Abbas

Mart 01, 2012

Haydi Abbas, vakit tamam;
Akşam diyordun işte oldu akşam.
Kur bakalım çilingir soframızı;
Dinsin artık bu kalb ağrısı.
Şu ağacın gölgesinde olsun;
Tam kenarında havuzun.
Aya haber sal çıksın bu gece;
Görünsün şöyle gönlümce.
Bas kırbacı sihirli seccadeye,
Göster hükmettiğini mesafeye
Ve zamana.
Katıp tozu dumana,
Var git,
Böyle ferman etti Cahit,
Al getir ilk sevgiliyi Beşiktaş'tan;
Yaşamak istiyorum gençliğimi yeni baştan.

Cahit Sıtkı Tarancı

Diğer şiirin tamamını yayımlamak isterken , bu şiire de rastladım.

Dün Any ile konuşurken aklımıza gelmişti.

Bir gün diplomalarımızı almak bahanesiyle sabah 7:45 Beşiktaş vapuruna binip nostalji yapmayı düşünüyorduk. Düşüncesi bile içimi sıcacık yapıyor. O, son anda gelmeli iskeleye ve kesin vapur kartını kaybetmiş olduğundan çılgınca çantasını alt üst etmeli. Ben daha uyanamamış olmalıyım, onun anlattıklarına kafa sallayıp hı demek suretiyle idare etmeliyim durumu. Üst arka açıkta olmalıyız, ya da alt arka açıkta pervanelerden çıkan köpükleri seyretmeliyiz.

Neyse işte bu hayallere dalmışken bu şiir döküldü direk dudaklarımızdan.

Benzer yazılarım

2 Yorum yap

  1. aaahhhhhh......

    any:)

    YanıtlaSil
  2. Bu Şiiri oldum olası (Sevmediğimi bir şiir var mı onu da pek kestiremedim ama)seviyorum ,acaba şairler mi bizimle aynı izdüşümde şeyleri yaşadılar yoksa biz mi hayatı şiir gibi yaşamayı seviyoruz , bunun ayrımını hiç yapamadığım için,

    Boşver....
    Haydi Abbas ,
    Al getir ilk sevgiliyi Beşiktaş'tan,
    Yaşamak istiyorum gençliğimi yeni baştan ....

    any

    YanıtlaSil