Bana Bakın Gri Hücrecikler Aklınızı Başınıza Toplayın

Haziran 08, 2017

İki bir şey öğreneyim diyorum, yok, kalmıyor aklımda.

Kitaplar kalmıyor. İnsan aynı filmi tekrar sonunu bilmeden izler mi? İzliyorum ben. Cehennem filmini izlerken kıza şaşırdım meselâ,  yok artık,  e ben onun kitabını okumuştum güya.


Cep telefonumdaki açık sekmelere baktım geçen gün.

Okuduğum kitaplardan kalan yerler oluyor kendileri. Allah sizi inandırsın kapatmıyorum ki belki en sonunda aklımda kalır ne olduğu diye.

Neyse kalafatı belledim sayılır ama tersten sorsan bu neydi diye kalafat diyemem herhalde. Ontoloji bir de fotoğrafta olmayan epistemoloji sayfalarına hâlâ bakıyorum neydiler diye. Felsefesi ve uzun uzun açıklamaları değil ha, sadece türkçe karşılıkları iki kelime kalmayan aklımda. Gerisini zaten geçtim çoktan.

Neyse, merak edenlere Ontoloji, varlık felsefesi ( metafizik, görünemeyen varlıkların açıklamaları falan),  Epistemoloji  de (tabii ki sayfaya bakıyorum aklımdan yazamıyorum)  bilgi teorisi.

Epikuros ise lise çağlarından hatırladığım ama kimin söylediğini bilmediğim sözü söylemiş : Var olduğunuz sürece ölüm yok, ölüm geldiğinde de siz yoksunuz, o halde ölümden korkmak niye?

Ben hatırlayamıyorum belki sizin aklınızda kalır anacım.

Bu iyiliğimi de unutmayın :)

Benzer yazılarım

20 Yorum yap

  1. Simdi dusunuyorum da kalafati hatirlamasan ne olur? Acaba zihnimi, herhangi bir sebeple kullanmayacagim kelimelerle doldurmali miyim? Sadece soruyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu ben de soruyorum kendime Derya. Sırf kalafat değil felsefe akımlarını da bilsem ne olur bilmesem ne olur. Sanırım beyin jimnastiği gibi görüyorum bunları, kendimle bir kapışma.

      Sil
  2. Epikurus'un sözü çok mantıklı, bu kötü ve berbat dünyada ölümden korkmak zaten anlamsız, ne malum - eğer varsa gidilecek bir yer - daha iyi olmadığı? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Müjde, daha güzel bir yere açılan kapıdır belki de...

      Sil
  3. ben böyle küçük bilgiciklere bayılırım. eğer bilsem ne olur bilmesem ne olur diye düşünürsek, her türlü bilgi ve eğitimi de reddetmek lazım.
    Epikurus'un sözünün ben de ilk kez duydum ve sevdim. Kendisini tanımadan aynı düşünmüşüz. Ben de hep ölüm sağken kötü görünüyor ama öldüğünde sen öldüğünü bilmeyeceksin. sadece geri de kalanlar için acı senin öldüğünü bilmek diye düşünürüm
    Çenebaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bayılıyorum Çenebaz :) Evet ya, Epikurus'la aynı kafadanmışsınız :) Ben hep ölenlerin en mutlu oldukları şekilde yaşadıklarını düşünürüm :)

      Sil
  4. Bir ara bu kadar okuyup yazmama, ne bileyim tüm gün dilekçeler, kitaplar araında gidip gelmeme ve tam bir hidden object games uzmanı olmama rağmen konuşurken kelimelerin bazılarını unutmaya başladım. Yazarken de yanlış yazıyordum. 3 günde iki kştap bitiriyordum ama iimlerini epey düşündükten onra hatırlıyordum, konularını da aynı şekilde...
    Tanıştığım kişilerin adlarını da unutmaya başlayınca baktım ki işler sarpa sarıyor, bir beyin detoksuna aldım kendimi. Okuduğum kitap sayısını azalttım, süresini uzattım. Yeni öğrendiğim kelimeleri bildiğim bir şeyle eşleştirmeye başladım. Bu gerçekten işe yaradı. Bir de yabancı ünlülerin isimlerini çok unuturum. Mesela Charlize Theron, benim için uzun bir zamandır çarliton biber:)
    Bunca unutmaya karşılık şöyle tuhaf bir durumum var, altını çizme alışkanlığım yok, yine okuduğum bir kitapta çok hoşuma giden bir söz varsa onun kaçıncı sayfada olduğunu ya da sağda mı solda mı olduğunu, öncesinde sonrasında ne yazdığını adım gibi hatırlarım:)
    Sanırım sen direkt ezber sevmiyorsun, ya da öğrendiğin şeyleri, mesela kelimeleri okuduğun ya da yaşadığın şeylerle bağdaştırmıyorsun. Mesela ontoloji kelimesini bir duruma, gözünde canlandırabildiğin herhangi bir şeye bağlarsan bence daha kolay hatırlarsın. İlerde sırf bu kelime geçti diye bu mesajı bile hatırlayabilirsin belki:)
    Ben açıkçası öğrensen ne olur kısmına çok katılmıyorum, öğrenilen her yeni şey sinapsları harekete geçirir bu da beynin yaşlanmasını engeller. Kapışmak iyidir yani:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha Almanca özür dilerimi hatırlamak için Angelina Joli demiştim ben de Bahar, bak aynı kafadaymışız :)

