Modern Zamanlar (İMDB Top 250 Maratonu)ii

Ocak 07, 2018


Charlie Chaplin'in  son sessiz filmiymiş bu film. Üstelik sesli filmler başlayalı on sene olmuşken yine de bunu sessiz çevirmiş.

Gerçi tam sessiz de sayılmaz. Ses efektleri var. Hem de filmin son kısmında, sessiz filme bir veda niteliğinde şarkı söylediği kısım bulunuyor. Şarkısının sözleri uyduruk, anlaşılacak gibi değil ama hareketleri ve yaptığı pandomimle anlamlandırıyor :)

İlk kısmındaki fabrika sahnesi çok güzel. Bir montaj hattında vida sıkıştırdığı işinde sürekli arttırılan tempoya ayak uydurabilmek için koşturması, durup nefes alacak vaktinin olmaması şimdiki halimizi hatırlattı bana.

Film farklı dört bölümden oluşmuş gibiydi. Her zamanki gibi komedi öğeleri bana pek komik gelmediyse de görselliği ve içindeki dramı çok sevdim. Bir masal gibi seyrettim.

Benzer yazılarım

8 Yorum yap

  1. O kadar eski olmasına rağmen şimdiki halimizi hatırlatması, insanlığın bir arpa boyu yol katmediğinin ispatı...:(((

    YanıtlaSil
  2. Çok çok sevdiğim bir filmdir.
    O günden bu yana aslında hiçbir şeyin değişmediğini görmek acı ama...

    YanıtlaSil
  3. Bir türlü hala izleyemedim Charlie Chaplin :-( Bu sene umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de izlememişim Aze, bu etkinlik sayesinde izlemiş oldum.

      Sil
  4. Yönetmenden izlediğim ilk filmdi. Büyülendiğimi hatırlıyorum. Özellikle o ilk vida sıkma sahnesinde Chaplin vücudunu nasıl kullanıyor. Hayran kalmıştım. Başroldeki kız da çok güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de hem film hem de kız çok güzeldi Şule :)

      Sil