Nostaljik Pazartesi

Eylül 17, 2018

Yaz tatili bittiyse blog da biraz düzene girip haftalık yazılarını yayımlasın artık :)

Günün anlam ve önemine uygun olarak okul sabahları kahvaltı seçeneklerini yazdığım yazıya bakalım bu sabah :)

2 Eylül 2014 Salı

Çocuklar Kahvaltıda Ne Yiyor?

Benimkiler hayatlarının ilk beş altı senesinde sadece omlet yediler anacım. İçine bol peynir, biraz sucuk falan doğruyordum. Biraz mısır unu da çok güzel gider. Yanında süt ve bir dilim de şokellalı ekmek. Bir ara gözüm kapalı omlet yapabiliyordum.

Neyse kaşar peynirle tanıştılar da peynir ekmek yapma lüksüne ulaştım sonradan. Şimdi de dilimli kaşar ve sandviç ekmekleri okul zamanı imdadıma yetişiyor:-)

Bir de peynirli ekmek var. Eğer acele hazırliyorsam- ki çoğunlukla öyle- bayat ekmeğin üzerine peyniri dizip fırına sürüyorum. Vakit yeterliyse, rendelenmiş beyaz peynirle yumurtayı karıştırıp ekmeklere sürerek yapıyorum.

Kedi yemeğimiz var. Ufak doğranmış bayat ekmekler yumurtayla karıştırılıp tavada pişiriliyor.

Krep. Kimisi peynirli kimisi şokellalı.

Daha erken kalkmayı başardıysam geceden hazırladığım milföy böreğini pişiriyorum.

Tabii ki tost. Sucuklusunu tercih ederler ama okula giderken kokmanın alemi yok, kaşarlısı iyidir:-)

Bu sabah biraz yağlısından gittik, fransız usulü tost yaptım. Yumurtalı ekmek anlayacağınız.



Okul zamanı yaklaşırken var mı sizin aklınıza gelen pratik kahvaltılar?

Haa.. Tabi biz anneler ne yapıyoruz? Bunları yemiyoruz... Yaramaz onlar bize yaramaz:-) 

Benzer yazılarım

20 Yorum yap

  1. Ben sabahları kahvaltı etmeyenlerdenim ama krepe hayır demezdim:))
    Çocuklara bol başarılı bir eğitim yılı diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Omlet çok severim, ben de ekmek diliminin üzerine yumurta peynir karışımı sürüyorum, (peyniri ufalayıp, yumurtayla çırpıyorum)sonra istersen sadece öyle fırın ızgarasında kızartıyorum çok kızartma ama yanıyor başında duracaksın, öyle çabuk pişiyor, peynirler puf puf kabarıyor istersen üstüne domates, sucuk, salam, yeşil biber de koyabilirsin yumuşacık, çok lezzetli oluyor rahmetli annem yapardı biz çocukken hala çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet işte ben de ondan yapıyorum Müjde, kokusu yeter :D

      Sil
  3. Selamlar Handancım bloglara artık kimseler yazmasa da senin bu azmine hayranım öncelikle onu söylemek istedim. Keşke buralar eskisi gibi olsa...
    Hemen postla ilgili bende en pratiğinden kahvaltı önereyim.. geceden hazırlanan tost gözler kapalı tost makinesine yerleştirilir ve üzerine basılır..
    ya da hafta sonları hazırlanarak buzluğa atılmış sigara börekleri geceden çıkarılarak sabah teflonda şipşak kızartılır..
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bloğumda hatıra biriktirmeyi seviyorum Sebuş :)

      Tostu hiç akşamdan hazırlamadım , niye ki acaba :) Yapayım. Evet sigara böreğini de iyi hatırlattın, hımm nefis :)

      Sil
  4. Bizde sabah fiks haşlanmış yumurta mutlaka vardır. Eşim dahil herkes kendi payına düşeni yemek zorunda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haşlanmış yumurtalı kahvaltı hafta sonlarımızın sipesiyali Beyda, hafta içi pratik ve değişik şeylerle sabah kalkmalarını cazip hale getirmeye çalışıyorum :)

      Sil
  5. Yumurtalı ekmeğin bizdeki adı ise ekmek balığıdır :) ve nasıl canım çekti anlatamammm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de Mimoza :D Ekmek balığı ha, hiç duymamıştım :)

      Sil
  6. sabahları yumurtalı her şeyi sever ve yeriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurtalı her şeyi günün her saati yerim Mehtap :D

      Sil
  7. omlet ve krep yeter yaşamak için bir çikolata :)

    YanıtlaSil
  8. Benim bu telâşlarım var olacak daha. :)
    Ve evet ben yaramazım yiyorum bunlardan:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene Metehan'a okul için beslenme hazıtlamıyorum diye bir mutluyum ki sorma Hayalperest , her sabah saat altıda yok köfte pişir, yok makarna yap, patates kızart falan tam bir işkenceydi :D

      Yemiyoruz yemiyoruuuuz :D

      Sil
  9. Benimkiler de tosta bayilir 😊

    YanıtlaSil
  10. Yumurtalı ekmeğin kokusu burnuma geldi, beyaz peynirle çok severim ben. Tost candır, Mert de her sabah tost yiyerek gider okula. Sabah erkenden kalkıp Mert'e kahvaltı hazırlamak benim görevim. Tostun hazır olmasına az kala uyandırırım bizimkileri. Oğlumla birlikte çıkarız evden, Burcu' nun 1 saati daha vardır uyumak için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde herkesin saati farklı, Can'ın zaten gece gündüz belli değil iş saatlerinde, günde dört defa kahvaltı hazırlamam gerekebiliyor :D

      Sil