İnsanın Bir Pazar Günü Olsaydı Bari :)

Şubat 11, 2018

Neyse en azından beşte kalkmadık, yedide kalkıp Can'ı yolcu ettim.

Metehan'ın da sınavı varmış bugün . Birazdan onu kaldıracağım. Pizzanın pişmesini bekliyorum. (Baktım da pizzamın tarifini yazmamışım bloğa, onu yazayım bir ara. Yalova'da sevdiğim gibi pizza bulamayınca öğrenmiştim yapmasını, Çok güzel oluyor benim tarif :)


Bu arada internette araştırdım (hehehe ilk çıkan sayfayı okudum yani,araştırdım deyince pek havalı oldu amma :) , sabahın köründe hamur mayalayacağım diye çırpınmam gerekmiyormuş , iki üç gün dolapta saklanıyormuş mayalı hamur. Niye söylemiyorsunuz bana :)

Bugün meydan okumamın son günü.

Un bitti .İyi ki tam buğday unu almış birileri de , onu istemeyip yenisini aldığımdan benim iki paket unum vardı evde ilk defa. Hepsini kullandım :) Dün yaptığım mayalı ekmeğimsi poğaçayı falan sevdiler. Demek ki daha çok pişirebilirim böyle şeyler.

Yumurta bitti. E bitmese şaşardım. Yarın ilk iş yumurta alıp, iki tane kırıp yiyeceğim sanırım :)

Diyet sunta bisküviler bitti. Light ekmeğim bitince onlara dadandım.


Süt bitti. Bilgehan iyi dayandı sütsüz :) Sabah ilk defa soya sütü kullanıp pizza hamuru mayaladım. Bakalım neye benzemiş. O sütü de aylar önce merakımdan almıştım, durup duruyordu. Bugün tadına baktım salebimsi bir his uyandırdı bende.

Aslında sütü, yumurtayı alırım diyordum ama vegan tarifleri denerken idare edebileceğimi fark ettim.

Kaşar peyniri ve bilimum şarküteri bitti. Evee iki kalıp beyaz peynir olması şans oldu. Gerçi oğlanlar beyaz peynir yemiyorlar ama peynirli yumurtalı ekmek, milföy böreği falan yaparken kullandım.

Milföy bitti.

Meydan okumaya bir anda karar vermeyip önceden düşünseydim hepsini fazla fazla alırdım herhalde, böyle ani karar olunca eğlence çıktı :)

Bu sabah son malzemelerle pizza yaptım . Yarın sabaha da saklamam gerekiyor bir kaç dilim.

Aslında benim asıl meydan okumam Metehan'ın akşama kadar okulda geçen zamanlarına birşeyler bulmamda oldu. Bu arada pilav, makarna falan götürdüğünde keyifle yediğini öğrendik.

İcetea yerine evde elma kompostosu gibi yapıp içine çay ve limon kattım. Portakal suyu sıktım.

Bütün hafta boyunca bir ekmek iki su almışım. Ama bugün bir ekmek daha almam gerekecek ihtimal. Bir de ilaç aldım. Pazartesi günü alsam da olurdu aslında, unuturum diye korktuğumdan riske giremedim.

Bu hafta hep evde olduğum bir haftaydı. Şubat tatili koşturmalarının ardından çok iyi geldi.

Sürekli mutfak düşünürken kendim de sağlıklı beslendim. Bol bol salata yedim. Güzel tabaklar hazırladım.

Bir karar verdim. Bizim eve çok abur cubur alınıyor. Çocuklara haftalık abur cubur parası vereceğim. İster alırlar ister başka şeylere harcarlar. Ben abur cubur almayacağım. (Tadımcanın fıstıklı barları abur cubur saylanmaz di mi :)

Haa hep mutfaktan bahsediyorum ama bir de çamaşır deterjanını bitirdim tabii ki, hiç şaşırmadınız değil mi ?

İşte böyle.


