Bilmesem Vahşi Doğada Yaşıyorum Diyeceğim :)

Kasım 08, 2017

İstanbul'un ortasında bu doğal hayatı nereden buluyorum bilmem.

Geçen gün mutfakta köfte yoğururken gözüm aşağıdaki nar ağacına takıldı. (Dördüncü katta oturuyorum bu arada) Narlar ne güzel derken kamufle olmuş nar yiyen bir güzellik gördüm. Her aklı başındaki kadın gibi elimi yarım yamalak temizleyip fotoğraf makinama koştum.

Ben fotoğrafını çekmeye çalışırken önümde neyşınıl ceografik filmi oynamaya başladı.


Görebildiniz mi yeşillerin arasındakini?


İşte bir tane daha geliyor.


Ama onun narı çatlamamış, diğerine göz koyuyor.


Hafiften yaklaşmalar.


Bu poza bayıldım, pek net değil ama.


İkili güç savaşında.


Dağdan gelen bağdakini kovuyor.


Zavallı ilk gelen uzaklaşmak zorunda kalıyor.

Zum objektifim sağ olsun bana da bu anları görüntülemek kalıyor :)

Bu kadarla bitmedi hayvanlar alemim.

Bugün bir doğumgünü partisi düzenleme planı yapmak için Valide Sultan Sarayı'na gitmiştik. Nefis bir bahçesi var. Bahçede de tavuskuşları. Biz yemek yerken bir tanesi başımıza dikildi.


Arkadaşlarım huzursuz olunca uzaklaştırayım diye (Hahaha ben çok bilirim sanki tavuskuşlarını :) ekmek vereyim dedim. Elimdeki ekmeği kapacağını görünce elimden vermeye başladım. Garsona sordum bir zararı var mı diyerek, yok ama ben size fıstık getireyim onu verin dedi.


Yarım saat elimden fıstık yedi. Arada bir parmağımı da yutmaya çalıştıysa da elim yerinde duruyor. Ve hiç saldırgan değiller elimde bir şey yokken asla atlamadı, bir şey vermeyince en sonunda ayrıldı yanımdan. Ama kuyruğunu açmadı çok kırgınım ona :)


Şaka şaka, çok sevdim onu ben :)

Ben yıllardır sabırla yazan bloggerınız, balta girmemiş ormanlardan bildirdim. İstanbul'da yaşadığıma emin miyiz yahu?

Benzer yazılarım

40 Yorum yap

  1. Gerçekten ormana benziyordu çok güzel, narları görebildim sadece, tavuskuşlarını çok severim ne kadar güzel bir yermiş. :) bu arada kuyruğu muhteşem ama yüzü çirkin:)))bahçede olacak bu, kediler tüylerini yolar durur oyun maksadıyla:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, papağanları görmedin mi Müjde, resimleri büyütebilirsin tıklayarak.

      Kedilere izin verirler miydi bilmiyorum, onlar kedileri yolabilirler gibi geldi :)

      Sil
  2. Tavus kuşları ne yer hiç bir fikrim yok. Fıstığı sevdiklerini de bu gün öğrenmiş oldum. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilmiyordum Mukaddes. Ekmek verirken sorma ihtiyacı hissettim, ama anladığım kadarıyla ne bulsa yiyordu :D

      Sil
  3. Bakmayı biliyorsun diyorum hep, o yüzden de doğa kendi geliyor sana. Enerjin pozitif , ben senden elenktürük alıyom Handaaaannn 😁😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, çekiyorum her bişeyi Sevda :) Ben de sana boş değilim, gel bacım gel :D

      Sil
  4. Ne güzel kareler... Narlarla birlikte yeşillerin arasında kaybolmuş iki papağan, tavuskuşuyla muhabbettiniz burası İstanbul mu dedirtti:)

    YanıtlaSil
  5. En güzel kareler ya elimiz temiz değilken ya da makine yanımızda değilken karşımıza çıkar ya kızarım ben bu işe..geldim,getir o köfteleri ben yoğururum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Sevgi, hep öyle çıkar :) Köfteler hazır sen yemeye buyur :)

