Hang Nedir Biliyor musunuz? (Kültür Sanat Mevsimi 5)

Eylül 30, 2017

Kültür Sanat Mevsimi'nde bir müzik aleti tanıtımı maddesi için daha önce bilmediğim bir şey öğreneyim dedim. (Hoş müzik aletlerinin çoğunun ayrıntısını da bildiğim yok ama neyse :)

Bakarken bu hoşuma gitti. 




Vurmalı çalgı olarak bilinen Hang, ilk defa 2000 yılında İsviçrede üretilmiş. Hang, Bern dili ve Macarca’da “el” manasında kullanılmaktaymış. 

Kucağa yerleştirilip el ve parmaklar yardımıyla çalınıyormuş. Üzerindeki çukurlar sayesinde farklı sesler çıkartıyormuş.

Son olarak bir videoyu koyuyorum, sesi benim çok hoşuma gitti :)




(Kültür Sanat Mevsimi nedir? )

Benzer yazılarım

18 Yorum yap

  1. Aa! İlk kez görüyorum, Hang deyince içimden niyeyse "Kesin Japon çalgısıdır" dedim. :)))Çok yanılmışım İsviçre neresi, Japonya neresi?:))Teşekkürler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de doğu havası var isimde Müjde :)

      Sil
  2. ben de ilk kez görüp duyanlardanım:) enstürümantal olarak sesi pek bana göre değilmiş,böyle vurmalı aletler söz olmayınca beni panik haline sokuyor :) teşekkürler bilgilendirme için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tını hoşuma gitti, ama ben de uzun süre dayanamam Hayat Cıvıltısı, tam da senin dediğin gibi hissediyorum :)

      Sil
  3. Çok ilginçmiş.Ben de ilk kez görüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik bir şey öğrenelim ufkumuz açılsın Yurdagül :)

      Sil
  4. Çocukken tencere kapağı ile oyunlar oynayan bir nesil var bu ülkede :) Kanım ısındı bu alete benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha, tencere kapaklarından bunu da yaparız biraz uğraşsak Tülin :)

      Sil
  5. Bu müzik aletini sevdim ama hayatımda yer açar miyim bilemedim:) You tube'dan çok sesli olanlarını bulup dinleyeyim birde dedim. Keman ve gitar eşliğinde olanını dinledim. Uyumlari şahaneydi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu videoyu aletin kendi sesini anlayalım diye seçmiştim Zülâl, dediğin gibi diğer enstrümanlarla birlikte daha güzel :)

      Sil
  6. bende istiyorum bundan :D

    YanıtlaSil
  7. hımm bişi öğrendiiik :)

    YanıtlaSil
  8. Bilmiyordum, teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  9. İlk görmekle birlikte ilk defa duyuyorum..

    YanıtlaSil