Kitap Salı

Ocak 08, 2019

Bu hafta hep evde yatmış olmama rağmen bir kitabı bitiremedim. Ama dört kitap sayarsak ikisi bitti diyebiliriz :D


Daha önce de dediğim gibi Bernard Shaw ile tanışıklığım ve hayranlığım, Şakir Eczacıbaşı'nın hazırladığı harika kitap Gülen Düşünceler ile başladı. Ansiklopedi gibi dört yüz küsür sayfalık kitap Shaw'ın eserlerinden alıntılar kapsamaktaydı. İşte o kitabı elimin altında tutup sık sık okumama rağmen bir eserini baştan sona hiç okumamıştım .

İş Bankası Yayınları'nın bastığı Dört Oyun'u sanırım geçen sene aldım. Nihayet geçen hafta okumaya başladım.

Sezar ile Kleopatra
Pygmalion (My Fair Lady filmi çevrilmiş bu oyundan )
Kırgınlar Evi
Jan Dark

Oyunları var bu kitapta.

Öyle güzel ki, hem düşündürücü hem güldürücü. Bence herkes alıp okusun bu yazarı.

"Kim benim oyunlarımı okullarda zorla okutur , benden de Shakespeare 'den nefret edildiği gibi nefret edilmesine neden olursa Allahından bulsun. Benim piyeslerim işkence aracı olmak için yazılmamıştır."

" Evlenme teklifinde bulunan Charlotte olmuştu. Shaw da hiç şaşırmamıştı buna . Çünkü kadın erkek ilişkilerinde insiyatif dişinin elindeydi ona kalırsa. "

" Bütün dünyayı kazanıp kendi ruhunu kaybetmek, açıkgözlülüktür. "

" O bomboş hükümet bültenlerini ezberleyip kafalarının çocukça saflığını koruyan siz erkekler
, kulak verin bana. Süslenip püslenerek erkeklerin aklını çelen ama kendi aklından geçenleri açığa vurmayan,  erkekleri güçlü efendiler olduklarına inandırıp ,içinizden ,ne kafasız çocuklar olduklarını iyi biliriz diyen siz kadınlar, sözlerimi yabana atmayın.. . Birbirinizin önünü kapatmaktan başka bir şey gelmez elinizden. Zaten herhangi bir harekete geçenilmeniz için başkalarının öncülük etmesi gerekir. Herkesin yapmadığı şeyi yapmak, işte bunu asla göze alamazsınız."

" Beni sevmek mi ? Pontius , Sezar kimseyi sevmez. Sevdiklerimiz kimlerdir? Yalnızca nefret etmediklerimiz. Sevdiklerimizden başka herkes yabancı, herkes düşmandır bize. Ama Sezar için öyle değil. Yüreğinde nefretten,  kinden eser yok. Herkesle dostluk eder."

" ' Sizi hiç aldatmadım Sezar, ant içerim.'
  ' Biliyorum bunu, sana hiç güvenmedim ki.'"

"Kibar bir bayanla bir çiçekçi kız arasındaki fark şurada : Onların nasıl davrandıklarına bakmayınız , onlara nasıl davranıldığına bakınız"

" Dertten , belâdan korksa şu dünyayı yaratır mıydı Yaradan?  Hayat yaratmak dert üretmek demektir."

" Bağımsızlık mı ? Bu da bir orta sınıf icadı . Hepimiz birbirimize bağımlıyız.  Yeryüzünde ne kadar insan varsa ."

" Öyle canikom. Akla kara diye ayıramazsın insanları. İyilikleri de kötülükleri de karmakarışık."

" Biz kadınlar, erkeklerin ahlâkı konusunda ince eleyip sık dokusak, hiç evlenemezdik Mr Mangan."

Evet bu haftaki salımızda bunlar varmış. Bakalım haftaya neler olacak :)

Benzer yazılarım

14 Yorum yap

  1. Kibar bir bayanla bir çiçekçi kız arasındaki fark şurada : Onların nasıl davrandıklarına bakmayınız , onlara nasıl davranıldığına bakınız"
    bunu instagram da paylaştığında da bayılmıştım çok çok sağlam cümle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlelere hayran hayran tekrar okumaktan kitap bitemedi hâlâ Sev :)

      Sil
  2. Bu modern klasikler serisini ben de okumaya çalışıyorum bir vakitte sıra buraya da gelecektir muhakkak 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okunacak o kadar çok kitap var ki Hatice, insan hangisine yöneleceğine şaşırıyor :D

      Sil
  3. Güzel bir salı oldu sayende canım.

    YanıtlaSil
  4. Çok geçmiş olsun, keyifli okumalar dilerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Yazarın ismini duymuştum ama hiçbir kitabını okumadım. Alıntılar çok hoşuma gitti. Okurum ben bunu. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle güzel cümleleri var ki Şule. Gülen Düşünceler 'i de bulup oksan keşke.

      Sil
  6. Shaw hiç okumadım ben de, oyun okumayı pek tercih etmiyorum genelde ama alıntılar ilginç, teşekkür ederiz paylaşımınıza:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de oyun okumayı pek tercih etmem ama bu oyunlar gerçekten okunası Eren.

      Sil
  7. Yazarı da kitabını da ilk kez görüyorum. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şans ver bence Kitaplara Kaçanlar :)

      Sil