      Ben duyunca hemen hiç, okuyunca az biraz hatırlıyorum ama kendim yazınca yerine oturuyor bir şeyler. Okulda tüm defterleri temize çeker, çekerken de araya komik şeyler yazardım ki o sayede aklımda kalırdı. Ama sadece okuyunca kesinlikle kalmıyor, defterimi elime alayım en iyisi.

      Kapışmak iyidir, değil mi :)

      Bu arada annemin fotoğrafını çekemediğimden albümü bir türlü yayımlayamadım, her elimize aldığımızda hayran oluyoruz haberin olsun.

      Sil
  5. .....beni mutlu ediyor...
    Bİr çok şeyden haberdar olmayı severim ben, ayran gönüllüyüm ya. Sıkça duyarım böyle, "ne işine yarayacak" diye, en son kaçamak bu cevabı buldum, karşıdaki kişinin hevesimi frenlemesini savacak kadar başarılı :)
    Düşünüyorum da, felsefe beni mutlu ediyor. Okumayı, derin derin düşünmeyi seviyorum. Başka insanların bakış açısını öğrenmeyi seviyorum.
    Ama okuduğumu hatırlayamama bende de var :/
    Bir ara okuduğum kitabın, izlediğim filmin özetini yazıyordum. Özetlerin sayısı elliye yaklaşmıştı ki, bilgisayarım kapandı, bir daha da açılmadı. Ne üzülmüştüm.
    Sonrasında çoluk çocuk derken okuduğum kitabın sayısı da azaldı, sor "sonlarını hatırlıyor musun" diye, zorlamadan isimlerini bile hatırlayamam ki.
    Sözün özü; körler sağırlar birbirini ağırlar.
    :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaa aynen öyle olmuş De Kubad, napalım biz de tekrar seyredip yeniden okuruz, bak ne ekonomik insanlarız :D

      Sil
  6. Ben de çok çabuk unutanlardanım.Ablama bir film izliyoruz 10 yıl sonra bile adamın mimiklerine kadar anlatıyor.Ben ise dün izlediğim filmi bile unutuyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de kardeşim öyle Yurdagül, her şeyi hatırlıyor adam ben izlediğimi bile unutuyorum o filmi :D

      Sil
  7. Ahh Handan malesef o gri hücreler yaş aldıkça çıldırıyorlar:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla akıllarını başlarına toplasınlar Kadriye :)

      Sil
  8. Benim iki numara ile bir film izliyoruz. Actigimizda baslamis zaten. Ben adamin yuzunu goruyorum. Bu film ile ilgili bir sey hatirliyorum. Bu adamin adi aslanla ilgili bir seydi. Diyorum.
    Yanimdakini istifini bozmadan "Leon" diyor. Filmin adi, aktorun canlandirdigi karakterin de adi.
    Yani ben de boyle kaliyor birseyler. Umarim dogru hatirlamis, dogru anlatmisimdir. Bak suphelendim simdi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, ben de aynı durumdayım Tülin. Bir de o ismi hatırlamazsam rahat da edemem, neyse ki şimdi hemencecik bakabiliyoruz :)

      Sil
  9. O gri hücreleri bağlasak damı saklasak Handan ne yapsak ...
    Bloga o yüzden yazıyorum acele acele, yazdığımda unutmuyorum çünkü...
    Yada unuttuğumda bakıp hatırlıyorum.

    Artık her yaptığımı not etmem gerekecek galiba :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bloğu not defteri gibi kullanıyorum Şebo, baktıkça hatırlıyorum.

      Sil
  10. Teşekkürler tanrım, yalnız olmadığımı öğrendim ;)
    Al benden de o kadar Handan.Merak ediyorum, araştırıp öğreniyorum.Çok kısa bir süre sonra unutuyorum.Mesela Epikurus'un sözünü sen bana yorum olarak yazmıştın.Sözü biliyorum ama kim söylemişti diye internete bakıp öğrenmiştim güya.Şimdi yazını okurken yine unutmuş olduğumu farkettim.Ben de kendimi 'önemli olan ana fikri anlamak napalım unutuyorsam' diye avutuyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki şey kalsa bile hiç yoktan iyidir diyeceğiz artık Aytül, dediğin gibi önemli olan ana fikri anlamak :)

      Sil