Ben yazıyı yazana kadar Metehan gitti :) Kendime bir bardak çay koyup kitabıma dalayım. Yolsa olimpiyatları mı izlesem. Hımmm :)

Benzer yazılarım

26 Yorum yap

  1. O zaman meydan okuma başarıyla tamamlanmıştır diyebiliriz sanırım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzerine hiç aklımda yokken akşam misafirim de geldi Şule, temek de yaptım. Evet başarıyla tamamladım bence de :)

      Sil
  2. Ama şimdi canım fena pizza istedi. Şöyle sıcacık bir Akdeniz olsa yanına da sımsıcal bir çay demlesem?? Sonra 3 saat koşu bandına :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, pizza için üç saat koşuya razı olabilirim Sibel :)

      Sil
  3. Yok, yok abur cubur şeyler değişti zaten.
    Bisküvi, fındıklı, fıstıklı barlar sayılmıyor artık onlar serbest:)
    Pizza, hamur işi de öyle. Gerisi yasak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi Mukaddes, tam da dediğin gibi oldu artık :D

      Sil
  4. Yaz tatilinde arkadaşla pizza yapmayı denemiştik. İlkini pek başaramasak da 2.'si bana göre lezzetli olmuştu. Arkadaş pek beğenmedi yaptığını :D 1 haftada 1 ekmek? Baya şaşırdığımı söylemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim tarifimi de deneyin bir bakalım Belle, yumuşacık hamuru oluyor :)

      Bir ekmek aldım. Ama evde vardı önceden ekmek. Yani bir ekmek yemedik :)

      Sil
  5. Çok güzel kabarmış, altın gibi kızarmış, bayıldım, afiyet olsun:) Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Saylanmaz tabiki. Zararli olan yesillikler :)) cifte kavrulmus findikli lokumlar da degil, Kutu bitince en zararli olanlar listesine yazalim ama unutmayalim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o yeşillikler bende nasıl gaz yapıyor, onlar zararlı asıl Mevlüde :D Çifte kavrulmuş lokumu aklıma düşürmeseydin keşke :D

      Sil
  7. Senin hayatini okurken kendimi okumus gibi oluyorum. Biz de hep aburcubur almayacagizdeyip cocuklara kiyamiyoruz 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe, çocuklar için hep Derya,kendimiz için aslaaa :)

      Sil
  8. Ne hoş hareketli bir pazar günü geçirmişsiniz.Kıymetini bilin😊 Benim çocuklarım büyüyüp,yuvadan uçunca sessiz kaldı ev.Alışmaya çalışıyorum 😔 Ne yapalım canları sağolsun.😊 Sıcacık bir yazı olmuş.Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarla geçen her anın tadını çıkartıyorum Saadet, kimi gülüp kimi bağırarak olabilir ama :D Elbet bir gün yuvadan uçacaklar, mutlu huzurlı olsunlar yeter.

      Sil
  9. Bloggerlar Sanal Alemde Buluşuyor!
    Merhaba, yazınız için teşekkürler. Bloggerların buluşma ve sosyal paylaşım platformunda sizleri de aramızda görmek isteriz. Böylelikle diğer bloggerları tanıyabilir, yeni fikirler edinebilir ve içeriklerinizi daha geniş kitleye tanıtabilirsiniz. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  10. Handan iki gün olmuş sen yazmayalı. Sayfanı iki defa yeniledim bu gerçek mi diye. :)

    Nasılsın, iyi misin acabaaa?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, iyiyim. Misafirim vardı yatılı ,onunla birlikteyken yazmaya fırsat bulamadım.

      Ben de bir kişi bile merak etmedi bak diyordum kendi kendime :D

      Sil
    2. Pazartesi yazmadığını görsem yine niye yazmıyosuuun derdim ben de işte ancak girdim. :D

      Sil
  11. Meydan okumanı şahane tamamladın Handancım, tebrik ediyorum.
    Çok azimli ve çok çözümcüldün ;)

    YanıtlaSil