Filmler Kitaba Kitap Matematiğe Matematik Dünya Tarihine

Nisan 03, 2017

Çok karıştım,  çok :)

Kitabımın (Papağan Teoremi) yarısına gelebildim ama her an şaşırıyorum :)


Hypatia,  370 yılında doğmuş, hem matematikçi hem filozofmuş.Ders veriyormuş, modern ve akıllı. 415 yılında başına gelenler içimi acıttı. Neden kadınları bastırmak için bu kadar uğraşmışlar,  neden?

Ben bunları düşünüp bloğa koymak için resim ararken bir film çıktı karşıma. Agora. Bir müddet neden o filmin benim aramama çıktığını anlamaya çalışırken uyandım. Hypatia'nın hikâyesiydi bu film. Üstelik de geçen haftalarda Kürşad bana vermişti seyretmem için. Bunak ben. (Yok daha seyretmemiştim, o kadar bunak değilim :)

Bugün okuduğum kısımda ise Ömer Hayyam'ı araştırıyordu. Üç arkadaşlarmış.  Biri Nizamülmülk adıyla Alp Arslan'ın veziri olmuş diğeri ise Hasan Sabbah, Haşhaşiler'in kurucusu. Daha dün izlediğimiz filmde vardı da haşhaşiler :) Bir sürü filmde vardır zaten. Hep bir ara bakayım derim hiç bakmam neyin nesi olduklarına. Bakmış oldum böylece.

Kitap matematik üzerinden her yere ulaşmış.  Her paragrafta başka bir şey öğrenip mutlu oluyorum.

Gerçi çok da mutlu olamıyorum,  zira bu kitabı ikinci okuyuşum,  ilk defa görüyor gibiyim :D

Gelelim diğer hoşuma giden bilgilere.


Sifr arapça, çunya sanskritçe. Boş demekmiş:)


Kasr kırık demekmiş, kesirler kırık sayılar :)


Toz torbası mı, inanılmaz değil mi? İnsanoğlu her dönem elindekilerle harika şeyler yaratmış :)


Matematik aklın kurnazlığıdır :)


Matematik kesin gerçekler bildirmez, tümüyle sınırlandırılmış gerçekleri bildirir.

İki artı iki dörttür deriz ya hep birşeyin doğruluğunu kesinleştirirken. İki artı iki sıfır da olabiliyor oysa. İkilik düzendeysen :) Onluk düzende değilsen bütün o toplamalar çıkartmalar yanlış.

Ah, kim bilir ne doğrular var bildiğimiz sadece belli koşullarda gerçekleştiği halde bizim cahilce her halde doğru kabul ettiğimiz.

Kim bilir ne yanlış bildiklerimiz var...

Benzer yazılarım

14 Yorum yap

  1. Beyni her daim çalıştıran bir kitap...
    Hakikaten farklı bir düzene geçince bildiğin her doğru yanlış :/ Düşündürücü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir kitap Şebo, hem öğretici hem düşündürücü bu arada da çözülmesi gereken bir olay var :)

      Sil
  2. Kim bilir ne yanlış bildiklerimiz var..ülkenin en büyük sorunu da bu Handan'cığım.
    Çok harika bir kitapmış. Sağolasın.:)

    YanıtlaSil
  3. Çok ilginç :) Matematik Tarihi dersinde hocamız önermişti bu kitabı, o zamandır aklımda muhakkak okuyacağım :) Bahsettiğin film de çok iyi onu da Bilim Tarihi dersinde izlemiştik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumalısın Şenay, matematik tarihi içinde kitabın :)

      Sil
  4. Hayatını okurken dayanamıyor insan. Ona yapılanlar... Matematikten hep korkmuş insanlar :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Matematikten, bilimden ve özellikle de bilgili kadından korkmuşlar Yasemin.

      Sil
  5. Hayatın temeli matematik değilmi zaten. 300-400 lü yıllarda hem bilgili olacaksın hem de kadın olacaksın çok zor gerçekten. Okumayı çok isterim bu kitabı aklımın bir köşesine not ettim 😊. Çok teşekkür ederim paylaşım için Handan sevgilerimle ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi de çok kolay değil kadın olmak Zehra, hoş bugünlerde insan olmak da kolay değil ya müsveddelerin arasında :)

      Sil
  6. İçim acıdı yine Handan;

    İnsan oğlunun bilgiden bu denli korkmasının altında yatan nedenin,yaratıcılık olduğu,ve yaratıcı gücü olmayanın da kıskançlıklarını bastıramadıklarından olsa gerek...

    Din olgusunun her yerde kadını hedef alması,doğurğanlığına tahammül edememesi-üzerine birde bilgeliği katıyorsa kadın,çok ağır bir baskı hissettiriyor sanırım kötü olan canlılar dünyasında.

    Her türlü zalimliğe,cahilliğe,yokluğa rağmen; Bilge ve zeki kadın olmak müthiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En son sürüm Merih, yaratılanların içinde en üst model olunca çekilemiyor sanırım.

      Evet bence de müthiş.

      Sil
  7. Her devirde böyleymiş demek. Kadınlar biraz erkeklerle arayı açıp başarılı olunca baskıyı şiddeti dayatıyorlarmış... Defter yerine kum torbası taşımak, dahiyane bir çözüm :)
    Kitabın adını ilk kez duydum. Sofi'nin Dünyası'nın Matematik versiyonu gibi anladığım kadarıyla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her devirde böyleymiş Züläl, ne yazık ki.

      Kum torbası çok ilginç ve pratik, değil mi :)

      Evet evet, kitap tam da öyle :)

      Sil