Çalışkan Çarşamba

Kasım 14, 2018

Ne zamandır bu diziyi de boşlamışım.

Geçen gün Metehan'a "Altı kaval üstü şişhane" derken bunun nereden çıktığını merak ettim. Kaval bir çalgı şişhane de bir semt bana göre, bu durumda manasız kalıyor :)

Önce ansiklopediye baktım şişhane tamam ama kaval yine müzik aleti. Bir de sözlüğe baktım.

Hımm.

Şimdi oldu.


Kaval namlusu yivsiz tüfek, şişhane namlusu altı yivli tüfek olunca uyumsuzluk ortaya çıkıyor :)

İnternetten baktığımda şişhanenin aslının şeşhane olup söylene söylene değiştiği anlatılıyordu. Şeşin altı olduğu düşünülürse o da büyük ihtimal :)

Evet bu çok önemli bilgiyle hayatınızı aydınlattığıma göre artık huzurla hayatıma dönebilirim :)

Benzer yazılarım

12 Yorum yap

  1. günaydın. severim böyle bilgileri
    Çenebaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de :) Hiç belli olmuyor değil mi sevdiğim :D

      Sil
  2. Teşekkürler Handan, böyle bilgiler sayesinde insanlar "kim milyoner olmak ister" yarışmasında ciddi paralar kazanıyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E tabi, hazırlık yapmak gerek Yıldız :)

      Sil
  3. Aramızda 'yiv ' in lafı oluyormuş demek ki, yiv denen şeyden atasözü bile doğduğuna göre

    YanıtlaSil
  4. Cok sevdigim bir cümledir 😂😂😂

    YanıtlaSil
  5. Çok var böyle cümleler, araştırdığın ve aydınlattığın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan sürekli kullanıyor ama nereden geldiğini düşününce ilginç şeyler bulunuyor Kadriye :)

      Sil
  6. Ne kadar sevimli bir bilgi. Çok kullandığımız cümlelerin anlamlarını bir nebze bilmek gerekiyor kullanmadan önce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seviyorum bu ayrıntıları öğrenmeyi Mehmet :)

      Sil