Meiji Tapınağı (Tokyo 5. Gün)

Temmuz 26, 2017

Meiji Hanedanı Japonya'nın batıya açılmasını sağlayan hanedanmış. Shibuya'da onlara adanmış büyük bir orman ve içinde tapınak var. Orman ülkenin dört bir yanından halkın getirdiği ağaçlarla oluşturulmuş . Şehrin ortasında kocaman ve harika bir yer.

Tapınağa giriş kapısından değil arka taraflardan gitmeye karar verince şehrin gökdelen olmayan bir mahallesiyle de karşılaşmış oluyoruz. Hayranlık duyduğum bir mimari değil, hepsi iç içe yapılmış, birbirlerine benzemiyorlar ve sanırım deprem bölgesi olmasından dolayı her yerden sarkan kablolarla bana çocukluğumu anımsatıyorlar biraz :)

Bu kapıdan girmekle çok iyi yapmışız aşağının kalabalığı yok, ormanda keyifli bir gezinti moduna geçiyoruz hemen..

Dışarda yemek yenilen bir yer bulmanın şaşkınlığı içindeyiz, keşke yanımızda bir şeyler olsaydı da piknik yapsaydık :)

Sonunda tapınağa geliyoruz. Bir şinto tapınağı burası. Meiji zamanında budizm ve şintoizm birbirinden ayrılıp şintoizm  devletin dini kabul edilmiş.

Ve pazar sabahı gittiğimiz için çok şanslıyız, bir düğüne de rastlıyoruz.

Oradan çıkışta botanik bahçesine gidiyoruz. Sanırım para verdiğim için en çok üzüldüğüm yer burası oldu. Çiçeklerin mevsimi geçmişti ve nilüferli bir göl dışında pek bir şey göremedik. Neyse bol bol nilüfer fotoğrafı çektim üzüntümden :D

Tapınağın giriş yolunda (Biz çıkıyoruz o arada :) sake ve şarap fıçıları var. Sakeler rengârenk pek neşeli görünüyorlardı :)

Yan taraftaki Yoyogi Park'a gitmeye halimiz kalmadığından Tokyo'ya gittik gideli göremediğimiz kalabalığa karışmak üzere Takeshita Caddesi'ne geçiyoruz.

Aşırı sıcakta bu aşırı kalabalık içine dalıyoruz..

Gençlerin muhiti buraları. Neyse ki bizim gençler buralara gelelim istemediler diyerek şükrediyoruz. Bir saat yetip  de arttıyor bize :)

Şans eseri Metehan'a bir sene öncesinden söz verdiğim yılanlı yüzüğü buluyorum, yüzüğü daha da anlamlı oluyor :) (Sonra çekip fotoğrafını koyarım )

Yan tarafta bir tapınak görünce kalabalığı ardımızda bırakıp sessizce uzaklaşıyoruz :)

Ana caddeye geçer geçmez de kendimizi bizim mahalleye götürecek olan trene atıyoruz.

Sanırım Tokyo'nun en sakin mahallesinde otel bulmuşuz. Aferim bana :D

Bitmediiii, devam edecek :) Akşama uçağa binecek olmak Handan'ı gezmekten alıkoyar mı, hayııır :D

1. Evleri ben de beğenmedim, :( ama tapınak ve orman, nilüferli göl çok güzel, kimono aldın mı?:)

1. Almadım Müjde, baktım benim onu giyme ihtimalim hiç yok, bir sürü para vermeyeyim boşuna dedim .

2. Yeşilliğe gel 😲 Adamların çarşı pazarında bile yeşillik mevcut. Bizde ise gri alanlar anacığım 😔

1. Gökdelenlerin arasındaki yollarda hep ağaç altında yürünüyor Belle. Yeşillikler parklar her yerde. İlginç bir karışım çıkıyor ortaya bazen ama güzel ;)

3. Gezmiş kadar oldum diyelim :D Olayları yaşamış gibi hissettim hatta :) Güzel yermiş kaleminize sağlık

1. Sizlere de yansıtabildiysem ne alâ Elif :) Teşekkürler :)

4. Yeşil olan her yeri çok severim ben.Belki huzuru çağrıştırdığı içindir.Gezmiş kadar oldum sayenizde.Emeğinize sağlık:)

1. Şehrin ortasında huzur dolu bir orman, o kadar iyi geliyor ki Ebemkuşağı. Teşekkürler :)

5. Siz haralara getmisiniz belə Handan xanım :)) Uzaq Asiya ölkələri ən çox gəzmək istədiyim və maraq duyduğum ölkələrdir. Yazınızə böyük bir keyflə oxudum. Əməyinizə sağlıq.

1. Altı gece kalıp altı ay yazacaktım neredeyse Umman, bir sürü yazı ve fotoğraf sıkmamıştır umarım :)

Darısı başına diyeyim en kısa zamanda hayırlısıyla sen de git :)

6. Ormanlık yemyeşil bir alan bulmuşsun ne güzel fırsatı değerlendirmişsin. Maşallah Handancım gezmedik yerini bırakmamışsın Tokyo'nun :)

1. Gezmeyi istediğim yerlerin yarısını bile bitiremedim ama sıkı dolaştırdım bizimkileri Ülkü :) Hayır Metehan demese aklımda bile yoktu oraya gitmek, nasıl hemen havaya giriyorum bilmem :)

7. Kendine o elbiselerden aldınmı merak ettim :))) Renkleri beni buradan cezbetti ;)

Sen yakında bize nilüferlerden fal baktırırsın anacım, içime doğdu birden :))

Okumak çok keyifliydi, kendi adıma çok da zevk aldım.

1. Elbise giyme özürlü olduğumdan hiç bakmadım bile Şebo, paramı yemeğe harcadım hep :D

Hahaha, hafiften şarkı falı isteği algıladım ( hafiften yalnız :D), bir anlatmayı bitirebilsem sırf onun için sakladığım fotoğraflarım var, hatta araya bir mim de sıkıştıracağım :) Ay ben bir otursam neler yayımlayacağım da :)

2. ahahahaaaa :))) Hafiften ahahahaaa :)