Karışık Sonbahar Düşünceleri

Eylül 04, 2016

Çocukların kitaplığına girdim tabii ki çıkamıyorum. Gerçi evde nereye girsem çıkamıyorum. Zaten ev işleri konusunda tembellik diz boyu üzerine bir de üç pasak erkek.

Neyse eski defterlerin boş yapraklarını kopartırken hüzünlendim biraz. Ara ara elime geçen çocukların eski kompozisyonları, ödevleri miydi buna sebep.

Zaman çok çabuk geçiyor. İki liseli oğlum var benim.

Zaman çok çabuk geçiyor,daha dün liseye giden bendim.

Okul tatil olunca ilk iş defterlerin boş sayfalarını alırdım. Odamda geçireceğim uzun yaz tatillerinde o boş sayfalar kimi zaman kâğıt bebeklere kıyafet dizaynlarıyla kimi zaman aşk hikâyeleriyle ya da şiirlerle dolardı.

Bir teypli radyom vardı. TRT 3 dinlerdim. Sevdiğim şarkı çıkınca teybe kaydederdim. Şarkıların çoğunun giriş kısmı olmazdı tabi :) Silip yeniden kaydetmekten kaset de gitgide işe yaramaz hale gelirdi.

Sadece şarkılar kaydolmazdı tabi. Mikrofonu alıp kendi programlarımızı da yapardık bazen.

Mahallede arkadaşım yoktu, üniversiteye giderken şimdi sabahları yürüyüş yaptığım park açılana kadar tatillerim hep odamda geçerdi.

Annemle babamın kütüphanesi tam bir hazineydi. Hey ve Blue Jean dergileri dünyayla tek bağlantımdı. Ah eski şarkıların sözlerini hâlâ bilmem. Enigeçivolki gibi bir şey derdi Michael Jackson. Madonna odamın duvarında tam boyutlu haliyle sürünürken tavanda Rick Springfield bana bakardı.

Ne uzundu o yazlar. Eylül gelince okul açılacak diye mutlu olurdum. Okul kitaplarını Gençlik Kitabevi'nden alırdım. Kitaplar da kitaptılar hani, başka kaynağa ihtiyacımız olmazdı.

Kap kâğıtlarının çok fazla seçeneği yoktu belki silgilerin kokulusunu bulursak dünya bizim olurdu. Büyülü gibiydi oynattıkça içindeki resim hareket eden televizyonlu kalemtraşlar. Çakmaktaşların çıkartmalarını düşünmek bile içimi sıcacık yapıyor şimdi.

Ah Eylül sen ne yaptın bana böyle. Sıcak çayımı alıp hırkamı giyerek balkona çıkayım.

Hayat çok hızla akarken, o uzun yaz gecelerinde yaptığım gibi balkona çıkıp hayallere dalayım. Bir de hayallerin olsaydı eskisi gibi.

Ne yazık ki gitmek için bir yön seçtiğimiz her kavşakta hayallarimizin bir kısmını bıraktık diğer yollarda...


Benzer yazılarım

28 Yorum yap

  1. Benim içim de sıcacık oldu okuyunca :)
    Hahaha enigeçivolki :D :D
    Çakmaktaşları ben de çok severim. Netten açılıp izlense de televizyonda izlemek daha başka onları. Keşke eski çizgi filmler yayınlansa böyle şimdi de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara bir çocuk kanalında vardı eski çizgifilmler Şenay. Ne sevinmiştim görünce :)

      Sil
  2. Her şey "büyümek zorundasın"diyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne olduğumuz anda büyüyoruz Sevgi :)

      Yaşımı seviyorum aslında, büyümeyi de, arada kaybettiklerimi özlüyorum sadece :)

      Sil
  3. Ah sen ne yaptın be Handan ....
    Mis kokulu silgiler , oda duvarındaki posterler , şiir defterleri , .....
    Büyüdükçe .....
    Yaşlandım hissi coştu eyvah eyvah ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok yaşlanmadık ki Didem, dünya çok hızlı değişiyor,ondan :)

      Sil
  4. Fenasın Handan çook fena :) Aldın götürdün..

    YanıtlaSil
  5. Efkar bastı dur bir kahvede ben yapayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Şöyle bol köpüklüsünden iyi gider Siyah Kuğu :)

      Sil
  6. Hey dergisini ben de gençkızken alırdım. Keşke ciltletseydim pişmanım:( yıllar çabuk geçiyor Handan'cığım. Bir bakıyorsun minik çocuklar kocaman olmuş:) unutmadan pilli radyoda trt3 ü dinlemek çok zevkliydi. Dilek Kutusu vardı her cumartesi. Sen yetiştin mi ona bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim dergiler anında kesilip biçildiğinden hiç kalmadı. Can'ın üç dört tanr var,arada çıkartıp bakıyorum Müjde :)

      Pilli radyom olmaz mı, küçük gri bir radyom vardı hep elimde gezerdi :)

      Sil
  7. Merhaba,

    Gerçekten duygulandıran bir yazı, kaleminize, yüreğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. ah!..dedim
    Kalktım,evde bir dolandım
    Çocuklarıma baktım , anlattıklarını düşündüm
    ah! dedim zaman ne hızlı geçiyor
    Girişi olmayan kaset kayıtlarından sonu olmayan cmlelere ve ilişkilere geçmekmiş yetişkinlik
    Ah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hızlı geçiyor zaman Kadriye, bir bakmışsın bebeğin var bir daha bakmışsın karşındaki genç sana birşeyler anlatıyor :) Ah ki ne ah.

      Sil
  9. O sonla beni bitirdin sevgilim
    Any:)

    YanıtlaSil
  10. Kendi gençliğime gittim geldim:) Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Persephone benden de sevgiler :)

      Sil
  11. Bu fotoğraftaki kapının önünde oturup eski bir roman okumak istiyorum,güneş hafiften beni ısıtırken,uzaktan sokak sesleri çalınsın kulağıma.Tıpkı ilk gençlik yıllarımızdaki gibi 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatta fotoroman olsun okuduğumuz Sevda :)

      Sil
  12. Zamanda yolculuk gibi oldu bu yazın sevgili Handan. Sondaki fotoğraf ile son noktayı koymuşsun ;) Gönlüne sağlık.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül zamanda yolculuk ayı benim için Sade :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  13. eylül anıları da canlandırıyor..

    YanıtlaSil
  14. ne kadar güzel bir post.teşekkürler...

    YanıtlaSil