooo liste tamam dursun orda sen bi çay koy çay iyidir 🤗

    YanıtlaSil
  10. Kolay gelsin o manzaranın hakkınıda vermek lazım hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak o işi çok iyi yapıyorum Hülya :)

      Sil
  11. Aaaa ... Bana mı yazdın ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen kukumav kuşu gibi oturup duruyor olsaydın evet derdim ama :D

      Sil
  12. Bu liste olayını çok sevdim. Belki bende yaparım bir tane 😉

    YanıtlaSil
  13. Tek bir işim var ; küçük odayı toplamak. Ama o odada her şey var. Bizimkiler yetmedi babacığım vefat edince ondan getirdiğim, resimler, diplomalar, albümler, dosyalar, bir sürü anı. Her şeyin tek tek elden geçirilip, atılacakların atılması, kalacakların dosyalanması lazım. Hem işi çok hem de manevi yönü çok zor. Kapıyı çekiyorum, bakmıyorum ama içimde sürekli bir huzursuzluk. Of of hiç içimden gelmiyor. Her işin bir vakti saati vardır, de mi?
    Çenebaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O iş gerçekten de en zor işlerden Çenebaz. Vardır vakti, rahat ol :)

      Sil
  14. bu liste benim de yapmam gerekenler konusunda ilham oldu :))
    itici bir güç bekliyorum hep, gelmeyen itici bir güç :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Liste yapmak çok iyi geliyor Bahar, önümde listeli durduklarında kafamdaki karışıklık gidiyor öncelikle :)

      Sil
  15. Kaç hafta ayırsın bu işlere allahını seversen. Çok kazık geldi bana :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şubat sonuna kadar süre verdim kendime :)

      Sil
  16. 9 numara favorim :p
    Konu gezmek olunca hemen o tatlı sevinç başlıyor insanın içinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl bir sevinç :)

      Sibel ne yaptın bloğuna, bakıyorum bulamıyorum?

      Sil