Ve Dağlar Yankılandı

Ocak 16, 2018

Bu sefer Afganistan arka plânda kalmış. Tabii ki orada olduğunu görüyorsunuz, ama diğer kitaplarındaki gibi başrolde değil.

Başrolde insanlar var. En çok da anneler, babalar ve çocuklar. Birbirine oya gibi işlenmiş bir sürü hikâye var. Yüreğinize dokunuyor ama diğer kitaptaki gibi dünyada neler de oluyor dokunması değil, hepsi sizin yüreğinizde de olan şeyler.

Okumayı hep sonraya ertelemiştim acı vereceğini düşündüğümden. Sızı verdi. Ama güzel bir sızıydı.



"Yıllar sonra plastik cerrahi dalında staja başlayınca anladım. Dünyanın sizin içinizi görmediğini, derinin ve kemiğin maskelediği umutlarınızı, hayallerinizi ve kederlerinizi zerre kadar umursamadığını. Gerçek işte bu kadar basit, bu kadar saçma ve bu kadar gaddardı.

Güzellik gelişigüzel, düşüncesizce dağıtılmış, hakkıyla kazanılmamış, muazzam bir armağandır. "

" Markos biliyor musun, insanların bu kadar geç kavraması çok tuhaf. İstedikleri şeylere göre yaşadıklarını düşünüyorlar. Yaşamlarına isteklerine göre yön verdiklerini. Oysa işin aslı, onları yönlendiren korktukları şeyler. İstemedikleri şeyler. "

Benzer yazılarım

16 Yorum yap

  1. En üstteki alıntı çok güzeldi çok güzel anlatmış ismi gibi kitap ve dağlar yankılandı emeğine sağlık canım benim aklımda kalsın bu kitap 😊sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de çok seversin eminim Özlem, yüreğe dokunan bir kitaptı.

      Sil
  2. Bizi yönlendiren korkularımız mı gerçekten? Uzun uzun düşünecek bir şey çıktı bana akşam akşam..:) Ben de acıklı şeyleri okumaya, izlemeye korkar oldum:( Eline sağlık Handan'cığım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o cümleden çok etkilendim Müjde.

      Ülke bu kadar acıklıyken bir de kitaplar ve filmlerde dayanamıyorum. Ama bu daha çok insana yönelik bir kitaptı.

      Sil
  3. tam şu an elimde olsa başlayasım geldi. Uçurtma Avcısından sonra okumamıştım bu yazarı, özlemişim dilini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su gibi aktı kitap Poşet, ben de özlemişim.

      Sil
  4. Acı ve savaş yoğun diye düşündüğüm bir kitaptı....
    O sebeple uzak duruyordum bu kitaptan

    Günaydın bu arada ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o yüzden uzak duruyordum Şebo, Bin Muhteşem Güneş'ten sonra elime almaya korkmuştum. Tabii ki hüzün ve acı var ama insanlığa dair.

      Günaydın canım.

      Sil
  5. Benim için de yazarın okuduğum diğer iki kitabıyla kıyaslayınca yavan kalmıştı bu kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da tam tersine çok daha dolu dolu geldi Nil.

      Sil
  6. Diğerlerindeki üzüntümü hatırlayınca okumak istemediğim kitap :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı ruh halindeydim Tülin, yine hüzünlü öykülerle dolu ama diğerlerine göre daha az acıttı. Bol bol düşündürdü.

      Sil
  7. "Gerçek işte bu kadar basit,bu kadar saçma ve bu kadar gaddardı."
    .....!

    🐞🐞🐞
    Uğur böcekli manikürünü,severim senin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ojenin rengi çok kırmızı gelince böyle bir çözüm buldum Merih :)

      Sil
  8. Bu yazarı çok seviyorum. Üç kitabı da birbirinden güzeldi. Keşke yeni kitap yazsa da okusam.

    YanıtlaSil