Erkek Çocuğuna Evde Sağa Sola Çöp Bırakmamak Nasıl Öğretilir...

Temmuz 10, 2014

Bir bilen varsa gelsin söylesin anacım.

Otoriter bir anneyimdir. Öyle aman peşlerini toplayayım, yavrucuklarım yorgun oluyorlar zaten falan gibi modlara hiç girmem, nerede ot çöp bulursam inatla çağırıp çöpe attırırım ki öğrensinler.

Gelgelelim en ufak bir ilerleme katedemedim. Anne söylemediği müddetçe yapmamıza gerek yok durumundan öteye gidemedim.

Nereye girsem bisküvi paketi, dergi poşeti, sakız kâğıdı, Allah ne verdiyse hepsi ortada. Çıldırmamak elde değil...

Benzer yazılarım

21 Yorum yap

  1. Otoriterlik bir işe yaramamış görünüyor.
    Tersini denesen ;-)

    YanıtlaSil
  2. Otoriterlik bir işe yaramamış görünüyor.
    Tersini denesen ;-)

    YanıtlaSil
  3. Otoriterlik bir işe yaramamış görünüyor.
    Tersini denesen ;-)

    YanıtlaSil
  4. Otoriterlik bir işe yaramamış görünüyor.
    Tersini denesen ;-)

    YanıtlaSil
  5. ????
    Nereye baksan yorum.
    Burayı da bir zahmet temizlesen canım :))))

    YanıtlaSil
  6. Yardım etmeyi çok isterdim ancak hiç fikrim yok :D :D
    Diğer annelerde vardır çözüm mutlaka :))

    YanıtlaSil
  7. O da işe yaramıyor ki,konuyla ilgili bilgilendirici açıklama, duygu sömürüsü, uzun uzun temizlik anlatımları, tatlı takılma , vaktimi bu işler alınca onlara yeterince zaman ayıramadığım gerçeğini anlatma, aklıma gelen her yöntemi denedim, tembelliğin önüne geçilmiyor Zeugma.Bak bilgisayar sürelerini düşürecek ceza versem işe yarar ihtimal ama henüz bu kozu kullanmıyorum:-)

    Yorumlar evrenden bana mesaj olabilir silmiyorum onları:-)

    Umarım vardır Şenay:-)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba :)
    Erkek çocukları daha zor galiba :)
    İş başa düşünce öğrenirler bence :)

    YanıtlaSil
  9. Aslında erkek çocukları daha zor değil ama bu pasaklılık inanılmaz boyutlarda Şeyma:-) Geçen gün bilgisayar odasında on onbeş tane sakız kâğıdı buldum, inanılmaz bir şey, hiç de rahatsız olmuyorlar...Hoş geldin bu arada:-)

    YanıtlaSil
  10. Hoşbuldum :))
    Ama sen hiç korkma bi üniversiye gitsinler mecbur yapacaklar :))
    Görüydum ben hep kız öğrenciler temiz değiller ama erkekler temiz :)
    Hiç ellemesen diyeceğimde o zaman da her yeri sakız kağıdı götürür diye korktum :))

    YanıtlaSil
  11. Ufukta bir umut var diyorsun Şeyma , haydi bakalım:-) Sakız, dondurma, crax, ruffles, çeşit bol, hepsi bir tarafta... Sokağa çöp atmamayı öğretebildim en azından bu da bir şeydir:-)

    YanıtlaSil
  12. oturma cezası ver :)
    süper dadı teknikleri :)
    bir de yine mimlendin yapmak istersen :)

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Handan benim de iki oğlum var, birisi Allah izin verirse üniversiteye başlayacak ama hala değişen bir şey yok. Eğer içinden gelmiyorsa yapacak bir şey yok yani. Büyük oğlum ilkokula gidiyordu, bir gün odasını temizleyim dedim. Aman Ya Rabbim! Kitaplığın arkasına yediği tüm şekeri kağıtlarını, erik çekirdeklerini, kiraz saplarını atmış. Potansiyel bir pasaklı. Şu anda şeker kağıdını kitaplığın arkasına atmıyor masanın üzerinde biriktiriyor. ilerleme dedikleri bu olsa gerek. Ay biz senle aynı sıkıntıları yaşıyoruz ya, ne olacak bizim halimiz bir bilen varsa söylesin lütfeeeennnn... Sevgiler, çok öptüm canım.

    YanıtlaSil
  14. Amuda kalkma cezası da versem bir işe yaramayacak gibi gözüküyor Bahar:-)

    Ben de bilmiyorum ne yapacağımızı Nermin. Kalemkutularına bakıyorum arada, bitmiş uç kutuları, kalemtraş çöpleri, yediklerinin paketleri, neler neler. Oyyyyy...

    YanıtlaSil
  15. Şöyle de bir avuntu olablir. Bir yerde birikiyor, sokak misali sağa sola atmıyorlar. yok birde öyle yapsalardı.. Allah Allah.. :D
    Bizim küçük yeğende yediğini bırakıyordu, kızdık, şimdi bizim elimize tutuşturuyor. :) Bir ara çöpe atmaya pek meraklı idi. basmalı çöpümüz, basıp atmayı seviyordu ama vazgeçti artık :)
    O da erkek bu arada.
    Ama onları biz böyle yapıyoruz galiba. İp bir yerde kopuyor, sonra bağlayamıyorsun.

    YanıtlaSil
  16. vay vay vay... hepimiz kısaca erkek anaları olarak dertliyiz...

    any:)))

    YanıtlaSil
  17. Ben öyle yapmamak için çok uğraştım Hayalperest ama ruhlarında var herhal:-) (Böyle de sıyrılırım işin içinden:-)

    Dertliyiz Any:-)

    YanıtlaSil
  18. Çok tanıdık ama biliyor musun şuna seviniyorum. Yapmasalar bile İçlerine yerleşiyor bu duygu.. yapmıyorlar ama emin ol yalnız kaldıklarında böyle olmayacak...

    kafayı toparlarsam yazım var bu konuda...

    YanıtlaSil
  19. Umarım olmaz Öziicim. Gerçi şunu bizim yanımızdayken yapsalar da bir işimize yarasa daha mutlu olurdum ama bu da bir tesellidir:-)

    YanıtlaSil
  20. Ay evet ya, bilen varsa bana da öğretsin benimkilere de uygulayayım. Of yaaa... :(

    YanıtlaSil
  21. Selencim bir gün bir yöntem bulucaz, umudunu kaybetme:-)( A ha ha, polyannalıkta aştım artık ben:-)

    YanıtlaSil