Bana Göre Genç Görünüm Sırları :)

Ekim 25, 2017

Biri sorduydu bir ara, genç görünme sırrımı.

Genetik anacım :)

Hahaha, yok yok, o da vardır tabi de, genelde fotoğraflarda güldüğüm için genç çıkıyorum.

Bunun için de teknolojiye pek çok şey borçluyum.  Dişlerim kendimi bildim bileli sorunludur, saçlarım da yirmi yaşında beyazlamaya başladı. Yani teknoloji olmasa şimdi Şekil A daki gibi beyaz saçlı dişsiz bir nine olacağıdım :)

Şekil A

Bunun yanısıra fazladan 15 kilomun  yüzüme botoks etkisi yaptığı gerçeğini de yadsıyamayız. (Yalnız bu kilo mevzuu pek ince iş, fazladan yirmi kilo ekstra yaş katıyordu, on beş ideal :)

Sonracııma, makyaj çok az yaparım, hayatım boyunca yirmi kere fondöten kullanmışlığım yoktur sanırım. Cildim hiç yıpranmadı kimyasallarla.

Uykucuyumdur. Çocuklar bebekken her uyuduklarında ben de yatardım. Ev işi mişi hiç umrumda olmazdı. Çalışırken de tavuk gibi erkenden yatardım :)

İhtiyacım olmadığı sürece kremlere bulanmadım. Otuz beşimden sonra yüzümde güneş lekeleri çıkınca yaz kış 50 faktör koruma kullanır oldum. Kırkımdan sonra kuruluk başlayınca krem kullandım.

Güneşe çıkmayı, yüzümün yanmasını sevmem.  Baş kırıştırıcı aşırı yanmak bence.

Sigara hiç içmedim.

Rahatımdır. Çok gerginleştiğimi hissedersem derin nefes alırım ve kendimi yavaşlatırım. Meselâ yetişemeyeceğim bir durum mu var, hemen yavaşlarım. Hatta dururum. Zaman da yavaşlar. İşlerim yetişir.

Sevdiklerimle vakit geçirmek için özel çaba harcarım. Misafirim çok olur. Bol bol sarılırım, çok çok kahkaha atarım.

Planlarım her şeyi. Yapabileceğim şeylere odaklanırım yapamayacağım şeyleri dilime dolamak yerine.

Kılık kıyafet de önemli tabi, kot pantolon ve tişört gençlik iksiri :)

İşte böyle.

Haa bir de tabii çirkin fotoğraflarımı yayımlamıyorum, mazohist miyim ben, en güzellerini seçiyoruz herhalde di mi :)

Not: Bu yazı aman da ne gencim güzelim modunda yazılmadı,  kendime göre genç gösterme nedenlerini paylaşmak için yazıldı. 

Benim için önemli olan içimdeki enerjinin devam etmesi ve sağlıklı olmamdır kırışmışım, buruşmuşum teferruat onlar :)

Benzer yazılarım

22 Yorum yap

  1. İçinin güzelliği dışına yansımış derler ya, senin içinin güzelliği, enerjin yetiyor zaten ve yüzüne de yansıyor Handan'cığım. Yalnız çok kıskanıyorum gerçekten kilolar botoks etkisi yapıyor bir sevgili arkadaşım bana eve ziyarete geldiğinde gözümle gördüm, tek çizgi yoktu ve benden 10 yaş mı ne yaşlıydı. Ben çok zayıf sayılmam ama normal kiloyum diyeyim yetmiyor o normal kilo çizgilerimi germeye...ha elimde olsa 20 kilo alsam:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok, sen fıstık gibisin kilo milo alma Müjdecim :) Teşekkür ederim güzel sözlerine, öpüyorum kocaman :)

      Sil
  2. Evet, genetik. Annem çok geç yaşlandı mesela.

    Ama oksijen, sigarasız ortamlar, açık hava, doğa sevgisi de çok belirleyici :)

    YanıtlaSil
  3. Belgeselin birinde izlemiştim. Amerika'da uzun yol şoförü bir adamın yüzünün yarısı kırışık yarısı normaldi. Yıllarca hep aynı rotadan kamyonu ile yük götürmüş, Güneş'in vurduğu sağ taraf bitmiş. Dönüşte akşam saatine denk geldiğinden sol hep korunaklı kalmış. Acayip bir şey yav.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük yengem var, dışarıda başörtüsü takar Burcu. Bir gün bizde otururken yüzüne baktım, yanaklar kırışık ama kenarlara doğru pürüzsüz. Birden fark ettim ki baş örtüsünün altında kalan yerleri pırıl pırıl, güneş gören yerler karışmış. Ben de o gün çok şaşırmıştım.

      Sil
  4. cin gibisin vesselam ne mazoistliği :D
    kendinle barışık dünyayla barışık olduğun için enerjin yüzüne de yayılıyor. sen kırışsan da o kırışıklıklar ışık ışını gibi anlışılır ve yakışır da yani bilmem anlatabildim mi kiii :D

    YanıtlaSil
  5. Ben de genetiğin avantajlarını kullanıyorum.Annemin yaşıtlarına göre daha az kırışığı var.Spor yapıyorum,bir de hayata bakış şeklim daha çok olumlu yönde olunca ve çok gülünce yaşlılık kavramı pek yaklaşmıyor sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Yurdagül pozitif olmak ve bol kahkaha gençlik iksiri gibi :)

      Sil
  6. Genetiğin çok büyük etkisi var ama mutlaka bir şeyleri doğru yapmışsındır. Mesela uyku düzenin iyi anladığım kadarıyla ve sigara içmiyorsun ki bu çok önemli. Bir de hayata gülerek bakan biriysen daha ne olsun :)
    Sonuçta hayatın döngüsü bu, biz yaşlanacağız gençler büyüyecek. Önemli olan iyi yaşamayı başarabilmek galiba. Çok güzel bir yazı olmuş eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan iyi yaşamayı başarabilmek, evet Sibel. Hayatı dolu dolu yaşayanlardan olalım. Teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Ne eğlenceli bir yazi olmuş okurken hic sikilmadim. Emeğinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
  8. Sen her halinle güzelsin ablacim ( bu abla lafi tamamen saygidan ve sevgiden. 😘 Ve cok ablali evde büyümekten hatta is aliskanligindan satis elemaniydim. 😁)

    Bana da cok gülme kirisirsin diyolar. 😁 Ay siz gencler yasayin ben yaslandim artk 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz her halimizle güzeliz Özlem :)

      Abla veya teyze olmakla bir sorunum yok, olmamakla da yok, herkes içinden geldiği gibi hitap etsin :)

      Gülme kırışıklığı en güzel kırışıklık bence, somurtma kırışıklığı olmasın yeter :)

      Sil
  9. Şu kilo mevzuna takıldım ahahahaaa :)
    Gerginlik, yaşlık ahahahaaa :)
    Delisin sen ♥

    YanıtlaSil
  10. Ayni taktikleri ben de kullaniyorum 😊. Tek farkimiz ben günesleniyorum çok .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kremlerle falan belki cilt korunuyordur ama yine de fazla yanmamak faydalı olabilir Derya :) Hoş ben yüzümün yanmış halini sevmediğimden yanmıyorum, tanıdık gelmiyor o kara suratlı halim hiç :)

      Sil
  11. Ortak yanlarımız pek çokmuş:)) sevgiler

    YanıtlaSil