      Sil
  6. Biz papağan görmek için taa Darıca Hayvanat bahçelerine gidelim... Bu dünya adil değil:))
    "Kuşların adım adım nar savaşı" harika kareler :)
    Tavuskuşu için söyleyecek kelime bulamıyorum. Bu kadar yakından görmek büyük şans.
    Kışın bir yerlere gidiyor mu papağanlar bilemiyorum ama nar ağacına yemlik asılabilir. Ama bir kaç tane olmalı ki kavga etmesinler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kışın da buradalar Zülâl, oldukça kalabalık bir papağan sürüsü var sitenin içinde. İlk defa kavga ettiklerini gördüm, çok ilginçti :) Bir dahaki sefere bize gel, balkonda otururken kuş cenneti izlersin :)

      Sil
  7. önce göremedim ben de dalların arasından aşağıda bir şey mi var diye bakıyorum hani şu şaşı bak şaşır resimleri gibi olmuş fotolar:)))) birden fark ettim nasıl güzeller öyle bayıldım .
    Tavus kuşu asaletten yıkılıyor bir de hava atsaymış süper olurdu:))) Çok şanslısın yakından iki güzel anıya sahip oldunuz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben nasıl fark ettim hâlâ inanamıyorum Hatice, hafif hareket etmese bakarken hiç anlamazdım herhalde :)

      Hava atmadı tavuskuşu, oysa hindi şarkısını bile söylemiştik :)

      Sil
  8. haha iyi üstün başın yırtık pırtık çıkmadın ormanlardan filmlerdeki gibi :)
    Kuşlara bayıldım önce göremedim onları, dedim herhalde sincap çıkacak. Sincap nar yer mi ki :)
    Ne tatlılar. Yakalıyorsun güzel kareleri , tavus kuşuna bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bayıldım Derya, başımızdan bir saat ayrılmadı neredeyse :) Böyle giderse, bir dahakine Jane gibi çıkacağım ortalığa sanırım :)

      Sil
  9. Ne kadar güzeller *-* Bayıldım çektiklerinize, keşke bende orada olabilseydim ♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Elif, ben hep buradayım kuşlar da öyle, bekleriz efendim :)

      Sil
  10. Papağanların rengi çok güzel... Tavuskuşu keşke açsaymış kuyruğunu.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnat etti açmadı Özlem, ne yapalım böyle de güzelsin dedik artık :)

      Sil
  11. Neyşınıl Handan hahahaaa :)))
    Tavus kuşunun o kadar yaklaştığını ilk defa görüyorum, şeytan tüyü var sende ♥
    Birde endamını göstereymiş kuyruğunu açıp tam olacakmış
    Öpüldün ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeytantüyünü bilmem ama fıstığım olduğundan gelmiş olabilir Şebo :) Sen de öpüldün :)

      Sil
  12. gün size güzelliklerle gelmiş :)

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel bir yazı olmuş, yüreğinize, hayvan sevginize, fotoğraf makinenize, sağlık :))

    YanıtlaSil
  14. Dagdan gelip bagdakini kovmak her alemde var demekki :) Ama cok tatlilardi. Bu aradaki sendeki zum o objektifte yok bence:) Nasil gordun 4;kattan bu guzelligi???
    Keske tavuskusunun kuyrugunu sen acsaydim soyyyle yelpaze gibi:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha artık elimdeki işten nasıl sıkılıp dışarı baktıysam Mevlüde. Yalnız benim zum sadece kuşlarla ağaçlara, burnumun dibindeki apartmandan taşınmışlar, Can diyor ki karşımızdaki ev taşınmış mı? Ne bileyim ben sen bana kuşları sor, martılar yavrulamış mı kumrular yuvalamış mı sor :)

      Sil
  15. Nasıl güzeller, renkleri şahane ve ilham verici

    YanıtlaSil
  16. Bakmasını bilene İstanbul'da yeşillik, doğa bol. Üşenmeyip tadını çıkarmak gerek. Koşuyolu zaten dünya güzeli bir yer, bozulmasın diye dua ediyorum sürekli. Ama bugün Taksim, Cihangir civarında sansar yaşadığını söylediler. Pek bir yeşillik de yok oralarda, mantıklı bir açıklama bulamadık ama görgü tqnıkları çok sağlam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zavallı sansarın oralarda işi ne acaba?

      Sil
  17. doğa her zaman muazzam, bakmasını bilen gözlere...

    YanıtlaSil
  18. ne şahane fotoğraflar
    gören gözüne sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Fatma, benden de sevgiler :)

      Sil