Köln 4. Gün (Dikkat Hepsini Bir Defada Anlatayım Derken Uzuuuun Oldu, İstersen Okuma) (Ya da Oku Yav O Kadar Yazdım, Zaten Okunacak Yerleri Uzun Diil :)

Aralık 10, 2018

Saat 11.00 de parfüm müzesindeki turumuza katılmak üzerine giderken bu kadar eğleneceğimizi hiçbirimiz bilmiyorduk :)


İçeride fotoğraf çekilmediğinden vitrininden bir fotoğraf ile idare edeceksiniz :)

Turumuzun rehberi çok tatlı ve komik bir İtalyandı. Stand up gösteri izler gibi izledik onu bir saat boyunca.

Bu müze Farina marka parfümün mağazasında. Onun hikâyesini anlatıyor.

Kolonya kelimesi Cologne'dan geldiği için bu müzeye gitmek istemiştim.

Bir taraftan da aklımdaki soru işareti şuydu.

Eau de Cologne.

Köln suyu anlamına gelen bu kelime neden Fransızca ?

Hahah, merak ede ede bunu mu ettin demeyiniz. Sizce de ilginç değil mi ? Almanya'dayız, kolonya ismi oradan geliyor ama fransızca. (Parfümü yapan adamın İtalyan olması da başka konu :D)

Efendim o dönemde Alman yüksek tabakası Fransızca konuşuyormuş. İsim de bundan dolayı Eau de Cologne.

Aslında kolonya anlamında kullanılmakta olan bu sözcük parfüm müzesinde ne arıyor peki ? Çünkü parfümün adı o. Bizde selpak nasıl kâğıt mendil , uhu nasıl yapıştırıcı yerine kullanılmışsa, eau de cologne da kolonya yerine kullanılır olmuş. Ama aslen parfüm markası .

Hehehe, böyle bir şey işte :)

Komik rehberimiz bize gül kokusundan amber kokusuna kokular koklattı.

Balina kusmuğundan elde edilen amberi koklatmadan önce neden elde edildiğini söylemem yoksa koklamazsınız dedi :D Nasıl güzel bir koku.


Bir saatlik en hakiki öz parfüm bizim parfümdür taklitlerinden sakınınız turundan sonra minik şişelerde parfüm hediyelerimiz çok tatlıydı.

Doğrusu bizimkilerin en sevdiği müzelerden biri oldu burası.



Oradan çıkışta aile biletimizle gitmek üzere bulduğum son müzeye yöneldik.

Rautenstrauch-Joest-Museum

Burada 19.yy sonu 20. yy başı Afrika, Asya ve Amerika yaşamları anlatılıyordu.

Oldukça kapsamlı, bol etkileşimli bir müzeydi. Gez gez bitmedi desek yeridir.



Müze girişinde böyle bir karşılama alanı var. Her dilde insanların merhabalaşması gösteriliyor.







Öyle çok ayrıntı vardı ki hangisine bakacağımızı şaşırdık.


Şu örgüye bakın.


Kapıların sergilendiği bu kısıma giriş de çok hoştu. Duvar açılık kapı oluyor.







Kızılderili çadırı, bedevi çadırı, afrika toplantı yeri olan kısımda bir de Kayseei ev vardı.





Bu insanlar neye bakıyor :)


Buna :)


Mokasenler çok güzel değiller mi :)





Hain Metehan kertenkele elletti bana:D










Kıyafetlerin olduğu salon, ölüm ritüellerinin anlatıldığı salon. Doğrusu güya müzelerde fotoğraf çekmeyi azaltmaya çalışıyorum , yine abartmışım. Neyse size eledim oldukça :)


Minik videolarımızda etkileşimli alanlar hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

Burada geçen neredeyse iki saatin ardından, yine girişteki gibi bir salonda güle güle videolarıyla ayrıldık.

O gün bir de çikolata müzesine gideriz diyorduk ama hem bu müze düşündüğümüzden kapsamlı olduğundan hem de Bilgiç akşamki konseri için yerinde duramadığından yemek yedikten sonra nehrin karşısına konser alanına gitmeye karar verdik.


