28 Günlük Meydan Okuma / 15

Şubat 15, 2019

15. En çok merak ettiğin birşeyi araştır, iyice öğren bize de anlat. Bilgileri paylaşalım belki başkasına farklı bir şekilde temas eder ne dersin ?

Hımm, bu hafta çalışkan çarşamba yazısını buraya kaydırmış olalım o zaman. Genel Bilgi etiketime tıklarsanız bu şekilde aklıma takılmış bir çok konuyla ilgili yazımı bulabilirsiniz .

Yeni bir konu yerine bugün içlerinden birisini paylaşmaya karar verdim.

31 Mart 2016 Perşembe

Akçaağaç Şurubu Nasıl Yapılıyor ?

Hiç denediniz mi bilmiyorum. Biz Danimarka'da deneyip çok beğenince geçen sene almıştık bir şişe. (Bakınız şurada yazmışım :)

Tabi bu şurubun anavatanı Kanada. Netekim bizim burada ödediğimiz paraya göre çok çok ucuzdu orada :) Neyse konuyu dağıtmayalım.

Metehan'ın yanında kaldığı ailenin evinin tam karşısında annelerinin evleri var. (Zaten başka da ev yok görünürde :) Kocaman arazi onların. Bahçe akçaağaçlarla dolu ve şurubunu da yapıyorlarmış.

Pazartesi günü bizi misafir ettiler. Çok keyifli bir gündü. Hayır oğlan yedi aydır orada ama malum hiç fotoğraf makinası icad olmadı ya bizimkine, haberim yok bunlardan :D


Akçaağaçlar kovalarıyla birlikte :)





Bu borular ağaca çakılıyorlar.


Sonra damla damla kovaya gelmeye başlıyor.


Berrak ve sudan pek ayrılamayacak özsuyu. Tadına baktığımızda çok çok hafif bir tatlılık seziliyor. Hatta bilmesem akçaağaç suyu olduğunu fark etmeyebilirdim bile. 


Sonra şu şeker görünüşlü kulübeye geliyoruz.


İşte toplanmış sular burada.


Bu suyu bir kaç defa filitreden geçirip içine karışmış olabilecek pislikler ve böceklerden arındırdıktan sonra kaynatmak suretiyle o lezzetli akçaağaç şurubu sofalara geliyor..

Yalnız bu işlemle ağaçlar bir müddet sonra ölüyorlar. Ne kadar süre alınıyor söylemedi ama su gelmemeye başlandığında ağaç kesilmek zorunda kalınıyormuş. Buna üzüldüm ...

Yine  de yerlerine yenileri ekilmiş olmalı ki bahçeye baktığımda bir çok genç ağaç gördüm. Hiç boş yer yoktu :)


Benzer yazılarım

9 Yorum yap

  1. Ne güzelmiş..Bir belgeselde izlemiştim ben de.Aslında sabır işi, damla damla gelmesini bekliyorlar.

    YanıtlaSil
  2. aaaa ne ilginç marketlerde gördüğümüz o şişenin bu şekilde yapıldığını hiç tahmin etmezdim

    YanıtlaSil
  3. Selam Handanım :) Yine güzel güzel anlatmışsın eline, gönlüne, gözlerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. çok duydum ama hiç denemedim...resimlerle harika bir yazı olmuş canım ..sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Afiyet olsun.Yerine yeni ağaç dikilmesi güzel.
    Belki de o ağaçların ömrü o kadar mı yok sa çok travmatik insan için yine bir kıyım
    üzücü aslında.

    YanıtlaSil
  6. tadı nasıl acaba? nerede kullanıyor, görüp denemediğim
    birşey benimde.

    YanıtlaSil
  7. Hiç duymamıştım bilgilendirme için teşekkür ederim, tadını çok merak ama :) ... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  8. Ağaçlar ölmese iyiymiş. Vardır bunun da sentetiği tabi de, bir yandan doğal olsun telaşı bir yandan da ölüm... İyi ki yazdın.

    YanıtlaSil