Nostaljik Pazartesi

Temmuz 29, 2019

Bugünkü nostaljimiz 2011 yılından. Çocukların dilinden bize geçen kelimelerimizi yazmışım :)

Bizim Evin Dilleri

Çocuklardan gelip kullanmaya alıştığımız sözcükler :

-Te te te... (Teşekkür ederim, Metos'tan)
-Pasta oldum. (Hasta oldum, Bilgiç'ten)
-Tatates (Metos) veya Papapes (Bilgiç) (Patates:)
-Isık (Işık, küçükken ş leri s olarak söyleyen Metos'tan)
-Boş veeeer demiş. (Bilgiç'in ilk okumayı öğrendiğinde kitapta , tam da ses tonuyla okuduğu kısım,sıkıldıkça aynı şekilde söyleriz :)
-Hoşçakal du. (Hoşçakal. Metos'un küçükken telefon kapatma sözü, şimdi bize soruyor nereden çıktı diye, hiç bir fikrimiz yok ama annemle hep öyle kapatırız telefonu)
-Lebleble (Leblebi, Metos)
-Şaçrank (Satranç, Bilgiç)
-Bakağsan göğüğsün (Bakarsan, görürsün, "r" leri söyleyemeyen filozof Metos'tan.)
-Onkokuz (Ondokuz, Bilgiç'ten. İşin ilginci dokuzu normal söylüyordu :)


Şimdilik aklıma gelenler bunlar. 


- Tam kıvanda olmuş .( Tam kıvamında olmuş. Daha kıvamı bilmemesi gereken bir yaştaki Metos)
-İstemiyusun, istemiyusun.... (İstemiyorsun . Deniz kıyısında bir çocuğun oyuncaklarıyla oynayan Bilgiç'in, çocuk onları almak isteyince söylediği söz..)
-Yangur yungur (Tangır , tungur. Metos'tan)
-Oş, oş kemir gibi yanıyorum (Of, of kömür gibi yanıyorum. Hamak'ta şarkı söyleyerek keyif yapan Bilgiç'ten)

(Yeni aklıma gelenler :)

Sizin var mı böyle kelimeleriniz ?

Benzer yazılarım

10 Yorum yap

  1. bize 80ler dizisinden geçti birkaç kelime yaa yazık bize
    çocuk taktı 80 ler izliyoruz sürekli ve hep sorular anne sen çocukken de böyle miydi siz de böyle mi yapıyordunuz diye ve
    aha da ranzaaaa heh bak gördün mü anlamında kullanıyor şaşırınca
    çok taktı ona :P
    pöffff oldum : ıskıldım aneeey

    şu ara annelikten aneyliğe terfi ettim
    her yerde aneeey aneey diye dolanıyor ortalıkta :P

    YanıtlaSil
  2. Olmaz mııı? Bir yazsam neler çıkar neler :) Aile içi böyle özgün bir dil kullanımına bayılıyorum, sevdiklerime daima yeni lakaplar bulur takarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum özgün dillerimizi Mimoza :) Herkese takmam ama oğlanların bir sürü lâkabı var :)

      Sil
  3. Benim de mefrem var merhem yerine

    YanıtlaSil
  4. benim cadı yemeğe düşkündü bir gün plajda hamburger falan yiyoruz ""hımm çook nezik çoook nezik"" demişti beğendin mi dediğimizde (çok nefisle çok lezzetli karışımı bir kelimeydi sanırım) aramızda söylüyoruz böyle abur cubur kaçamakları yaptığımızda :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukların uyduruk kelimeleri pek tatlı oluyor :)

      Sil
  5. Ben yumurtaya ıggı dermişim. Annem hâlâ anlatır. Ne alakaysa? Birbirlerine yakın bile değiller :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha çok şekermiş :) Bayağı küçüksündür.

      Metehan sekiz aylıkken falan u diyemezdi. Su demek içi ıh lardı. Düştü demek için iki kere ıhlardı. Tuzlu çubuk için üç kere :D

      Bakalım sizde ne maceralar olacak :D

      Sil