Köprüde gün batımı renkleri ve manzara harikaydı.



Bilgiç'i ağzı kulaklarında konser giriş kuyruğuna bırakıp ayrıldıktan sonra


Eee ve de çocuk 16 yaşında girişte sorun çıkmasın diye pimpiriklenip geri dönerek kapıdaki görevliyle konuşarak tekrar ayrıldıktan sonra :)


Yürüyerek bu keyifli köprüden geri döndük.



Ve noel pazarlarının içinde dolaşarak tekrar ilk yürüdüğümüz köprüye döndük.




Tam da biz üzerindeyken karşıda havai fişek gösterisi oldu.

Minik, küçük, mucizevi anlar :)


(Şimdi videoya baktım da havai fişekten çok benim telefonumu suya düşürme endişesindeki erkeklerimin sesi var, hahaha :)


Evet sonunda Bilgiç"le çıkışta gelmesi için anlaştığımız, o civarda en geç kapanan restorana gittik .

Bir Küba restoranıydı ve kapısında bizi mutlu etti :)

Harika canlı müzik ve bol nachoslu yemeklerimiz tam bitmişti ki Bilgiç geldi.

Ve biz bu 18000 adımlık en yürüyüşlü günümüzü bitirip trenle otelimize döndük.

Benzer yazılarım

16 Yorum yap

  1. Sayende çok güzel gezmiş oldum gerçekten güzel kadın 😘😘senin bu güzel enerjine hayranım kırk kere maşallah Rabbim o gülen yüzünü hiç soldurmasın İnşallah 😘🌹🌹❤ve çok güzel kareler ellerine sağlık canım benim güzel kadın sevgiler ❤😊😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimsenin gülen yüzü solmasın Özlem. Sağlıkla, huzurla nice nice güzel günler yaşayalım :) Sevgiler bizden de :)

      Sil
  2. Ne kadar dolu dolu bir gün. Müzeler çok güzel. Anlatımın onlardanda güzel canım.
    Teşekkürler, bedavadan geziyoruz bizde işte :)
    Eee.... sırada ne var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Tülin :) Son bir gün kaldı, sizi çikolata müzesine götüreceğim :)

      Sil
  3. 40 pare havai fişeği ile karşılandınız demek👌😊🌟🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmayın böyle , utandırıyorsunuz dedim ama çok ısrar ettiler Yıldız :)

      Sil
  4. Detaylar çok güzel, Küba restoranında Atatürk imzası ise insanı duygulandırıyor. Çok güzeldi yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İmzayı görünce restorana mutlulukla girdik Evde Yazar :)

      Sil
  5. wow nasıl yoğun ve keyifli bir gün olmuş öyle peki o örgü zırh di mi zırh örmüşler di mi :) koooca yazıda örgüyü sormak geldi ya aklıma naparsınız algıda seçicilik mevzusu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnce ipten yapılmışlardı, boyunlarına astıkları süs gibi birşey diye düşündüm. Bu bölüm ingilizce açıklaması en az olan yerdi, şimdi fotoğrafın yanındaki açıklamayı çevirrmeye çalıştım, o da örgü çanta diyor. Yandaki birşeyi anlatıyor olabilir :)

      Sil
  6. harika bir gezi olmuş gene sanki ben de gezdim sizlerle...köprüdeki aile resminize bayıldım...Allah keyfinizi daim etsin...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, hepimizin keyfi daim olsun Takvimcik. Bizden de sevgiler .

      Sil
  7. Sonuna kadar okudum :-) Bol yürüyüşlü bir gezi olmuş. İyi yürüyebiliyorsun o kadar. Ben iki günden sonra yürüyemezdim herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağru kesici ve vitamin hapları ne günler için Şule :) Yanımdan hiç ayırmam. Evde hemen hiç kullanmadığımdan gezerken bana tam gaz destek veriyor :)

      Sil
  8. Çikolata müzesi resimleri:(... Harika bir gezi, telefonun düşme riskine değen fotoğraflar..Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çikolata müzesi sonraya kalmış :)

      Gezi düşündüğümden de keyifli geçti Mehmet :)

      Sil